Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 408210

Topicstarter
Zie hier gelijk mijn eerste bericht.
Zit met het volgende, heb paar dagen geleden een ontzettend leuk systeem gekocht ook omdat ik eraan toe was weer en tevens in de gamedesign zit.

Al goed hier onder specs :
- ASUS Sabertooth P67
- Intel I7 2600 Sandy
- Kingston HyperX 8GB 1600mhz
- 2x MSI N560GTX Ti-Hawk 950mhz
- OCZ SSD 80GB
- Samsung 1TB voor opslag
- XFX PRO850Watt core voeding

Mijn probleem :
Ik heb alles geinstalleerd maar hij ziet mijn 2e videokaart niet.
Daarmee bedoel ik, krijg geen melding "wilt u sli gaan gebruiken" en in apparaatbeheer zie ik er maar 1

Geprobeerd :
- SLI bridge niet vergeten
- Stroom voor kaarten niet vergeten
- Kaarten los van elkaar getest in slot 1, doen het, alle lampjes branden ook.
- Kaarten omgewisseld
- Kaart alleen in pci-e 2 gedaan maar krijg geen beeld ( weet niet of dit normaal is )
- Verschillende standen geprobeert, zit een switch op de kaart ( 1- performance 2- silence 3 -reserved ofzo )
- Alle drivers verwijderd, eerst 1 kaart, installere en dan pas de 2e erbij

Niks van dit alles werkt, ik heb Alternate gebelt en die teschnische dienst zeg, stuur de pc maar effe retours...

In de bios staat het op PCI/PEG ofzo.. dus dat was goed lijkt me.
Maar er was nog iets dat over PCI-E ging in de bios.. U3 mode en X1 meen ik... in U3 zet die USB3.0 aan en word de PCI-e 2 disabled.. maar ik weet niet of dat gaat over die mini pci sloten of videokaart slot.
Zo'n pc held ben ik dan ook weer niet.
Ik wil gewoon graag een oplossing, en die kan ik vast hier vinden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:29
Via Google vind ik wat dingen over Windows opnieuw installeren wat helpt maar ook nog eens goed naar het PCI-e slot te kijken. Bij iemand blokkeerde een klein iets het volledige contact:
http://www.ibuypower.com/...60034&mpage=1&key=&#60058

Succes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Nou om eerlijk te zijn lijkt het me sterk dat de kaarten beiden gaan werken als ik Windows opnieuw installeer..

Alles in de pc is VERS... en geinstalleerd hoe het moet, dus ik denk niet dat als ik nou re-install dat de kaart ineens wel gezien word.

Ik ga even de link verder bekijken en op onderzoek uit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als de kaart niet werkt in het 2e PCIe slot dan lijkt me bijna dat dat slot stuk is. Als je enkel daar een kaart in hebt zitten dan zou het gewon moeten werken namelijk.
Misschien dat je nog even in de bios de init display first op PEG2 moet zetten, maar het ding moet het wel doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga nou toch even het slot goed bekijken.. die jongen in het verhaal had er iets tussen zitten.
En dat PEG verhaal vat ik dus niet geheel..

Sowieso deze bios van het moederbord is alsof je in windows zit.. je kan met de muis alles doen.

Maar ben 1 stand tegen gekomen.. PCI/PEG OF PEG/PCI... wat zou dit moeten zijn..

Even erbij zeggen : De andere kaart die nu in slot 2 zit.. draait gewoon en alle 8 led lampjes branden ook.
MIJ lijkt het als dit slot stuk zou zijn.. dat er niks zou branden of dat heel die kaart het niet doet.

Ik hoop zo erg dat ik gewoon een setting fout heb want ik zoek het niet om na 3 dagen me pc of althans me mobo te moeten terug sturen :(

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 408210 op 27-05-2011 17:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-02 21:42
Anoniem: 408210 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:10:
Maar ben 1 stand tegen gekomen.. PCI/PEG OF PEG/PCI... wat zou dit moeten zijn..
Daarmee geef je aan of de PCI/PCIe(PEG) als eerst gebruikt moet worden (init display). Dit is voor jou dus niet van toepassing aangezien je alleen PCIe videokaarten hebt.

End of Transmission

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
WOW !... die post met dat er iets tussen zit... bij mij zit er een miniscuul metaal grijs/wit achtig iets .. bijna op t eide van t pci-slot.. ook lijkt ht dat er maar voor de helt metalen aanraak-pinnetjes in ztten :/.. lijkt me niet dat hoort

Hoe kan ik at draadje of iets eruit halen zonder me mobo naar de klote te helpe ? niet met iets van ijzer zeker....

Stroom eraf natuurlijk

Zal later foto posten

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:29
Precies zoals in die link die ik stuurde. Bizar dat dit kan zeg! Tja die andere persoon heeft hem gewoon zelf wat terug gebogen. Maar als je dit niet aandurft, wat ik begrijp met dit systeem, dan zou ik vragen om deze om te ruilen. Maar dat is natuurlijk wel weer wat werk. Succes in elk geval, zeer waarschijnlijk is dit het probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
ik baal er echt enorm van.. heb ik net het bord uit de reeks van wat.. 10.000? met een productie fout..

Die geleiders horen aan de zijkant >__> niet int miden o_O

Echt kut.. maarja.. alternate krijgt t bord terug en ik wil een nieuwe.. en wel zonder verzend kosten!
+ terug buigen, je ziet niet geheel goed waar het geleidertje heen moet.. het is zo klein! en heb ook niks wat daar tussen past zonder het te beschadigen.

Liefst probeerde ik het zelf maar voor dit systeem van 1300 mag alternate het op lossen..
Ik vraag ook.. voor jullie wat nieuws opsturen.. bekijk het bord even of TEST het..

Als er meerdere borden daar zijn met die fout stap ik over op MSI of Gigabyte.

Ik ga nou naar een maatje toe die er nog naar kijkt en eventueel op kan lossen.. anders gaat het gewoon terug!

Wel bedankt alvast en ik laat spoedig horen hoe of wat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
dat het slot maar voor de helft gevuld is met contacten klopt, het is namelijk een slot dat op x8 snelheid loopt, hiervoor zijn maar de helft van de pinnen nodig..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Nou ik stuur dit bord RMA..

Maatje van me zei ook.. geleiders zitten aan de zijkant en horen niet naar binnen te steken..
Hij vond ook dat de videokaarten niet goed erin zaten door dat 'air flow systeem' .. gewoon potje plastic.

Heb t eraf gehaald en de kaarten passen inderdaad beter en zitten steviger maar hoe dan ook dit bord gaat RMA..

Betaal nie voor niks 160 voor zo'n bord, wil wel het zelfde bord terug maar als ze zegge ja hier steekt ook wat uit neem ik een mooi P67 MSI bordje :]

Moet gewoon werken en geen gedoe..

Maare anyways.. videokaart werkt dus nog steeds niet op slot 2. ti's gewoon dat stukje metaal
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee