Hallo Tweakers,
Een bekende van mij heeft problemen met de eindafrekening van haar vorige baan.
Ze heeft al met al nog een kleine € 1000,-- tegoed sinds december 2010.
Dit bedrag is weerlegbaar aan de hand van loonstrookjes die de werkgever zelf verschaft heeft, dus juridisch staat ze wel sterk.
Discussies hierover lopen per e-mail, maar werkgever (café eigenaar) draait overal om heen, beloofd te betalen maar doet dat vervolgens niet etc. etc.
Nu staat desbetreffende eigenaar bekend als een "explosief figuur" en ook zijn er meer mensen die geld van hem moeten hebben.
De opvolgster van haar is ondertussen ook alweer weg ivm geld problemen.
Nu vraag ik mij af wat juridisch gezien mijn mogelijkheden zijn.
Ik wil er 1 x heen om hem persoonlijk hier op aan te spreken en 1 en ander uit te leggen, toe te lichten met bewijslast.
Naar aanleiding hiervan wil ik hem een deadline stellen om te betalen.
Maar ik ga er vanuit dat er dan nog geen geld is, en wat zijn dan mijn opties?
Civiele procedure via de rechtbank kost geld over het algemeen.
Kan ik zijn faillissement aanvragen? dan neemt het UWV namelijk de uitbetalingen van het personeel over, dit is misschien wel een goede optie. Maar hoe doe ik dit, belletje naar de rechtbank
Een laatste optie zou een bezoekje met wat grote kerels zijn, maar liever los ik het netjes op.
Hieronder de toelichting.
Ze heeft een contract waarin vermeld staat dat ze 20 uur per week werkt voor een netto vergoeding van € 8,-- per uur.
Dit betekend dat ze recht heeft op een netto salaris van € 693,33 per maand.
( € 8,00 x 20 uur/week x 13 weken : 3 maand = € 693,33)
Hieronder de mail welke ik naar de werkgever heb verstuurd, dat verklaard het 1 en ander
Een bekende van mij heeft problemen met de eindafrekening van haar vorige baan.
Ze heeft al met al nog een kleine € 1000,-- tegoed sinds december 2010.
Dit bedrag is weerlegbaar aan de hand van loonstrookjes die de werkgever zelf verschaft heeft, dus juridisch staat ze wel sterk.
Discussies hierover lopen per e-mail, maar werkgever (café eigenaar) draait overal om heen, beloofd te betalen maar doet dat vervolgens niet etc. etc.
Nu staat desbetreffende eigenaar bekend als een "explosief figuur" en ook zijn er meer mensen die geld van hem moeten hebben.
De opvolgster van haar is ondertussen ook alweer weg ivm geld problemen.
Nu vraag ik mij af wat juridisch gezien mijn mogelijkheden zijn.
Ik wil er 1 x heen om hem persoonlijk hier op aan te spreken en 1 en ander uit te leggen, toe te lichten met bewijslast.
Naar aanleiding hiervan wil ik hem een deadline stellen om te betalen.
Maar ik ga er vanuit dat er dan nog geen geld is, en wat zijn dan mijn opties?
Civiele procedure via de rechtbank kost geld over het algemeen.
Kan ik zijn faillissement aanvragen? dan neemt het UWV namelijk de uitbetalingen van het personeel over, dit is misschien wel een goede optie. Maar hoe doe ik dit, belletje naar de rechtbank

Een laatste optie zou een bezoekje met wat grote kerels zijn, maar liever los ik het netjes op.
Hieronder de toelichting.
Ze heeft een contract waarin vermeld staat dat ze 20 uur per week werkt voor een netto vergoeding van € 8,-- per uur.
Dit betekend dat ze recht heeft op een netto salaris van € 693,33 per maand.
Hieronder de mail welke ik naar de werkgever heb verstuurd, dat verklaard het 1 en ander
Toen kwam er een mail terug met gesteggel over uren die beide partijen niet kunnen weerleggen (geen urenverantwoording van beide kanten).Beste .....,
Wij hebben tot op dit moment nog geen loonstrookje van "boekhoudster" van september ontvangen.
Wanneer kan "bekende" de afrekening van het vakantiegeld (8% van het bruto genoten salaris) en de vakantiedagen (24 op basis van een 40-urige werkweek) ontvangen?
Na het e.e.a. te hebben nagezocht blijkt dat de uitbetaling niet correct is uitgevoerd m.b.t. het contract en de loonstroken.
In het contract staat dat "bekende" 20 uur per week werkt tegen een netto vergoeding van € 8,00
Dit betekend dat "bekende" recht heeft op een netto salaris van € 693,33 per maand.
Op de loonstroken van juli en augustus staat het bijna correct vermeld m.u.v. dat het op het loonstrookje “uitbetalen per bank” bedrag niet overeenkomt met het werkelijk overgemaakte bedrag.
Hieronder vind je een overzicht van het nog uit te betalen loon. (exclusief vakantiegeld en opgebouwde vakantiedagen)
Maand: Recht op: Loonstrook uitbetaald
Juli € 693,33 € 696,00 € 800,00
Augustus € 693,33 € 696,00 € 480,00
September € 693,33 ontbreekt € 640,00
Oktober € 784,00 € 784,00 € 784,00
November € 693,33 € 640,00 € 640,00
December € 80,00 ontbreekt € 0,00
€ 3.637,32 € 3.344,00
Netto uit te betalen verschil € 293,32
Hiermee kort samengevat ontvang ik graag van jou:
• De loonstroken van september en december.
• De eindafrekening (inclusief specificaties).
• Jaaropgave 2010
In afwachting van een spoedige en correcte afwikkeling en met vriendelijke groet,
"bekende"
[Voor 45% gewijzigd door Grolsch op 27-05-2011 15:03]
PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente