Toon posts:

Exim geeft onjuist return path mee

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mazz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 21:53
Hi!

Wij draaien hier Directadmin.
Nu lopen we bij het versturen van mail vanuit php met de mail() functie tegen het probleem aan dat het return-path in het volgende formaat staat: directadminusername@server.local

Op internet stonden er een aantal oplossing waaronder

local_from_check = false
local_sender_retain = true
untrusted_set_sender = *

toevoegen aan /etc/exim.conf

Daarnaast heb ik bij trusted users ook eens het domein toegevoegd.

Wat kan er nog mis zijn? Het script is goed, op een andere server krijg ik wel netjes het return path in het juiste formaat.

20 jaar, en wat had ik bereikt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 13:25

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Heb je de configs van die servers al eens naast elkaar gelegd?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat ligt aan de acl, waar control=submission in staat. Zonder argumenten krijg je dan dat gedrag. In de manual vind je welke argumenten je mee kunt geven. Ik zit op m'n telefoon dus ik kan het niet even snel uit mn eigen config halen.

Ik doe:

code:
1
2
3
4
  accept  authenticated = *
          control       = submission/sender_retain
          control       = dkim_disable_verify
          add_header    = X-Authenticated: $authenticated_id

[Voor 31% gewijzigd door CyBeR op 27-05-2011 19:53]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee