Acties:
  • 0Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 09:08

unclero

Kona EV ftw \o/

Topicstarter
Mijn huidige baas is erg blij met mij.
Maar vanwege verschuivende core-business is er steeds minder plek voor een rechtgeaarde techneut.
Dus de baas heeft de knoop doorgehakt: hij wil mijn contract halveren (helemaal zonder kan hij niet, maar dat ik de helft van de tijd uit mijn neus zit te eten is ook niet goed).
Mij best :>. Tijd om iets ernaast te gaan zoeken.

Ik wil wel met computers en apparatuur blijven werken, maar ik wil niet bij de concurrent werken. En hele dag op een kantoor begint mij ook wel de keel uit te hangen.

En toen zat ik naar Offshore vacatures te kijken.

Wat is offshore?
Op zee, maar niet de koopvaardij. Denk aan boorplatformen, onderzoeksschepen, kabelleggers, enzovoorts.

Waarom wel?
Leuk, op zee. Verdient veel. 14/14 werkschema (14 dagen op, 14 dagen vakantie). Kost en inwoning. Niet in de file hoeven te staan (ik kan dan zeggen dat ik met een helicopter naar kantoor ga ;)). Verdient veel geld.

Waarom niet?
Boorplatformen staan niet bekend als de meest veilige werkomgevingen. Je bent toch 14 dagen van huis. Lange werkdagen van 12 uur. Mijn oom zat voor zijn pensioen altijd een half jaar per jaar op zee als bioloog op een onderzoeksschip, mijn tante sliep snachts niet als ze bij het weerbericht hoorde over een storm op de Noordzee, iets zegt me dat mijn moeder daar ook wakker van zou liggen.

Iemand advies? mening? suggestie?

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Een vriend van mij is een tijdje buschauffeur geweest door heel Europa. Niet helemaal hetzelfde, maar hij is daar uiteindelijk mee gestopt omdat hij het teveel ten koste van zijn sociale leven vond gaan. Je kan niet in 14 dagen goedmaken wat je de andere 14 dagen niet gedaan hebt, temeer omdat die andere mensen meestal gewoon wel overdag werken e.d.

Dat zou eerlijk gezegd bij mij de belangrijkste overweging zijn. Geld is leuk en aardig, maar als je er niet gelukkig van wordt is dat uiteindelijk ook maar triviaal.

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 21:19
Het ligt een beetje aan je persoonlijke leventje. Bij mijn laatste werkgever was ik de hele week van huis, van zondagavond tot vrijdagmiddag/avond. De normale dingen zoals de krant, een babbeltje met de buurvrouw en de niets zeggende roddels miste ik gewoon.

Als je geen vriend(ing) hebt, ga het lekker een jaartje proberen, stoppen kan altijd nog! :)

Wat voor leeftijd heb je? En in wat voor situatie zit je?

[Voor 7% gewijzigd door Martine op 27-05-2011 01:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrankTM
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02-2022
Martine schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 01:29:
Het ligt een beetje aan je persoonlijke leventje. Bij mijn laatste werkgever was ik de hele week van huis, van zondagavond tot vrijdagmiddag/avond. De normale dingen zoals de krant, een babbeltje met de buurvrouw en de niets zeggende roddels miste ik gewoon.

Als je geen vriend(ing) hebt, ga het lekker een jaartje proberen, stoppen kan altijd nog! :)

Die ga je daar ook niet bepaald tegen het lijf lopen :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:07

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik zeg: doen!

Verdient meer dan behoorlijk, in 'n redelijk korte tijd, paar jaar doen, en je hebt 'n leuk spaarpotje :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unclero

unclero

Kona EV ftw \o/

Topicstarter
Martine schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 01:29:
Ik ben 29. Woon alleen, met een hypotheek (dus ik kan niet zeggen: joh, 20 uur op kantoor per week en de rest van de week pizzabezorger).
Al mijn scharrels zie ik gemiddeld 10 keer per jaar. Dus niemand die thuis op me wacht :>.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08-2021
Maar hoe zou je dit dan willen combineren met je andere baan? Of zou je baas het goed vinden als je die halvering oppakt als: 2 weken per maand? (ipv 20 uur per week, elke week)

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 27" 1440p LED | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 12 Mini 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

unclero schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 01:12:
Boorplatformen staan niet bekend als de meest veilige werkomgevingen
I call bullshit. Ik werk zelf in die business en als er ergens aan veiligheid wordt gedacht is het wel op offshore-locaties. Ben benieuwd waar je dat op baseert.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EnzoMatrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2020

EnzoMatrix

Kruisje

Gunner schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:47:
[...]

I call bullshit. Ik werk zelf in die business en als er ergens aan veiligheid wordt gedacht is het wel op offshore-locaties. Ben benieuwd waar je dat op baseert.
deels mythe en deels 'het nieuws' natuurlijk. dat er honderden, zoniet duizenden zijn waar er niks fout gaat en dat er 1 is die ontploft, dan is de hele branche natuurlijk zeer onveilig. Zo vliegt er vandaag de dag ook niemand meer.........of, wacht....zat dat nou anders? :)

Enzo Blogt. Diablo 3| "It's possible that you stepped into a time displacement machine during a nexus moment in a quantum field."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unclero

unclero

Kona EV ftw \o/

Topicstarter
RAILGUNNER schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:44:
Maar hoe zou je dit dan willen combineren met je andere baan? Of zou je baas het goed vinden als je die halvering oppakt als: 2 weken per maand? (ipv 20 uur per week, elke week)
Ik hoop het :).
Gunner schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:47:
I call bullshit. Ik werk zelf in die business en als er ergens aan veiligheid wordt gedacht is het wel op offshore-locaties.
Juh, inderdaad ;).
Ben benieuwd waar je dat op baseert.
Dit is wat mijn moeder gaat zeggen ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S913
  • Laatst online: 31-05 14:45

S913

Abusus non tollit usum

Maar hoe wil je dat doen? Je bent 2 weken full-time weg en daarna wil je die 2 weken die je dan tussendoor vrij hebt, ook nog eens 40 uur per week gaan werken?
Dat lijkt mij persoonlijk een aardig aanslag op je vrije tijd en sociale leven.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EnzoMatrix

EnzoMatrix

Kruisje

S913 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:33:
[...]

Maar hoe wil je dat doen? Je bent 2 weken full-time weg en daarna wil je die 2 weken die je dan tussendoor vrij hebt, ook nog eens 40 uur per week gaan werken?
Dat lijkt mij persoonlijk een aardig aanslag op je vrije tijd en sociale leven.
vrije tijd kan ook als je 55 bent (met dat salaris plus toch geen tijd om het uit te geven heb je tegen die tijd wel genoeg voor de futvut + een audi r8 in de garage in spanje)

Enzo Blogt. Diablo 3| "It's possible that you stepped into a time displacement machine during a nexus moment in a quantum field."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:41
EnzoMatrix schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:35:
[...]
vrije tijd kan ook als je 55 bent
Als je dat haalt...

edit: Ik heb eenzelfde aanbod gehad om offshore te gaan werken maar heb het uiteindelijk niet gedaan en wel om de punten die hierboven staan aangegeven; het kost je je sociale leven. En ik denk ook niet dat mijn (toen nieuwe) vriendin er erg happy van zou zijn geworden.

[Voor 44% gewijzigd door Uberprutser op 27-05-2011 10:43]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:26

qadn

Pinnacle of Perversion

Dude, jij deed toch NLP meuk enzo? :)

Mocht je nog wat relaxed zoeken (qua werksfeer e.d.) kan je ook eens bij ons kijken (zie m'n linkedin ;) ). Staat niet gespecificeerd, maar qua thuiswerken, partime, e.d. is veel te regelen. Wel wat hoog inzetten qua salaris, want secundair is flut (pensioen goed though).

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S913
  • Laatst online: 31-05 14:45

S913

Abusus non tollit usum

vrije tijd kan ook als je 55 bent (met dat salaris plus toch geen tijd om het uit te geven heb je tegen die tijd wel genoeg voor de fut + een audi r8 in de garage in spanje)
Wel eenzaam, daar in Spanje met alleen maar nieuwe vrienden, omdat je van vroeger niemand meer kent :P Kijk een jaar is het misschien te doen, maar volgens mij is het gewoon moordend ... Je werkt 14x12 uur (oid?) + 2x40 uur per maand ... Brrr, het is niet voor niets dat je normaal gesproken daar 14 dagen werkt en 14 dagen vrij bent en dan ga je die vrije dagen nog eens werken.

Geld is leuk, maar ik ga er écht niet op zitten tot ik straks oud ben en er een high-tech rollator (lees: R8) van kan kopen :+

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

In welk opzicht denk je?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EnzoMatrix

EnzoMatrix

Kruisje

S913 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:01:
[...]
Wel eenzaam, daar in Spanje met alleen maar nieuwe vrienden, omdat je van vroeger niemand meer kent :P Kijk een jaar is het misschien te doen, maar volgens mij is het gewoon moordend ... Je werkt 14x12 uur (oid?) + 2x40 uur per maand ... Brrr, het is niet voor niets dat je normaal gesproken daar 14 dagen werkt en 14 dagen vrij bent en dan ga je die vrije dagen nog eens werken.

Geld is leuk, maar ik ga er écht niet op zitten tot ik straks oud ben en er een high-tech rollator (lees: R8) van kan kopen :+
Dat is allemaal waar, maar als je de keuze maakt ga je of voor carriere of voor snel geld. (of omdat je het leuk vind, maar dan kom je op hetzelfde uit) en dan neem je dus je verliezen. Want als je je vrienden leuker vind, dan is een jaar weg sowieso geen overweging :) me thinks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unclero

unclero

Kona EV ftw \o/

Topicstarter
vrije tijd kan ook als je 55 bent (met dat salaris plus toch geen tijd om het uit te geven heb je tegen die tijd wel genoeg voor de futvut + een audi r8 in de garage in spanje)
Een Audi R8 hoef ik niet :>. Ik neem wel genoegen met een leuk jachtje ;).
qadn schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:44:
Dude, jij deed toch NLP meuk enzo? :)
Al laaaang niet meer. Nee, serieus, leuke baan was dat. Relaxte sfeer. Aardige collega's die nog steeds mijn beste vrienden zijn.
Maar ik had ineens een hypotheek, en hoe interessant research ook is, voor dat hongerloontje kom ik niet meer rond ;).

(ik had toen zelfs ook al allerlei baantjes on the side :/ ..ik had toen een keer een auto, mijn baas zag me met die auto, zegt ie "leuke auto heb je", ik moest me inhouden om niet te zeggen "dat is niet van dat loon wat jij me betaalt hoor" :X)
EnzoMatrix schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:29:
Want als je je vrienden leuker vind, dan is een jaar weg sowieso geen overweging :) me thinks.
Vrienden zie ik op festivals waar ik dan toch weer meer geld en tijd voor heb ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EnzoMatrix

EnzoMatrix

Kruisje

Nee maar goed, ik zeg maar: dat is de afweging, als je eenmaal gaat, dan vind iemand blijkbaar zijn of haar vrienden missen geen probleem :) Geen verwijt natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:37

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bij offshore draai je lange diensten. Het zou me niks verwonderen als je zelfs niet eens ernaast mág werken ivm oververmoeidheid --> gevaarlijke situaties.

En je sociale leven zet je dan niet op een laag pitje; dat schakel je volledig uit. Dat kan een keuze zijn, maar daar moet je dan wel achter staan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 408260

Ik ben al sinds den beginne meelezert hier op Tweakers, maar nooit echt de behoefte gehad om me te registreren. Tot ik dit topic voorbij zag komen. Toch even mijn ervaringen meegeven...
Sinds 2 maanden heb ik mij gestort op een nieuw avontuur, namelijk werken op een schip. En ik kan zeggen dat het echt een droombaan is. Nu ligt dat ook wel aan het soort schip waar ik op werk, nl. een expeditieschip van National Geographic. We zijn een soort van cruiseschip (150 gasten) voor hele rijke lui die wat avontuurlijkere tripjes willen maken, o.a. Antarctica en de noordpool.
Ik heb een contract voor 3 maanden aan boord, dan ben ik 3 maanden vrij. Zolang van huis heb ik geen moeite mee, ik ben al 4 jaar niet meer in Nederland geweest vanwege reizen. Maar het is wel iets waar niet iedereen mee kan leven. De tijd vliegt wel enorm! Voor je het weet ben je weer thuis.
Het sociale leven gaat gewoon door aan boord, alleen met andere mensen. Ik zit hier met zo'n 90 collega's, en het lijkt 1 grote familie (in positieve maar ook negatieve zin).
Op zich ben ik van 8 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds oproepbaar, maar dit komt eigenlijk nooit voor. Uitslapen is de norm, en na het diner zit ik in de bar of kijken we film. Wel met een radio aan mijn riem, je weet maar nooit...
Het geld is goed! 200 dollar per dag belastingvrij, plus de tips (rond de 50 dollar per dag). Daarnaast zijn er geen onkosten aan boord.
Maar ik zou het waarschijnlijk ook voor noppes doen. Ik bedoel, reizen naar afgelegen plekken, meelopen met National Geographic fotografen en wetenschappers zijn voor mij al redenen genoeg.
Mijn functie is IT officer, dus verantwoordelijk voor de computers, servers, communicatie, satelietverbindingen, enz...
Kortom, ik kan het heel erg aanraden om zo'n avontuur aan te gaan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10-2021
Ik werk al inmiddels 2 jaar offshore waaronder bij Heerema (Offshore installatie van boord platformen) en daarna offshore installatie van Windmolen (fundatie en een tussen stuk tussen de fundatie en de uit eindelijke windmolen.)

Zelf kan ik het alleen maar aanraden om het te doen. Omdat ik zelf werk als stuurman maak ik lange dagen van 12 uur per dag. Maar er zijn zat mensen die ook aan boord werken voor de positioneren van de fundaties en ga zo maar door. En die hebben echt een luizen baan. Slecht weer? Geen werk en die lopen echt dan dagen te wachten. Ik weet niet of dat jouw ding is maar die zaten daar de hele dag te gamen of een boekie te lezen.

Zelf vind ik het geweldig maar ja er zitten ook dagen tussen waarbij je zelf niets doet en echt dagen moet wachten. Nu zijn de limieten van een constructie schip en een kabellegger natuurlijk anders maar er zitten wel wacht periodes tussen.

Veiligheid is top prioriteit nummer 1. Overal wordt aan gedacht en alle bemannings leden krijgen verplichte curssus firefighting en weten dus hoe je een brand moet aan pakken en als je pech hebt heb je zelfs een doktor aanboord.

Vorige maand zat ik aan boord van een schip en hadden we een brand in een machine kamer. Wat er dan moet worden geregeld tijdens die brand is van groot belang en zo iets vergeet je nooit meer. Ondanks dat zijn er geen gewonden gevallen en hebben we het allemaal overleeft! Dan zie je ook hoe belangrijk een goede training is.
Zelf ben ik op dit moment met 50 tot 75% van de tijd met het bijhouden en het in de gaten houden van de veiligheid van mij en de bemannings leden. Wat er aan papier winkel aan vast zit is niet te geloven. Ik kan je garanderen dat het werk aanboord van het schip veel veiliger is dan in de bouwput van het station van Rotterdam.

Whatpulse Wordpress plugin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 13:09
Wat voor een kwalificaties moet je eigenlijk hebben om offshore te kunnen werken. Men doet overkomen alsof mits je maar wil je er een goed betaalde baan kunt krijgen. Lijkt me toch niet het geval... Zoals dat voorbeeld jbartos... niemand gaat je 200 dollar per dag betalen als je weinig kennis hebt, dus je moet denk ik wel een goeie zijn in je vakgebied.

En dan is dus de vraag of jou kennis/ervaring matched met hetgeen wat ze nodig hebben in de offshore... of ziet ik het nu helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:12
200$/dag lijkt me helemaal niet bijzonder veel. De helft van de tijd zit je thuis en verdien je niks, dus als je dan gemiddeld een halve maand/maand werkt verdien je 15 * 200 = 3000 usd ~ 2000 euro netto. Niet verkeerd, maar het is nou echt niet zo uitzonderlijk hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10-2021
ebia schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:37:
Wat voor een kwalificaties moet je eigenlijk hebben om offshore te kunnen werken. Men doet overkomen alsof mits je maar wil je er een goed betaalde baan kunt krijgen. Lijkt me toch niet het geval... Zoals dat voorbeeld jbartos... niemand gaat je 200 dollar per dag betalen als je weinig kennis hebt, dus je moet denk ik wel een goeie zijn in je vakgebied.

En dan is dus de vraag of jou kennis/ervaring matched met hetgeen wat ze nodig hebben in de offshore... of ziet ik het nu helemaal verkeerd?
Ligt er aan wat je wilt.

Zelf heb ik HBO Maritiem Officier maar er lopen ook mensen rond met Electro, Werkbouw en duizend andere studies. Zelfs Kok of iets in die richting

Whatpulse Wordpress plugin

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:30
Ik werk al 8 jaar af en aan offshore (schrijf dit vanuit de arctic circle). Het is vind ik leuk werk, wel veel druk maar daar put ik juist motivatie uit. Het moet wel bij je passen, twee weken lang 12+ uren per dag maken, eenmaal aan wal flink doorzakken met de jongens en naar huis vliegen. Ik heb via mijn bedrijf mijn medische en offshore certificaten gekregen, en ik doe specifiek werk ( esd f&g safety systems). Hoe je zelf zou moeten beginnen. Geen idee...

Wat ik wel weet is dat je geschikt werk moet vinden, als het te simpel is dan wordt je gek.. En als het te hoog gegrepen voor je is tja.. Dan wordt je gek ;)

at your service

Wat betreft mijn opleiding, ik heb MBO systeembeheer afgemaakt, geen cursussen (behalve de verplichte veiligheidscursussen). Ik heb weel werkervaring, maar satelietverbindingen en de specifieke maritieme hardware en software had ik geen kaas van gegeten. In het begin vond ik het ook erg veel verantwoordelijkheid, maar ondanks de diversiteit aan werkzaamheden is het allemaal te overzien.
200 dollar per dag is toch 6000 dollar pm (4200 euro) belastingvrij en als ik zou willen / moeten kan ik die maanden die ik thuis zit natuurlijk ergens anders werken. Dit salaris zou ik nooit in NL kunnen krijgen.
Ook verzekeringen zijn geregeld. Enige wat ik niet opbouw is pensioen.
Zo'n baan komt niet in een vacaturekrantje, je moet worden aangeraden. Ik heb het geluk gehad dat een vriend van een vriend van mij stopte met dit werk en mij bij zijn baas bekend heeft gemaakt.

• The_Butler
Vergeet scholing even... het gaat naar mijn mening veel meer om je instelling... ik heb HBO en universiteit lui op hun bek zien gaan, en MBO lui tot grote hoogte zien klimmen...

Offshore betekend dat je op en eiland zit, als er een probleem is dan los jij dat op, niemand anders. Dus moet en goed problemen op kunnnen lossen en goed kunnen plannen. Een olie maatschappij heeft geen enkel probleem als ze £3000 aan transport kosten kwijt zijn aan apparatuur en onderdelen die ik achteraf niet nodig had, maar ze zijn minder geamuseerd als ik moet melden dat we niet op kunnen starten omdat ik een automaatje van twee tientjes niet bij me heb...

Als jij in een gesprek je toekomstige werkgever er van kunt overtuigen dat je flink veel inzet hebt, dat je problemen niet uit de weg gaat en dat je nooit wilt ophouden met leren dan maak je een erg goede kans.

succes

(edit, niet goed je laatste post gelezen, dus mischien ben ik off topic met mijn stukje, maar kijk eens op oilandgasjobsearch.co.uk)

[Voor 7% gewijzigd door The_Butler op 28-05-2011 18:13]

at your service

Anoniem: 381416

The_Butler schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 23:36:
Ik werk al 8 jaar af en aan offshore (schrijf dit vanuit de arctic circle).
Ik kom je binnenkort vergezellen boven de poolcirkel;)
Maar het is precies wat er in de bovenstaande topics naar voren gehaald wordt. Offshore ligt je of het ligt je totaal niet. Je moet de instelling hebben dat je even snel geld wil verdienen. Ik zit nu 2 jaar in de offshore alleen dan als DPO aan boord van survey schepen. Dat is niet iets dat te vergelijken is met het werk wat jij wilt gaan doen aan boord van platforms.

Dat je 12uur werkt per dag is een normale zaak ja. Maar neem van mij aan, 12 uur stelt echt niet voor als je op een platform zit. Houdt er rekening mee dat je met een 9 tot 5 baan ook nog werkzaamheden thuis hebt. Het is wel plezier om even 2 weken hard te werken en de andere twee weken gewoon je eigen dingen plannen thuis. Ik raad het je aan om gewoon te proberen of het wat voor je is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-12-2022
Gunner schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:16:
[...]

In welk opzicht denk je?
Omdat het geen zin heeft lid te worden van bijvoorbeeld een tennisvereniging. Je mist per definitie de helft van de lessen, je kunt niet meedoen aan een competitie. Je mist per definitie ca. de helft van de verjaardagen, bruiloften et cetera. Een abonnement op een krant of tijdschrift is zinloos, je bent immers de helft van het jaar niet eens thuis. Et cetera. Het blijkt in de praktijk heel erg tegen te vallen in welke mate iemand met een dergelijke baan niets op kan bouwen qua sociale activiteiten. Heb dat nooit zelf ervaren, maar wel meegemaakt in mijn sociale omgeving. De betreffende personen liepen vroeg of laat allemaal tegen dat bezwaar aan.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
argro schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:53:
[...]
Heb dat nooit zelf ervaren, maar wel meegemaakt in mijn sociale omgeving. De betreffende personen liepen vroeg of laat allemaal tegen dat bezwaar aan.
Heb zelf nooit in de offshore gewerkt maar wel een aantal jaren doordeweeks in twee ploegendiensten gedraaid ( 07:00 tot 16:00 en 16:00 - 01:00 ) en dan merk je al dat het best een impact heeft op je sociale leven.
Als je dan in het weekend met vrienden op pad ging merkte je toch dat je doordeweeks dingen gemist had tijdens je avonddienst.
Vooral met mooier weer had men savonds op een terrasje gezeten bij het strand, waren wezen winkelen op koopavond, hadden een verjaardag op vrijdagavond, waren wezen kijken bij vrij rijden op circuit zandvoort, waren een stukje wezen motorrijden enz enz.
Het zal per persoon verschillen of dat je veel of weinig doet maar mij begon het in de loop der tijd steeds meer tegen te staan en vooral als het weer stukken beter wordt en er dus ook meer ondernomen werd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 85494

200 dollar per dag zou bijzonder weinig zijn. Kan het me bijna niet voorstellen.

Ga uit van 800 tot 1000 euro per dag, dat zijn zeker geen uitzonderingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat lijken me wel erg hoge bedragen. Denk niet dat je dat op het Nederlandse Continentale plat verdient.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 381416

Anoniem: 85494 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:06:
200 dollar per dag zou bijzonder weinig zijn. Kan het me bijna niet voorstellen.

Die bedragen die jij noemt zijn ook zo maar uit de lucht gegrepen en berusten nergens op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Anoniem: 408260 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:09:

Het geld is goed! 200 dollar per dag belastingvrij, plus de tips (rond de 50 dollar per dag). Daarnaast zijn er
Dat is 7 dagen per week of 5?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Butler
voor mij zijn de verdiensten niet slcht, maar wordt er niet echt naar omstandigheden gekeken;

ik krijg per dag offshore een "gevaren bonus" van £150 per dag, daar bovenop krijg ik mijn normale uurloon, plus £2 extra per uur omdat ik buiten het kantoor werk; dit komt neer op £216, in totaal dus £366 waar de Britse belastingdienst feest mee kan vieren. Ik denk dat ik na (40%) belasting en NHS (10%) iets van £183 over houd per dag.

Maar ja, zit je in Noorwegen of de Europese sector in de Noordzee dan is het meestal goed voor elkaar, ze proberen een bed voor je te regelen waar iemand van een tegenovergestelde shift werkt (doe ik day-shift dan kom ik samen met een night-shift of andersom). Twee man per kamer, als je mazzel hebt is er ook een internet aansluiting (of een sooft van LAN waar video's gestreamd worden etc).

Kom je in Azerbajan dan wordt het al iets grilliger, hoewel de BP platformen daar best goed en schoon te noemen zijn.

Het midden oosten dan, waar ik het meeste zit. Hier is het meestal een bende helaas. Vier man per kamer is meer regel dan uitzondering en meestal zijn je kamer genootjes niet westers. Dat kan wel eens cultuur conflictjes opleveren met betrekking tot hygiene en nachtrust...
Moslims bijvoorbeeld moeten namelijk iedere lichaamsholte schoonmaken in de ochtend, wat voorn geluiden dat oplevert uit de douche zal ik je maar onthouden, maar ik neem dus wel altijd slippers mee en disinfectant...

Het ligt wel aan het platform, ik heb me laten vertellen dat Mearsk een goede werkgever is in Qatar, maar de ene keer dat ik op een boorplatform van hun was (Gus Andros), was het echt een bende.

at your service

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 85494 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:06:

Ikzelf zit in Noorwegen en daar is het dubbele gangbaar. ja dus tussen de 1500 en 2000 euro per dag offshore.

In Nederland is het minder maar ik weet, omdat ik ook met nederlandse contractors heb samen gewerkt dat 800 tot 1000 euro per dag offshore gangbaar is en zeker niet overbetaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:59
Anoniem: 85494 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:01:
Ikzelf zit in Noorwegen en daar is het dubbele gangbaar. ja dus tussen de 1500 en 2000 euro per dag offshore.
Goeiedag, dat is niet weinig!
Wat voor soort werk doe je dan precies?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Butler
[...]

In Nederland is het minder maar ik weet, omdat ik ook met nederlandse contractors heb samen gewerkt dat 800 tot 1000 euro per dag offshore gangbaar is en zeker niet overbetaald.
Goed, ik mot dringend eens gaan rondvragen zie ik... gaat er nog een baantje voor een SIL deskundige in Noorwegen Sunbeam? ;) ( edit: of ben je OIM?)

at your service

Acties:
  • 0Henk 'm!

SIL als in Safety Integrety Level?

HSE advisors voor ongeveer 100 euro per uur gevraagd

Klik op onderstaande link en zie de post onderaan in Stavanger

www.oilandgasjobsearch.com

Deze is wel onshore zo te zien

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 85494 op 30-05-2011 21:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Butler
yup, SIL als in Safety Integrety Level, maar HSE houd zich bezig met veiligheid in het algemeen, is helaas niet mijn ding. Ik programeer en ontwerp veiligheids systemen (HIPPS, ESD, F&G, BMS). Doe dit al tien jaar dus een overstap naar de andere kant (werken voor een olie maatschappij en in de ontwerpfase bekijken met studies wat nodig is etc.) moet er wel van komen. Maar ja, dan zit je opeens niet meer offshore, maar in een kantoor-gebouw je uurtjes te draaien. Of mischien eens in de drie maanden een veld studie doen van drie dagen.

Het werkt vind ik namelijk wel verslavend, het reizen, de druk, de uren, en als je thuis komt hoef je niet iedere cent om te draaien. Sociaal is het wel minder, maar je moet gewoon echt tijd maken om leuke dingen te doen als je thuis bent (ik ga woensdag naar NL familie en vrienden bezoeken ter compensatie voor 2 weken Hammerfest)

at your service

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 17:47
unclero schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 01:49:
[...]

Ik ben 29. Woon alleen, met een hypotheek (dus ik kan niet zeggen: joh, 20 uur op kantoor per week en de rest van de week pizzabezorger).
Al mijn scharrels zie ik gemiddeld 10 keer per jaar. Dus niemand die thuis op me wacht :>.
In dat geval zou ik zeggen: go for it! Enkele jaren spannend leven (tot ook dat gaat vervelen, op den duur) en poen scheppen. Als je je huis in 5 jaar afbetaald en een mooi spaarpotje opbouwt, mooi toch.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

demichel schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 06:23:
In dat geval zou ik zeggen: go for it! Enkele jaren spannend leven (tot ook dat gaat vervelen, op den duur) en poen scheppen. Als je je huis in 5 jaar afbetaald en een mooi spaarpotje opbouwt, mooi toch.
In 5 jaar je huis afbetalen en een mooi spaarpotje opbouwen? Misschien praten we over hele andere ordes van grootheid, maar hoe monsterlijk zijn die offshorelonen dan wel niet?

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zorg
  • Laatst online: 16:10
Als je uitgaat van het salaris wat sunbeam aangeeft en je werkt 2 weken op en 2 weken af dan zit je al snel rond de 2,5 ton per jaar..... dan kan je in 5 jaar toch echt wel een leuk huisje kopen lijkt mij zo!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Camacha schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 06:40:
[...]

In 5 jaar je huis afbetalen en een mooi spaarpotje opbouwen? Misschien praten we over hele andere ordes van grootheid, maar hoe monsterlijk zijn die offshorelonen dan wel niet?
Je moet niet denken dat die lonen aan de gemiddelde steigerbouwer of roustabout worden uitgekeerd, die indruk wordt wel gewekt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Hmmm, dan zou ik lekker 3/4 dagen per maand gaan werken en de rest lekker thuis zitten >:)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0Henk 'm!

Dat zijn niet de bedragen hier aan boord, zelfs niet voor de kapitein :)
Maar zoals ik al zei zou ik dit werk waarschijnlijk ook voor noppes doen, met deze omstandigheden en extra's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Zorg schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 06:54:
Als je uitgaat van het salaris wat sunbeam aangeeft en je werkt 2 weken op en 2 weken af dan zit je al snel rond de 2,5 ton per jaar..... dan kan je in 5 jaar toch echt wel een leuk huisje kopen lijkt mij zo!
Klopt,

Ik werk zelf ook in de offshore industrie maar voornamelijk op de wal (maar wel als expat) en ben intussen hypotheek vrij met een huis waar ik 5 jaar geleden bijna 7 ton voor heb betaald.

In Noorwegen is het trouwens normaal om 2 weken offshore te werken en vervolgens 4 weken vrij te zijn waarin de meesten een baantje erbij doen, klussen noem maar op.

Let wel dat de bedragen noem voor day raters, mensen in vast dienstverband krijgen minder.

En als je in deze industrie gaat werken, zorg dan dat je voor een operator komt te werken en niet voor de contractor.
Shell, Exxon, BP, Talisman, Chevron bijvoorbeeld. En als je dan ook nog eens uitgezonden wordt naar belasting paradijzen zoals Dubai, Abu Dhabi, Singapore, dan is het helemaal geld binnenharken en wordt je accommodatie ook nog betaald.

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 85494 op 31-05-2011 18:57]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee