Toon posts:

Een echte Nvidia GTX 460

Pagina: 1
Acties:
  • 1.126 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 215412

Topicstarter
Hallo na mijn vorige topic heb ik besloten een tweede videokaart bij te steken.
Het moet een redelijke goeie zijn en ik heb gekozen voor de Nvidia GTX 460.
Nu heb ik al gekeken op het net de gemiddelde prijs is rond de 180 Euro.
Ik vind dat goedkoop , is die prijs normaal , want je ziet bvb EVGA GTX 460 of de MSI GTX 460 en nog andere , volgens mij is dat allemaal namaak.
Hoe kan ik zien of waar moet ik opletten dat het een echte Nvidia is en niet zo'n troep die bvb gemaakt is in Taiwan of Malesie , want ik heb me vroeger al eens laten vangen , daar zitten componenten op die niet origineel zijn , kortom niet gemaakt door Nvidia zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Het is echt Nvidia-spul, alleen hebben andere merken hun naam erop geplakt... Zou je niet zelf eens een keer wat uitzoeken of het gewoon in een winkel vragen? GoT is bedoeld voor gebruikers die zelf al enig verstand van computers hebben en deze post en je vorige topics laten niet heel erg blijken dat jij dat hebt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:30
huh?
Die EVGA en MSI kaarten zijn net zo goed hoor ;) Het verschil zit hem erin dat er een andere naam/logo op staat. Ze komen allemaal van NVIDIA. Er staan geen fabrieken in Taiwan oid die deze dingen 'namaken' 8)7

Daarnaast, welke videokaart heb je nu?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
[b]
Daarnaast, welke videokaart heb je nu?
Ik heb nu de Nvidia 8800 GTX maar die blijft zitten omdat ik met drie schermen wil werken ( dus geen SLI) , en ze hebben mij dat aangeraden omdat ik eerst voor Tripple head to go wou gaan.
Ik ga ervan uit dat die 2 kaarten geen conflicten gaan hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-04 13:34

iLikeNoobies

With Big Boobies

Ik heb gisteren de pricewatch: MSI N460GTX-M2D1GD5 gekocht.

Moet zeggen dat die tot nu toe erg bevalt met al mijn spelletjes.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
iLikeNoobies schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:39:
Ik heb gisteren de pricewatch: MSI N460GTX-M2D1GD5 gekocht.

Moet zeggen dat die tot nu toe erg bevalt met al mijn spelletjes.
Tja die prijzen lijken te kloppen , ik dach dat die dingen duurder waren , want zo oud is die kaart toch nog niet.
En het blijkt ook idd dat EVGA en MSI juist de goeie zijn , ik wist het niet , bedankt voor de tip.

PS:Welke games speel je , voor mij is hij bedoeld voor Flight Similator (FSX) en die vraagt ernorm veel geheugen en snelheid van de kaart (Frames per second).

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 215412 op 27-05-2011 15:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bobmeister
want ik heb me vroeger al eens laten vangen , daar zitten componenten op die niet origineel zijn , kortom niet gemaakt door Nvidia zelf.
Hoe heb je je 'laten vangen' dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-06 17:34
Anoniem: 215412 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:23:
Ik vind dat goedkoop , is die prijs normaal ,
(...)
volgens mij is dat allemaal namaak.
(...)
want ik heb me vroeger al eens laten vangen , daar zitten componenten op die niet origineel zijn , kortom niet gemaakt door Nvidia zelf.
_/-\o_

Dit meen je toch niet serieus mag ik hopen }:O

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
peponline schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:55:
[...]

_/-\o_

Tochwel op ebay.de en die had een blauwe printplaat dat vond ik al raar , je zag dat ook die componenten zagen niet echt professioneel en hij was ook (toen) goedkoper , ik heb hem toen gelukkig kunnen verkopen aan iemand die het wou voor normaal gebruik en niet voor games , ja en dan voldoet die kaart he , ik meen te weten dat ik die toen voor 79 Euro had gekocht en me dus heb laten vangen.
Daarna heb ik me toen de 8800 GTX van Nividia gekocht en die was al een heel stuk beter ... en ook duurder ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

FSX heeft juist een goede processor nodig........

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Beatboxx schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:03:
FSX heeft juist een goede processor nodig........
We zijn wel aan het afdwalen he :) , neen , maar de processor is oke Intel E8600 3.4Ghz meer dan voldoende en geheugen zit ik op 4G dus...
Neen gewoon een goeie videokaart , dan ben ik gesteld en ze hebben mij hierboven al geholpen dus het wordt de GTX460 MSI of EVGA.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 215412 op 27-05-2011 16:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bobmeister
Ik betwijfel of die videokaart je enige vooruitgang gaat geven in FPS, ook omdat je deze niet in SLI gaat draaien.
Anoniem: 215412 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:00:
[...]

Tochwel op ebay.de en die had een blauwe printplaat dat vond ik al raar , je zag dat ook die componenten zagen niet echt professioneel en hij was ook (toen) goedkoper , ik heb hem toen gelukkig kunnen verkopen aan iemand die het wou voor normaal gebruik en niet voor games , ja en dan voldoet die kaart he , ik meen te weten dat ik die toen voor 79 Euro had gekocht en me dus heb laten vangen.
Daarna heb ik me toen de 8800 GTX van Nividia gekocht en die was al een heel stuk beter ... en ook duurder ;)
Sommige videokaarten hebben nou eenmaal blauwe printplaten? Goedkope videokaarten zijn meestal ook niet zo geschikt voor games, dus ik snap niet echt waarom die videokaart 'namaak' oid zou zijn..

Ik heb zelf geen verstand van FSX, maar als het waar is wat Beatboxx zegt kun je je geld lijkt me beter steken in een nieuwe processor. Of sparen tot je een totaal nieuwe computer gaat kopen. Een 8800GTX + GTX460 lijkt me niet echt een goede oplossing..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iLikeNoobies

iLikeNoobies

With Big Boobies

Anoniem: 215412 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:43:
[...]

Tja die prijzen lijken te kloppen , ik dach dat die dingen duurder waren , want zo oud is die kaart toch nog niet.
En het blijkt ook idd dat EVGA en MSI juist de goeie zijn , ik wist het niet , bedankt voor de tip.

PS:Welke games speel je , voor mij is hij bedoeld voor Flight Similator (FSX) en die vraagt ernorm veel geheugen en snelheid van de kaart (Frames per second).
Ik speel zelf voornamelijk Battlefield BC2, FSX & :Source games (Half Life, Counter Strike, Portal, Garry's mod etc.) FSX draait met deze nieuwe kaart optimaal, hiervoor had ik een HD5450 en daar had ik wel is last van hakkerig beeld.

Mijn PC:
#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Ultimate (NL OEM 64bit)€ 153,75€ 153,75
1MS-Tech CA-0300 Hornet SE€ 47,20€ 47,20
1Logitech X-230€ 0,-€ 0,-
1AMD Athlon II X4 640€ 78,-€ 78,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 31,41€ 31,41
1Asus M4A78LT-M€ 47,85€ 47,85
1MSI N460GTX-M2D1G5/OC€ 143,-€ 143,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 501,21

[Voor 58% gewijzigd door iLikeNoobies op 27-05-2011 16:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Awsom schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:12:
Ik betwijfel of die videokaart je enige vooruitgang gaat geven in FPS, ook omdat je deze niet in SLI gaat draaien.
Een 8800GTX + GTX460 lijkt me niet echt een goede oplossing..
En waarom niet , die 8800 GTX heeft altijd op FSX gedraaid , vrij soepel instellingen stond wel op normaal en had een 20 FPS wat al veel is , ik had allesinds geen haperingen , ik was tevreden.
Het enige verschil is dat ik nu drie nieuwe schermen heb , 2 van 24 Inch en die zijn voor de GTX 460 en dan heb ik nog 1 van een van 10 inch en die komt op de 8800 GTX , dus ik ga er alleen maar op vooruit Pasop ik heb nog niks beslist ik blijf natuurlijk voorzichtig , ben momenteel op YouTube aan het kijken en kan daar vragen wat hun ervaringen zijn.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 215412 op 27-05-2011 17:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drunkfux
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 10:38
Verdikkeme, mijn moederbord is blauw, ik ben genept !!!

Systeem Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:24
Weet niet waar je woont maar ik wil van mijn perfect werkende originele nvidia chip GTX460 af :P

http://www.techpowerup.co...TX_460_Cyclone_OC_768_MB/
pricewatch: MSI N460GTX Cyclone 768D5/OC dat ding dus

Draait makkelijk 850+mhz (standaard 600mhz voor een gtx460) en geheugen makkelijk 2150+ (standaard 1800) en dat allemaal met lage temps

Maar serieus, nvidia maakt geen videokaarten, nvidia maakt de chip die op de kaarten zit, het is aan kaartfabrikanten om te kiezen welke componenten geheugen en koeling ze er verder allemaal op zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
drunkfux schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:24:
Verdikkeme, mijn moederbord is blauw, ik ben genept !!!
Hahaha , dat wil natuurlijk niks zeggen :) , maar bij die videokaart , ja echt zag je dat die printplaat ...tja anders was dan dat het zou moeten zijn , en ook die componenten die condansatoren en diodes waren niet zoals het moest zijn , je zou bijna zeggen dat die met de hand erop waren geplaatst

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 00:49

Fid3lity

Spectre X

peponline schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:55:
[...]

_/-\o_

Met hem ^^... Dit meen je toch niet echt serieus he? 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Er zijn ook chinese fabrikanten van nvidia kaarten waarvan de kaarten niet echt buiten china verkocht worden, maar zelfs deze kaarten zijn gewoon goed. Soms maken fabrikanten fouten. Zoals nvidia een paar generaties terug zelf slechte soldeer verbindingen gebruikte waardoor chips na verloop van tijd kapot gingen.

De 8800GTX die je hebt is er een van geloof ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:26:
Weet niet waar je woont maar ik wil van mijn perfect werkende originele nvidia chip GTX460 af :P

http://www.techpowerup.co...TX_460_Cyclone_OC_768_MB/
pricewatch: MSI N460GTX Cyclone 768D5/OC dat ding dus

Draait makkelijk 850+mhz (standaard 600mhz voor een gtx460) en geheugen makkelijk 2150+ (standaard 1800) en dat allemaal met lage temps

Maar serieus, nvidia maakt geen videokaarten, nvidia maakt de chip die op de kaarten zit, het is aan kaartfabrikanten om te kiezen welke componenten geheugen en koeling ze er verder allemaal op zetten.
Je maakt het mij wel moeilijk he vriend :) maar waarom ben je niet tevreden over die kaart?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Pasop je hebt er 2 van de GTX460 he die van jou die heeft 768Mb ?
Je hebt er ook een van 1024MB en die is erna gekomen>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:26:
Ik weet het niet hoor, maar vziw is het aan de main-fabs (AMD en nVidia) de taak om een referentie-PCB te ontwerpen en af te leveren bij alle merken die er vervolgens hun eigen sticker op doen. In die zin maakt ook nVidia gewoon zelf videokaarten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ik ben er wel tevreden over, maar vind dat het tijd is om naar een nieuwere generatie kaart over te stappen. Van wat ik speel draait eigenlijk alles 100% perfect, maar ik vind het gewoon leuk om benchmarks te draaien, en de nieuwste 3dmark draait bijvoorbeeld pas soepel op 2 kaarten van 400 euro de stuk :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:49
nVidia maakt helemaal geen videokaarten.
Ze maken de Chip en het reference design, hun partners zoals MSI, Gigabyte en EVGA maken de kaarten.
Meeste kaarten en componenten worden door Foxconn gemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

unfor schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:33:
Ze maken de Chip en het reference design, hun partners zoals MSI, Gigabyte en EVGA maken de kaarten.
Als we op die toer gaan maakt nVidia ook gewoon niks, want de videochip zelf wordt gebakken bij TSMC of GF. Zeg het dan ook gewoon gelijk goed :|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Blue-Tiger schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:31:
[...]

Ik weet het niet hoor, maar vziw is het aan de main-fabs (AMD en nVidia) de taak om een referentie-PCB te ontwerpen en af te leveren bij alle merken die er vervolgens hun eigen sticker op doen. In die zin maakt ook nVidia gewoon zelf videokaarten.
Klopt, maar de referentie PCB hoeft door de fabrikant niet gebruikt te worden, als je WIL kan je wel 'kaartenbakker' worden en puur en alleen een sticker erop plakken en de rest door nvidia en amd laten doen en puur 'reference' houden. (althans, puur de design van AMD en Nvidia houden en het in elkaar laten draaien door iemand die dat kan)

En ja inderdaad er is 768MB en 1GB

Ze zijn even oud, alleen was de 768MB een paar tientjes goedkoper, daarom destijds aangeschaft. Was toch een stuk sneller dan mijn toenmalige 8800GT 512MB en ook stuk sneller dan mijn 4870 1GB

[Voor 5% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 27-05-2011 17:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unfor
Blue-Tiger schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:34:
[...]

Als we op die toer gaan maakt nVidia ook gewoon niks, want de videochip zelf wordt gebakken bij TSMC of GF. Zeg het dan ook gewoon gelijk goed :|
Goed, jij je zin, iets anders verwoord: nVidia doet alleen het design.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Sowieso TS, lees je eens in. Koop gewoon geen kaarten van eBay... Die blauwe pcb's komen daarbij ook gewoon voor op kaarten dus niks mis mee. Daarbij, een GTX460 nu kopen voor 180 euro is te duur. Dan haal je beter een HD6870 of in jouw geval een GTX560 (niet de Ti)...
unfor schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:36:
[...]

Goed, jij je zin, iets anders verwoord: nVidia doet alleen het design.
Wie de bal kaatst...

Q: Wie heeft / hebben deze dan gemaakt :?

[Voor 40% gewijzigd door Fid3lity op 27-05-2011 17:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Zo nu is de TS weer wat wijzer:P

nVidia en AMD ontwerpen chips incl PCB etc, fabrikanten laten dit in elkaar zetten of zetten dit in elkaar. Eventueel met zelf gekozen componenten designs cooling en bios.

Mijn kaartje mag overigens weg voor 117,- incl verzendkosten of 110,- bekijken, testen, gamen, whatever je wilt (bij het afhalen)

Wat wil je met de kaart doen? Als je 2xfullhd met flink AA en alle settings aan etc nodig hebt moet je een kaart met 2GB geheugen hebben.

[Voor 41% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 27-05-2011 17:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Jongens we dwalen echt af , pfff geen discussies he :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 215412 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:37:
Een forum bestaat alleen maar uit discussies

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 215412 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:37:
Dan zit je hier verkeerd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unfor
En hoezo dwalen wij af als je het in de TS hebt over troep uit taiwan, alles komt vrijwel uit taiwan en china. (vul hier uw aziatisch land in)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Tja daar lijkt het wel op , man man , maargoed Nvidia heeft een kaart genaamd GTX460 Chipset en andere gedoends maakt niet uit .......als het maar niet Taiwan komt , en geen blauwe printplaat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ha,

nou msi is een taiwanees bedrijf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unfor
Te mooi dit :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 215412 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:39:
Tja daar lijkt het wel op , man man , maargoed Nvidia heeft een kaart genaamd GTX460 Chipset en andere gedoends maakt niet uit .......als het maar niet Taiwan komt , en geen blauwe printplaat
Ik snap niets van deze zin...

Wat doe je trouwens al 3 jaar op een forum als je geen discussies wilt, advies een beetje wegslaat en niet eens weet wat MSI, ASUS, enzovoorts voorstellen?

[Voor 20% gewijzigd door Fid3lity op 27-05-2011 17:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Jaaaaaa oke :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 22:18

Initial G

f.k.a. GKLQuake

haha, dit is de slechtste 460 ooit, EN blauwe printplaat, EN uit Taiwan
http://it-chuiko.com/comp...et-fabrichnyj-razgon.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Nog 1x.

Dat wat je ziet voor 180,- is echt, dat wat je ziet voor 130,- ook, dat wat je 2e hands aantreft rond de 100 euro is ook echt.

Alleen gebruikt de ene fabrikant nou eenmaal betere componenten dan de andere, daar doet de kleur PCB of de land van herkomst niks aan af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:50
Anoniem: 215412 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:39:
Kleur van de printplaat is niet relevant, gewoon hier in nederland kopen en er is niks aan het handje.
Via ebay kom je nog weleens B-kwaliteit kaarten tegen, of zelfs gerepareerde kaarten.

Dus of het kaartje nou blauw zwart rood groen wit of grijs is het maakt niks uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Nogmaals ik bekijk alles nog eens , ik vraag het aan mensen die met de GTX460 werken en kijken wat hun ervaringen zijn , hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
s6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Overigens zijn de kaarten van fabrikanten als MSI, asus etc. niet altijd van dezelfde kwaliteit, maar ik denk niet dat er ook maar één kaart in de pricewatch staat die reference wel goed was, maar die door de fabrikant dusdanig slecht gefabriceerd wordt dat de kaart echt als 'brak' bestempeld kan worden. Hoogstens heeft een goedkope kaart een wat lawaaierige koeler o.i.d. Sterker nog, als je toch veel geld over hebt voor een écht goede variant kan je beter geen kaart direct van NVidia nemen maar dan zijn de kaarten met speciale koelers van andere fabrikanten beter. Zoals de Gigabyte SOC die hierboven gelinked staat, MSI Twin frozr II, etc.

NVidia kan net zo goed rommel maken, als ik bijvoorbeeld het PCB van de GTX590 zie denk ik dat andere fabrikanten daar wel iets aan zullen verbeteren (of al verbeterd hebben). De chips zelf komen verder allemaal uit dezelfde (Taiwanese) fabriek en als die rommel produceren (NVidia en TSMC hebben ook wel vaker fouten gemaakt) dan is sowieso élke GPU van een NVidia-serie rommel en dan maakt het PCB helemaal niet meer uit. Dus welke fabrikant je neemt heeft nou echt niet zo veel invloed.

[Voor 6% gewijzigd door bwerg op 27-05-2011 17:45]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 215412 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:42:
Nogmaals ik bekijk alles nog eens , ik vraag het aan mensen die met de GTX460 werken en kijken wat hun ervaringen zijn , hou jullie op de hoogte
Ga niet vragen maar zoek reviews, lees je in. Zorg dat je weet welke modellen goed / stil zijn, welke goed overclocken en welke het goedkoopst is...
bwerg schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:42:
NVidia kan net zo goed rommel maken, als ik bijvoorbeeld het PCB van de GTX590 zie denk ik dat andere fabrikanten daar wel iets aan zullen verbeteren (of al verbeterd hebben).
nVidia heeft zelf al een revisie uitgebracht :>

[Voor 45% gewijzigd door Fid3lity op 27-05-2011 17:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:43:
[...]

Verwachting: De GTX460 die je nu koopt voor 180 euro is minstens 50% sneller dan die van 120 euro...

Echt... :facepalm:
En welke is dat dan van 120 euro ik bedoel is toch een ander type of begrijp ik jou verkeerd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Blue-Tiger schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:36:
Sowieso TS, lees je eens in. Koop gewoon geen kaarten van eBay... Die blauwe pcb's komen daarbij ook gewoon voor op kaarten dus niks mis mee. Daarbij, een GTX460 nu kopen voor 180 euro is te duur. Dan haal je beter een HD6870 of in jouw geval een GTX560 (niet de Ti)...

[...]

Wie de bal kaatst...

Q: Wie heeft / hebben deze dan gemaakt :?

[afbeelding]
Ik gok GF en Foxconn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Anoniem: 215412 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:44:
[...]

En welke is dat dan van 120 euro ik bedoel is toch een ander type of begrijp ik jou verkeerd
Hij maakte een grap, in de zin van, de 180 euro nvidia versie is 50% duurder dus is vast ook 50% sneller dan die van msi gigabyte of asus van 120. Je hebt jezelf namelijk lichtelijk belachelijk gemaakt door door te drammen over dat 'je wel een echte' wil en 'geen namaak' en 'al helemaal niks blauws of taiwanees'

Maargoed ik denk dat je vandaag genoeg hebt bijgeleerd! Succes met je zoektocht naar de juiste upgrade voor je pc

[Voor 14% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 27-05-2011 17:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unfor
@blue Volgens mij besteed AMD een deel uit aan Sapphire, maargoed dat is inderdaad wel offtopic :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

unfor schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:46:
@blue Volgens mij besteed AMD een deel uit aan Sapphire, maargoed dat is inderdaad wel offtopic :P
Klopt ;) Sapphire is direct partner van AMD.
Anoniem: 215412 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:44:
[...]

Wat TL zei was waar, maar toch:

#ProductPrijsSubtotaal
1Colorful iGame460-1024M D5 Ymir (N460-105-Y01)€ 180,-€ 180,-
1PNY GTX 460 768MB€ 121,95€ 121,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 301,95

[Voor 74% gewijzigd door Fid3lity op 27-05-2011 17:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:46:
[...]

Hij maakte een grap, in de zin van, de 180 euro nvidia versie is 50% duurder dus is vast ook 50% sneller dan die van msi gigabyte of asus van 120. Je hebt jezelf namelijk lichtelijk belachelijk gemaakt door door te drammen over dat 'je wel een echte' wil en 'geen namaak' en 'al helemaal niks blauws of taiwanees'

Maargoed ik denk dat je vandaag genoeg hebt bijgeleerd! Succes met je zoektocht naar de juiste upgrade voor je pc
Ik wil gewoon een originele Van Nvidia wss de GTX460 omdat die in de prijs valt die ik wil , maar was verbaasd dat dat zo goedkoop is want ik meen toch te weten dat die op 400 (en mss meer) heeft gestaan.
Ja hoor bedankt ik ga zeker opzoek en kijk wel wat mij het beste uitkomt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 215412 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:50:
[...]

Ik wil gewoon een originele Van Nvidia wss de GTX460 omdat die in de prijs valt die ik wil , maar was verbaasd dat dat zo goedkoop is want ik meen toch te weten dat die op 400 (en mss meer) heeft gestaan.
Ja hoor bedankt ik ga zeker opzoek en kijk wel wat mij het beste uitkomt.
Sta je erom bekend zo koppig te zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:50:
[...]

Sta je erom bekend zo koppig te zijn?
Wat heeft dat met koppigheid te maken iedereen besist toch zelf wat voor een kaart hij wil , mss neem ik ook wel een andere dat weet ik niet omdat hier betwijfeling wordt voorgebracht eentje zegt die is goed een andere wil naar meer perfectie dat is ieders keuze toch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 215412 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:53:
[...]

Wat heeft dat met koppigheid te maken iedereen besist toch zelf wat voor een kaart hij wil , mss neem ik ook wel een andere dat weet ik niet omdat hier betwijfeling wordt voorgebracht eentje zegt die is goed een andere wil naar meer perfectie dat is ieders keuze toch
Omdat je dus geen kaart van nVidia direct kunt kopen!! Je zit dus vast aan de keuze MSI, ASUS, Gigabyte, PNY, iColor, enzovoorts.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:54:
[...]

Omdat je dus geen kaart van nVidia direct kunt kopen!! Je zit dus vast aan de keuze MSI, ASUS, Gigabyte, PNY, iColor, enzovoorts.
Ik kan die wel kopen nou als het moet , maar je gaat toch niet zomaar kopen en dan toch niet tevreden zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 215412 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:55:
[...]

Ik kan die wel kopen nou als het moet
Hoe?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ebay , Paypal voila je hebt dit product gekocht enz enz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 215412 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:56:
[...]

Ebay , Paypal voila je hebt dit product gekocht enz enz
eBay :F ;w

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Wat is er mis met Ebay heb er al zoveel gekocht , tja idd op die ene videokaart dat was een misverstand maar ook een beetje uitkijken bij wie je het koopt he.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-11-2022
Sommige mensen leren nooit. Ik zeg, handen er van af trekken iedereen, laat hem er zelf maar achter komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 16:11

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Vaak is Ebay geen officiele resellkanaal, en is het beter om een product vanaf een webshop met keurmerk / groothandel te kopen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unfor
Het heeft geen zin om iets proberen uit te leggen aan iemand zo koppig, het is beter om gewoon niet meer te posten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
unfor schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:00:
Het heeft geen zin om iets proberen uit te leggen aan iemand zo koppig, het is beter om gewoon niet meer te posten :)
Ik weet echt niet waarom er zo'n reaties komen vind dat jammer , ik vraag enkel om inlichtingen , ik weet ook niet als ik het product en welk product ik koop , mss koop ik dat ook wel op een officiele site .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 215412 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:58:
[...]

Wat is er mis met Ebay heb er al zoveel gekocht , tja idd op die ene videokaart dat was een misverstand maar ook een beetje uitkijken bij wie je het koopt he.
Het zal mij een zorg zijn wat je allemaal al hebt gekocht op eBay, echt... Maar referentie, of misschien wel pre-referentie PCB's / videokaarten gewoon nooit kopen via eBay of wat voor site dan ook. Je hebt dus never nooit de garantie dat dat ding werkt. En als je daar ook nog 180 euro voor zou betalen, zou je echt ongelooflijk stom zijn. Ik zeg het je alleen maar als goed advies. Aan jou de keus om het op te volgen of niet...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SytseHartvelt
Anoniem: 215412 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:02:
[...]

Ik weet echt niet waarom er zo'n reaties komen vind dat jammer , ik vraag enkel om inlichtingen , ik weet ook niet als ik het product en welk product ik koop , mss koop ik dat ook wel op een officiele site .
Okay, ik zal het nog een keer voor je samenvatten:

Koop je een GTX460 in nederland, dan heb je een 'officiele' te pakken. nVidia zet zelf geen kaarten op de markt, maar verkoopt ze aan resellers als MSI, EVGA, XFX, PowerColor, etc. Dus als je er zo een koopt zit je goed. Een prijs van rond de 120-180 euro is normaal voor deze kaart, dus maak je geen zorgen.
En blauwe printplaten zijn niet per se slecht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Jongens mijn IQ is zojuist met 10 punten gedaald door dit topic :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iLikeNoobies

iLikeNoobies

With Big Boobies

Dat is rap gegaan met dit topic, binnen een half uurtje 2 pagina's erbij :)
SytseHartvelt schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:03:
Koop je een GTX460 in nederland, dan heb je een 'officiele' te pakken. nVidia zet zelf geen kaarten op de markt, maar verkoopt ze aan resellers als MSI, EVGA, XFX, PowerColor, etc. Dus als je er zo een koopt zit je goed. Een prijs van rond de 120-180 euro is normaal voor deze kaart, dus maak je geen zorgen.
En blauwe printplaten zijn niet per se slecht.
Overigens slaat de bovenstaande post de spijker op de kop.

[Voor 63% gewijzigd door iLikeNoobies op 27-05-2011 18:05. Reden: Niet de IQ post xD]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:02:
[...]

Het zal mij een zorg zijn wat je allemaal al hebt gekocht op eBay, echt... Maar referentie, of misschien wel pre-referentie PCB's / videokaarten gewoon nooit kopen via eBay of wat voor site dan ook. Je hebt dus never nooit de garantie dat dat ding werkt. En als je daar ook nog 180 euro voor zou betalen, zou je echt ongelooflijk stom zijn. Ik zeg het je alleen maar als goed advies. Aan jou de keus om het op te volgen of niet...
Is goed het kan zijn , maar ik ben tevreden over alles wat ik heb gekocht op Ebay , goed die videokaart heb ik toen dertijds een kat gekocht in een zak.
Maar voor de rest nooit problemen gehad , maar ik zal jullie raad opvolgen en als ik heb beslist koop ik het via een officiele site.
Bedankt voor jullie toelichtingen allemaal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SytseHartvelt
iLikeNoobies schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:04:
Dat is rap gegaan met dit topic, binnen een half uurtje 2 pagina's erbij :)

Overigens slaat de bovenstaande post de spijker op de kop.
Aannemende dat je niet de IQ opmerking bedoelde, dank u :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-04 18:07

RSpliet

*blink*

unfor schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:33:
* RSpliet kucht deze url uit ;)

Maar om de verwarring iets minder groot te maken. Zie het verschil als volgt. Er is een chip, de zogenaamde "GPU" (Graphical Processing Unit). Dit is een chip die al het rekenwerk doet. Op deze wereld zijn er maar een handjevol bedrijven die deze chips ontwerpen, de grootste van deze bedrijven zijn nVidia en ATi (nu AMD).
nVidia ontwerpt dus GPU's, en de GTX460 is een ontwerp van nVidia. Deze chip laten ze vervolgens fysiek maken (fabriceren) bij bedrijven die gespecialiseerd zijn in dit werk, en distribueren ze vervolgens naar bedrijven die van de GPU een videokaart maken.
Omdat nVidia ook een soort van voorbeeldontwerp van een videokaart maakt (met hun GPU er op) kan elk bedrijf in principe videokaarten maken. Er zijn een groot aantal bedrijven die dit doen, waarvan in mijn tijd de grootste waren Asus, MSI, eVGA, XFX, Gainward. Dit is echter maar een greep uit de bedrijven die dit doen, op deze pagina staan er nog een aantal. Vaak verkopen ze de kaart onder eigen naam, met vermelding van de GPU die ze hebben gebruikt. Dus een EVGA GTX460 is een videokaart van het bedrijf EVGA, met nVidia's GTX460 GPU er op.
Je mag er vanuit gaan dat niemand zomaar een namaak GPU maakt. Echt niet, deze apparaten zijn moeilijk complex. Je zal op 99,9% van alle videokaarten een chip van ATi of nVidia aantreffen. De vraag bij eBay is natuurlijk wel altijd of er is geleverd wat ze hebben beloofd, of dat ze (bijvoorbeeld door het aanpassen van de BIOS) doen alsof het een andere kaart is. Je ziet in elk geval niks aan de kleur van de printplaat, en dat de videokaarten niet van nVidia zijn is eigenlijk eerder regel dan uitzondering.

Ik hoop dat met het onderscheid tussen GPU en videokaart iets duidelijk wordt vooral. :)

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-06 09:55

Ed_L

Crew Council
Dus...

Ik wilde hier iet heel intelligents neerzetten, maar na het doorspitten van dit topic lukt me dat niet meer.

TS, ga je eens heel snel verdiepen in de matierie, want ik heb zelden zulke onsamenhangende en ongefundeerde beweringen gelezen. Dit topic gaat dicht.

[Voor 95% gewijzigd door Ed_L op 27-05-2011 18:11]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee