Toon posts:

[Windows 7] Image terug zetten met Imagex

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-12-2022

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
(zie Edit 2) Ik heb hier een Toshiba latop staan waar ik een clean install Windows 7 op heb gedaan. Nu wil ik de laptop terug in fabriek staat brengen.

Op de D: schijf staat een 11GB folder: HDDRecovery. Ik ben er al achter gekomen dat de applicatie Imagex.exe de app is die ik nodig heb.

In de directory Sources staat Boot.wim

Nu moet ik volgens mij gaan booten vanaf een USB stick en dan een commando intypen. Maar welke?

De handleiding van imagex komt op mij nogal ingewkkeld over.

PS. Ik heb al een topic gestart op het Toshiba forum, nog geen oplossing gevonden.

Ik heb hier een Windows 7 USB installatie stick. Kan ik deze gebruiken om een command prompt te krijgen?

Edit: Ben ondertussen nog verder aan het Googlen. Dit ziet er veel belovend uit:
http://mildlyhacked.blogs...store-wim-image-from.html

Edit 2: Ik startte Windows installatie vanaf de USB stick. Toen met Shift F10 naar command prompt. Toen:

D:/(juistedir)/imagex /apply d:/(juistedir)/boot.wim

dan krijg ik een foutmelding: The subsystem needed to support the image type is not present.

Iemand een idee hoe nu verder?

[Voor 27% gewijzigd door Philflow op 27-05-2011 11:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:52

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Vaag verhaal, Wil je een image terug plaatsen of de recovery partition gebruiken ?

Recovery partition benaderen kan gewoon via F8 in te drukken bij het booten dan hoort deze ertussen te staan.

edit 2: je hebt nog geen image x op de schone installatie staan ?

BAV nodig, via deze link verdienen jij en ik 50,-Insify referral

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-05 13:44
Je moet een Windows Preinstallation Environment maken. Ook wel bekend als WIN PE. Er zijn genoeg handleidingen over hoe je deze CD kan maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
caanova1984 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:18:
Vaag verhaal, Wil je een image terug plaatsen of de recovery partition gebruiken ?
Ik wil een image terug plaatsen vanuit de D: schijf. Daar staat een recovery directory. Er is geen recovery partitie.
Recovery partition benaderen kan gewoon via F8 in te drukken bij het booten dan hoort deze ertussen te staan.

edit 2: je hebt nog geen image x op de schone installatie staan ?
Als ik F8 indruk is er niet de optie om te recoveren.

Op de D: schijf staat echter de directory HDDRecovery met totaal 11GB aan files. Daar staat ook die file imagex.
Bielie993 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:24:
Je moet een Windows Preinstallation Environment maken. Ook wel bekend als WIN PE. Er zijn genoeg handleidingen over hoe je deze CD kan maken.
WIN PE maken ok. En dan?

Als ik boot van een WIN PE USB stik kan ik dan wel de imagex procedure starten?

[Voor 10% gewijzigd door Philflow op 27-05-2011 20:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

Download de windows installation kit daar staat imagex op lijkt me genoeg http://www.microsoft.com/...c26d3b3b34&displaylang=en

Het is een windows app, door via je installatie cd met shift f10 drukken kom je in de PE omgeving.
Volgens mij mis je alleen imagex voor de commands die je uitvoert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
caanova1984 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 21:12:
Download de windows installation kit daar staat imagex op lijkt me genoeg http://www.microsoft.com/...c26d3b3b34&displaylang=en

Het is een windows app, door via je installatie cd met shift f10 drukken kom je in de PE omgeving.
Volgens mij mis je alleen imagex voor de commands die je uitvoert
Is dat niet hetzelfde wat ik al gedaan heb?: Ik bootte vanaf een Windows 7 installatie USB stick. Met Shift-F10 krijg ik inderdaad een command prompt.

De imagex file staat op de D: partitie van de harde schijf. Als ik het imagex commando intyp krijg ik deze foutmelding: "The subsystem needed to support the image type is not present."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 00:47
Stomme vraag wellicht, maar kan je die recovery niet gewoon kickstarten met een bijgeleverde CD?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Er is geen CD bijgeleverd helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLKornolio

NLKornolio

is de wim toevallig x86 en de schone installatie x64 ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als ik hier even lees:
http://aps2.toshiba-tro.de/kb0/HTD9102IR0000R01.htm

is de backup image een .SWM bestand. Daarna wordt wel ImageX gebruikt om te restoren. Ik denk dat je dat bestand even op moet snorren en wellicht eerst nog iets moet uitvoeren voordat je ImageX kunt gebruiken. Zal even verder googlen.

edit: .SWM is een gesplitst ImageX bestand. Vraag is, kun je die vinden op je recovery partition. Met de standaard boot.wim images ga je niet opschieten, die staan daar alleen maar zodat je van die partitie zelf kan booten.
Dat is trouwens nog een idee, als je je recovery partitie nou eens bootable maakt wellicht dat je dan wel in de Toshiba wizard terecht kan komen. Bijv met: http://www.ultimatebootcd.com/

Overigens de juiste syntax voor imagex:
imagex /apply d:\imaging\data.wim c:\

Waar data.wim je image is (bij jou mogelijk .swm) en c:\ je doelschijf is. Zorg er dus ook voor dat c een lege partitie is die op actief staat. Daar heb je diskpart voor nodig:
http://www.mydigitallife....s-vista-2000-2003-and-xp/

[Voor 55% gewijzigd door wagenveld op 27-05-2011 22:22]

• Philflow

Philflow

Topicstarter
wagenveld schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:04:
Als ik hier even lees:
http://aps2.toshiba-tro.de/kb0/HTD9102IR0000R01.htm

is de backup image een .SWM bestand. Daarna wordt wel ImageX gebruikt om te restoren. Ik denk dat je dat bestand even op moet snorren en wellicht eerst nog iets moet uitvoeren voordat je ImageX kunt gebruiken. Zal even verder googlen.

edit: .SWM is een gesplitst ImageX bestand. Vraag is, kun je die vinden op je recovery partition.
Er is een directory SWimage met 14 .swm bestanden:

Dat is trouwens nog een idee, als je je recovery partitie nou eens bootable maakt wellicht dat je dan wel in de Toshiba wizard terecht kan komen. Bijv met: http://www.ultimatebootcd.com/
Ok zal eens kijken.
Overigens de juiste syntax voor imagex:
imagex /apply d:\imaging\data.wim c:\
imagex /apply d:\**\14413XSP.swm dan?
Waar data.wim je image is (bij jou mogelijk .swm) en c:\ je doelschijf is. Zorg er dus ook voor dat c een lege partitie is die op actief staat. Daar heb je diskpart voor nodig:
http://www.mydigitallife....s-vista-2000-2003-and-xp/
bedankt voor je hulp, hier kan ik wat mee denk ik (hoop ik).

[Voor 4% gewijzigd door Philflow op 28-05-2011 11:05]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ImageX.exe kun je niet zomaar standalone gebruiken, trouwens. wimgapi.dll moet ook geregistreerd worden voordat je er iets mee kan - waarschijnlijk komt daar ook je 'subsystem' fout vandaan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Philflow

Philflow

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:57:
ImageX.exe kun je niet zomaar standalone gebruiken, trouwens. wimgapi.dll moet ook geregistreerd worden voordat je er iets mee kan - waarschijnlijk komt daar ook je 'subsystem' fout vandaan.
OK, met andere woorden, op de manier waarop ik nu bezig ben (ook met de nieuwe tips) gaat het waarschijnlijk niet lukken?

[Voor 3% gewijzigd door Philflow op 28-05-2011 12:02]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:33
alt-92 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:57:
Volgens mij niet nodig, heb de filetjes op een usb stickje staan en kan deze vanuit een willekeurige winpe starten. Je kunt trouwens ook de met AutoIt gemaakte GImageX gebruiken, alleen dus even wimgapi.dll uit de waik in dezelfde directory gooien (let wel op 32/64bit).

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-11-2022

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Is het niet efficienter om een er een kale Windows 7 op te zetten, en eventueel van de toshiba support website de drivers en applicaties downloaden & installeren? Je kan hier dan ook nog zelf bepalen welke apps je terug wil zetten, aangezien veel van die meegeleverde software vaak uit trial/test versies bestaat...

Om je eigen, legale, Windows key te gebruiken zal je deze moeten uit uitlezen (bijv. met SIW), of je moet de MS sticker nog op je laptop hebben.

| Banaan | Ryzen5 3600 (4.2GHz)/ Asrock B550M Pro4 / Radeon RX580 / 32GB DDR4 / 2x 512GB SSD + 3TB HDD / Fractal Design Mini-S | Unraid NAS | i3 2120 (3.3Ghz) /Asus P8Z77-M / 24GB DDR3 / 1x 512GB SSD + 1x 256GB SSD + 7x 4TB HDD / HP Proliant ML110

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nielson schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:05:
[...]
Volgens mij niet nodig, heb de filetjes op een usb stickje staan en kan deze vanuit een willekeurige winpe starten.
Klopt ja, ik heb 'm zelf wel eens in een PE WIM geshuffled en dat werkt ook. Zolang de dll er maar is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Philflow

Philflow

Topicstarter
DynaMikeY schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:12:
Is het niet efficienter om een er een kale Windows 7 op te zetten, en eventueel van de toshiba support website de drivers en applicaties downloaden & installeren? Je kan hier dan ook nog zelf bepalen welke apps je terug wil zetten, aangezien veel van die meegeleverde software vaak uit trial/test versies bestaat...
Het is een workaround. Geen slechte optie maar ik wil graag de factory install terug.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee