Toon posts:

ONVeilig gebruik van FTP en Dropbox

Pagina: 1
Acties:
  • 1.566 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-05 13:44
FTP/Dropbox

Hoe laat ik dat samen werken?

Inleiding
Dit is een stappenplan voor het installeren van een FTP server op een andere port als 20 en 21. Ook wordt duidelijk hoe je Dropbox aan je FTP kunt koppelen. Verder wordt er nog uitleg gegeven over de werking van virtuele servers en het gebruik ervan.

Wat gaan we doen?
We gaan Dropbox in verbinding zetten met een FTP server. Deze FTP server moet echter wel door jou zelf gehost worden.

Waarom is het veilig?
  1. Dropbox encrypt je files met AES-256.
  2. Je moet inloggen op zowel FTP als Dropbox.
  3. Je kan je bestanden op afstand verwijderen mocht je Laptop/Computer gestolen zijn.
  4. Je FTP maakt gebruik van een andere port dan 20-21.
Wat is dropbox?
Dropbox is een tool die door vele mensen gebruikt wordt. Een gratis versie geeft je 2GB cloud ruimte. Je kan dit verhogen door vrienden uit te nodigen of speciale functies te proberen. Dropbox geeft je de mogelijkheid om bestanden op te slaan op die cloud en deze te banderen via een webapplicatie. Ook kan je Dropbox installeren als applicatie op meerdere PC's. Als je dan aanlogt worden al je bestanden in de cloud gesynced met de PC waar je het op hebt geinstalleerd/aanlogt.

Stap 1: Voorbereiding

Wat heb ik nodig?
  1. Cesar FTP of ieder ander FTP programma waar je de listen port kan veranderen.
  2. Een router met de mogelijkheid tot een virtuele portserver.
  3. Een server/Computer
Geef je server/pc een vast ip adres. Ga dus naar je netwerkcentrum en kijk bij de status van je adapterinstellingen:

Je ziet wat je DNS/gateway/subnet/IP etc is. Schrijf dit ergens op. Bijvoorbeeld in kladblok.

Ga nu naar je adapterinstellingen (TCP/IPv4-6) en geef je server een vast IP adres. Dit hoeft niet perse het IP adres te zijn wat je hebt gehad van je router. Ik zelf koos voor een makkelijker te onthouden nummer: 250.

Stap 2: Het installeren van DropBox.

Maak eerst een dropbox account aan op Dropbox

Klik op create an account.

Als je dit gedaan hebt installeer je vanaf de zelfde pagina dropbox op je PC/Server.
Als dit klaar is zal er een icoontje in je systemtray komen. Klik hier met je rechtermuisknop op en selecteer preferences.

Klik bij Dropbox Location op Move en maak een mapje aan op je C:/ schijf. (Of op een schijf naar keuze) en selecteer dit mapje.

Klik 2x op OK.

Je dropbox is nu geïnstalleerd en geconfigureerd.

Stap 3: Het installeren en configureren van je FTP server.

Begin met het installeren van Cesar FTP

Als de installatie is voltooid open je de Cesar FTP console.

Als de server niet draait klik op Control -> Open Startup Dialog

Kies voor de bovenste optie en klik op OK.

Ga nu naar je Server Options: http://clan.bielie.nl/pics/cesar3.png

Je hoeft alleen de eerste pagina in te stellen:

Ik heb een Connect Message opgegeven en de port aangepast. Deze staat nu op 85.

Nu moeten we nog een gebruiker aanmaken.
Klik op dit icoontje op de homepage van de Cesar FTP applicatie: http://clan.bielie.nl/pics/cesar5.png

Klik linksonder op Add User.

Geef hem een naam en password. Als je nog extra dingen wilt aanpassen kan dit in de andere tabjes. Dit is niet nodig om het te laten werken.

Klik vervolgens op File Access Rights.

Sleep het mapje dat je hebt toegewezen aan je dropbox naar de gebruiker. Stel ook de rechten in. Wees wel zeker dat Inherit uit staat omdat het anders niet gaat werken!

http://clan.bielie.nl/pics/cesar8.png

Stel het mapje in als default directory:

Je gebruiker is nu aangemaakt.

Stap 4: Port forwarding
Ga naar je router en log er op in.

Bij de meeste routers is dit:
Host: http://192.168.1.1
User: admin
Pass: admin

Als je hem hebt aangepast log je in met je eigen gegevens.

Let wel op! Je moet virtuele portservers kunnen toevoegen en je moet je porten kunnen forwarden! Ook is het belangrijk om je IP Adres van de Computer/Server waar de FTP en Dropbox op draaien!

Bij elke router is de GUI anders. Ga dus op zoek naar een handleiding voor jou router.

Dit kan op deze link: http://portforward.com/en...orwarding/routerindex.htm

Als je port 20-21 gebruikt stel je dit in:

Zorg dat het IP Address naar de juiste PC verwijst.

Dit is wat ik zelf gebruikt heb. Met port 85 dus:

Passive Modes:
Als je wilt dat je FTP server goed werkt dien je ook een passive port range in te stellen. Voor Cesar is dit portrange: 2048-2148

Virtuele Servers:
Hierbij nog een korte uitleg over hoe dit werkt:

Een gebruiker komt binnen op jou router via port 85. De virtual server reageert hier op door de poorten 20-21 open te zetten. Hiermee komt dan de gebruiker binnen op jou FTP PC/Server. Als de gebruiker een bestand wil listen of downloaden/uploaden dan gaat dit via de passive ports die je op dezelfde manier insteld als de andere poorten.

Voordelen van het hebben van FTP naast je dropbox account:
  1. Dropbox is niet altijd overal te gebruiken. Denk aan restricties in Bedrijfsomgevingen. Daarom is FTP ernaast dus handig!
  2. FTP is te koppelen aan meerdere functies van windows. Denk aan webhosting of andere services.
  3. FTP is te gebruiken zonder e-mail.
  4. FTP heeft de mogelijkheid tot aanpassen van rechten
  5. FTP is sneller qua verbinding.
Nawoord
Ik hoop dat hiermee duidelijk is geworden hoe je gebruik kunt maken van FTP op een andere port en hoe handig DropBox is. Verder hoop ik dat de lezers van dit document ook veel hebben geleerd!

[Voor 3% gewijzigd door Bielie993 op 27-05-2011 13:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik snap het nut niet echt? Je shared gewoon de Dropbox map via een ftp server? Waarom dan niet of gewoon FTP of gewoon Dropbox gebruiken?

Moest je het trouwens perse drie keer posten?

[Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 27-05-2011 13:27]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PC-builder
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-07-2020
Dropbox update zo gauw jij een aanpassing brengt in een file, eentje toevoegd of eentje verwijderd. Zo kan je overal waar internet is dingen wijzigen waardoor dropbox ge-update wordt en daarmee ook je FTP server.

Plus:
- Je kan je bestanden op afstand verwijderen mocht je Laptop/Computer gestolen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:23
PC-builder schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:28:
Dropbox update zo gauw jij een aanpassing brengt in een file, eentje toevoegd of eentje verwijderd. Zo kan je overal waar internet is dingen wijzigen waardoor dropbox ge-update wordt en daarmee ook je FTP server.

Plus:
- Je kan je bestanden op afstand verwijderen mocht je Laptop/Computer gestolen zijn.
Dan snap ik nog steeds waarom je daar een FTP server voor nodig hebt, je kan alles wat je hier opnoemt ook met dropbox alleen...

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PC-builder
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-07-2020
Als jij veel mappen/files wilt sharen, zover ik weet lukt dat niet op grote schaal. Ik deel nu wat mappen met een paar personen puur vanwege school, alleen dat kan ik alleen specifiek met mensen doen die zelf ook dropbox hebben. Anders zou ik alles in public folder moeten gooien en een persoon de download link verschaffen.

Duss, door het op deze manier te doen kan jij overal waar internet is dingen wijzigen terwijl van de andere kant mensen files via de FTP server kunnen opvragen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bielie993
Het gaat hier niet om de functie DropBox. Het gaat hier om veiligheid zekerheid gebruikersvriendelijkheid van het totaal plaatje.

Niet alle gebruikers kunnen gebruik maken van DropBox. Denk aan bedrijfsomgevingen. Dan is het makkelijk om je gegevens alsnog te kunnen benaderen met FTP.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:49

DarkSide

theres no place like ::1

ik zie het ook niet. kan zijn omdat het vrijdag is.
Maar als mijn pc gestolen is. log ik in op dropbox vanaf een andere pc en kom ik ook bij mijn bestanden.
Ik hoef nergens met een ftp client te werken.
Mijn telefoon ondersteund ook dropbox. Dus ik kan het zelfs mobiel doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ResuCigam
PC-builder schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:35:
Duss, door het op deze manier te doen kan jij overal waar internet is dingen wijzigen terwijl van de andere kant mensen files via de FTP server kunnen opvragen.
Dan heb je aan FTP genoeg en kan je dan ook zonder Dropbox?
Bielie993 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:35:
Niet alle gebruikers kunnen gebruik maken van DropBox. Denk aan bedrijfsomgevingen. Dan is het makkelijk om je gegevens alsnog te kunnen benaderen met FTP.
Nee juist omgekeerd, dropbox is veel makelijker inbedrijfsomgevingen dan FTP waarvoor de firewall open moet worden gezet en bovendien vaak nog NAT rules ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bielie993

1. Dropbox is niet altijd overal te gebruiken. Denk aan restricties in Bedrijfsomgevingen. Daarom is FTP ernaast dus handig!
2. FTP is te koppelen aan meerdere functies van windows. Denk aan webhosting of andere services.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zie het stukje veiligheid niet echt, hoezo is het dan veilig? FTP is juist een onveilig protocol waar ik mijn documenten liever niet mee zou sharen. Als FTP zo handig is, waarom dan nog Dropbox er naast draaien? Gewoon je FTP server mappen als lokale drive en klaar.

Trouwens, als een bedrijf Dropbox niet toestaan vraag ik me af of FTP wel zal werken.

[Voor 42% gewijzigd door Tsurany op 27-05-2011 13:42]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ResuCigam
Bielie993 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:40:

Dit is dus klinkklare onzin, zie mijn post hierboven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:55

Aganim

I have a cunning plan..

Je roept "waarom is het veilig", noemt daar wat arbitraire zaken en gebruikt vervolgens een protocol dat gebruikersnamen/wachtwoorden plain-text verstuurd. Als je om veiligheid geeft, schrijf dan in ieder geval een tutorial waar je gebruikt maakt van bijv. een SSH gebaseerde oplossing (SFTP). Dan gaat je verkeer versleuteld, is het ook meteen een stuk veiliger wanneer je gebruik zou maken van zaken als hotspots.

Vergeet ook niet dat veel mensen gebruikersnamen en wachtwoorden vaker gebruiken. Juist wanneer je dit soort zaken gaat koppelen, zie je dat mensen voor het gemak dezelfde gegevens voor beide services gebruiken. Gevolg is dat feitelijk de Dropbox gegevens met de FTP login dus open en bloot over het internet verstuurd worden.

[Voor 21% gewijzigd door Aganim op 27-05-2011 13:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 321370
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Het beleid van somige bedrijven verbied dropbox. FTP is dan een handige optie. dus ik kan me er wel in vinden. Voor gebruikers gemak in combinatie met somige pc's smartphones lijkt het me idd wel handig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 286128
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

Ik denk dat je hier nog even goed over na moet gaan denken want menig
'voordeel' kan hier ontkracht worden, neem natuurlijk niet weg dat het wel
een mooie know-how is :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 151099

volgens mij gebruikt dropbox uitsluitend port 80 en/of 443, deze staan altijd open.

FTP poorten staan daarintegen bij veel bedrijven dicht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bielie993
Ik vind het leuk dat er een discussie is ontstaan. Mijn standpunt blijft: "Meerdere mogelijkheden om gebruik te maken van je files!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dropbox gebruikt inderdaad enkel die poorten, die zullen ook nooit afgesloten worden. Daarnaast zijn er ook portable versies van Dropbox wat ook hiervoor gebruikt kan worden.

Het is leuk dat er een discussie ontstaat, leuker zou zijn als je zelf mee zou doen en met goede argumenten zou komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bielie993
Edit

[Voor 187% gewijzigd door Bielie993 op 27-05-2011 13:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het lijkt me sterk dat een bedrijf de Dropbox website blokkeert maar FTP verkeer naar buiten toe wel toestaat. Zeker aangezien FTP een totaal onveilig systeem is om bestanden te delen en vele malen gevoeliger is voor misbruik dan Dropbox.

[Voor 36% gewijzigd door Tsurany op 27-05-2011 13:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ResuCigam
Bielie993 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:46:
Ooit gehoort van Webfiltering?
Bij bedrijven die dat toepassen kan je je FTP verbinding ook wel vergeten waarschijnlijk. De praktijk wijst gewoon uit dat Dropbox in 99% van de gevallen meteen werkt zonder aanpassingen in FW's en routers. Dit in tegenstelling tot FTP waar zulke aanpassingen bijna altijd nodig zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 63975
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom makkelijk doen als moeilijk doen een grotere uitdaging is?
Nu begrijp ik het.

Het FTP gebeuren is de uitdaging. Of het handig/toepasbaar is, is een tweede. Maar het past wel in het plaatje van moeilijk doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bielie993
Anoniem: 63975 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:57:
[...]

Nu begrijp ik het.

Het FTP gebeuren is de uitdaging. Of het handig/toepasbaar is, is een tweede. Maar het past wel in het plaatje van moeilijk doen.
Kijk jij snapt de feeling!

Ik vind zoiezo dat je moet kijken naar de techniek van dit systeem omdat het toepasbaar is op meerdere systemen. Zie dit onderwerp maar als voorbeeld.

Ik vind zelf ook dat het misschien niet optimaal te gebruiken is. Maar ik ben zelf een grote fan van moeilijke techieken waar echt over na gedacht moet worden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 11:58

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bielie993 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:18:
Waarom is het veilig?
[list=1]
• Dropbox encrypt je files met AES-256.
Dat zegt ook niet alles, want medewerkers van Dropbox kunnen gewoon alles zien. Ondanks dat het encrypted is. Zie ook nieuws: 'Dropbox misleidde gebruikers met claims over veiligheid'

Dus echt belangrijke dingen nogmaals zelf encrypten met bijvoorbeeld Truecrypt!

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bielie993
Dat dropbox onze bestanden inkijkt lijkt me sterk. Maar als dat zo is zou je ze inderdaad nog een keer kunnen encrypten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De techniek van dit systeem? Dropbox en FTP op dezelfde map instellen? Sorry maar dat vind ik echt onzin, hier is namelijk echt niet over na gedacht. Immers je zegt dat Dropbox erg veilig is en die veiligheid gooi je nu weg door het te koppelen aan zoiets als FTP wat juist een enorm slecht protocol is. De bestanden zijn wel leuk op de Dropbox server geëncrypteerd maar via FTP heb je daar natuurlijk helemaal niks aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 11:58

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bielie993 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:11:
Dat dropbox onze bestanden inkijkt lijkt me sterk.
Het gaat erom dat het mogelijk is. Er is technisch gezien geen barrière. De enige 'beveiliging' is dat dropbox tegen medewerkers zegt dat het niet mag. En zoals we weten is 100% van de medewerkers van elk bedrijf totaal te vertrouwen ;)

[Voor 25% gewijzigd door Gizz op 27-05-2011 14:13]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bielie993
@Tsurany
Je komt hier alleen maar om je gelijk te halen je kan ook kijken wat de voordelen zijn en niet zo negatief zijn.
FTP kan misschien wel minder veilig zijn. Maar dit kan je zelf oplossen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 15:08

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Veilig en ftp horen niet in 1 zin thuis.

-Veranderen van poort maakt het niet veilig. (maar helpt wel ten 95% van de standaard aanvallen)
-ftp zend het wachtwoord unencryped over de lijn. Dus als er ergens een host staat die comprimised is (open wifi...) dan is je wachtwoord gelekt, gevolg, andere mensen gaan jouw service/bandbreedte gebruiken.

met ftp is niks mis, maar het hoort alleen in gefirewallde omgevingen , zoals je lokale netwerk. Over internet moet je veilige alternativen gebruiken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 63975
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bielie993 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:06:
[...]

Kijk jij snapt de feeling!

Ik vind zoiezo dat je moet kijken naar de techniek van dit systeem omdat het toepasbaar is op meerdere systemen. Zie dit onderwerp maar als voorbeeld.

Ik vind zelf ook dat het misschien niet optimaal te gebruiken is. Maar ik ben zelf een grote fan van moeilijke techieken waar echt over na gedacht moet worden!
Dropbox zelf is ook toepasbaar op meerdere systemen, dus dat FTP is puur en alleen voor "moeilijk doen" bonuspunten, in mijn opinie.

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 27-05-2011 14:15. Reden: Doet weer liev]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wish
  • Laatst online: 01-06 17:01

Wish

ingwell

En als je dit doet om zo het verbod op het gebruik van Dropbox binnen een organisatie te omzeilen... dan hoort dit topic al niet thuis volgens de richtlijnen van Tweakers volgens mij.

Sterker nog: je introduceert een extra risico voor die organisatie

[Voor 16% gewijzigd door Wish op 27-05-2011 14:16]

No drama

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 238498
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Bielie993 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:13:
@Tsurany
Je komt hier alleen maar om je gelijk te halen je kan ook kijken wat de voordelen zijn en niet zo negatief zijn.
FTP kan misschien wel minder veilig zijn. Maar dit kan je zelf oplossen.
Wat heb je aan beveiliging en encryptie als de gebruiker in een internetcafe de documenten gaat benaderen en hierna op de betreffende pc achterlaat. Dan kan je via ftp,telnet, irc, vpn naar dropbox en allemaal voor niks. Je kan het zo moeilijk maken als je wilt maar dit staat los van veilig gebruik wat je probeert te bereiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bielie993
In het originele topic staat niets over het gebruik binnen een bedrijf. Ik begrijp niet waarom jullie dit steeds daar mee in aanraking brengen.

Ik snap dat de term veilig niet 100% klopt voor dit topic.

Maar jullie kunnen begrijpen dat ik geen 101 manieren hoef te gaan vertellen hoe je je FTP gaat beveiligen. Dit is slechts een basis stappenplan waar gebruikt wordt gemaakt van een andere port als extra veiligheidje.

[Voor 49% gewijzigd door Bielie993 op 27-05-2011 14:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ResuCigam
Bielie993 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:17:
In het originele topic staat niets over het gebruik binnen een bedrijf. Ik begrijp niet waarom jullie dit steeds daar mee in aanraking brengen.
Jawel hoor in zowel de topicstart als een stukje verderop staat het volgende:

Dus jij bent diegene die over bedrijfsomgevingen begon, dat je dat een half uurtje later niet snapt vind ik pas vreemd.

Verder ben jij ook de persoon die zijn gelijk probeert te halen waar Tsurany terecht opmerkt dat je oplossing kant noch wal raakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bielie993
het is slechts een voordeel van FTP naast dropbox. Daarnaast heb ik al meerdere malen toegegeven dat het misschien niet optimaal veilig is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 286128
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Bielie993 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:28:
Daarnaast heb ik al meerdere malen toegegeven dat het misschien niet optimaal veilig is.
Lees: niet veilig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bielie993
Tot slot wil ik toevoegen. Dit is een basis opstelling van FTP in samenwerking met DropBox. Breid het uit naar een nog veiligere oplossing en doe er mee wat je wilt.

Ik respecteer jullie meningen! Ik vind sommige wel wat te uitgesproken maar goed.

Success! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Eh..
Met alle respect voor de inzet die je neemt om een howto te maken: Ik kan het niet anders dan eens zijn met de personen die inhoudelijk volledig terechte kritiek hebben op je aanpak.

Zeker als je met je topictitel de suggestie wekken wil veilig bezig te zijn hoor je geen unsecured FTP in te gaan zetten, nog daargelaten dat in Corp/Enterprise environments dat soort dingen verboten zijn en met lijfstraffen gesanctioneerd worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee