Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webaccess
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 20:42
Heeft iemand ervaring met een Dune HD in combinatie met een Philips Cinema display (21:9).

De Philips Cinema heeft een 21:9 beeldverhouding maar ik kan nergens vinden of de Dune HD spelers hiermee overweg kunnen. Uit de gegevens van Firmware updates kan ik wel halen dat de ondertiteling verticaal geschoven kan worden waardoor deze niet in de zwarte balk bij films terecht komt. Ik kan echter nergens vinden of je bij een Dune HD ergens kan aangeven dat deze het 21:9 in plaats van 16:9 beeld moet gebruiken van een DVD of Blu-ray. Ik zie alleen dat je uit verschillende 1080p resultaites kan kiezen.

Het zou kunnen zijn dat de Dune HD via HDMI zelf bepaald dat er een 21:9 display acher staat maar geen idee of dit technisch ook mogelijk is of dat dit zo werkt via HDMI.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-04-2021
De dune heeft geen 21:9 beeld instelling. Je bent dus aangewezen op navigeren met 16:9 om vervolgens na het starten van de film de TV op 21:9 modus in te stellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webaccess
WBT schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:57:
De dune heeft geen 21:9 beeld instelling. Je bent dus aangewezen op navigeren met 16:9 om vervolgens na het starten van de film de TV op 21:9 modus in te stellen.
Voor navigeren lijkt mij dit geen issue maar betekend dit wel dat het juist signaal wordt uitgestuurd voor 21:9 weergave. Met andere woorden dat je bij een Blu-ray welke dit ondersteund je geen zwarte balken aan de zijkanten van de TV hebt en geen vervorming (lees: ronde eieren)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WBT
Als je een film afspeelt welke in de 16:9 modus balken boven en onder heeft en je veranderd de beeldmodus naar 21:9 (met de afstandsbediening van de Philips TV). Maar goed niet elke film met balken boven en onder is geschikt voor weergave in 21:9, dus je zal vaak wat beeld aan de zijkanten missen en/of aan de bovenkant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 11:58

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Inderdaad, de tv kan alleen 1080P aan (1920x1080, dus 16:9), geen extra 21:9 resolutie. De tv zoomt dus in op dat 16:9 beeld waardoor de zwarte balken wegvallen. Je Dune hoeft dus niks te ondersteunen, al zou het handig zijn als je de ondertiteling kan verplaatsen (als je subs nodig hebt)

Mening: zelf vind ik het een onzinnige tv, want maar een deel van de films is 21:9 en je introduceert opeens bij alle tv-series balken (waar je juist met een 16:9 tv geen last meer van had). Om nog maar te zwijgen over 4:3 materiaal.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webaccess
Gizz schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:36:
Inderdaad, de tv kan alleen 1080P aan (1920x1080, dus 16:9), geen extra 21:9 resolutie. De tv zoomt dus in op dat 16:9 beeld waardoor de zwarte balken wegvallen. Je Dune hoeft dus niks te ondersteunen, al zou het handig zijn als je de ondertiteling kan verplaatsen (als je subs nodig hebt)

Mening: zelf vind ik het een onzinnige tv, want maar een deel van de films is 21:9 en je introduceert opeens bij alle tv-series balken (waar je juist met een 16:9 tv geen last meer van had). Om nog maar te zwijgen over 4:3 materiaal.
De Dune kan (volgens de notities bij een van de firmware updates) de ondertiteling verticaal verschuiven dus dat moet goed gaan. Als de TV de rest doet dan zou alles moeten werken. Ik had echter het idee dat de source dit moest aanpassen maar bedankt voor de correctie.

Het wordt dus een Dune nu nog even uitzoeken welke

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WBT
Houd er wel rekening mee dat het verschuiven van ondertitels mogelijk niet werkt met Blu-Ray images en mappen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee