• NickyB13
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-02-2022
Omdat ik verder niets kan vinden op het net maak ik toch ff een nieuw topic.

Ik had eerst een 60pk950 maar heb deze retour gestuurd omdat ik golven in het scherm zag. Ik heb toen dus de 60px950 besteld en deze opgehangen maar deze heeft precies hetzelfde :? Ik heb al mijn complete tv meubel incl apparatuur losgehaald een een meter er vanaf gezet maar dat maakt geen verschil. Ook de centerspeaker van de surroundset heb ik losgehaald een er vanaf gelegd ook dit maakt verder niets uit. Ik heb ook de stroom van de woonkamer afgehaald in de meterkast en toen een verlengkabel naar de keuken gelegd voor de tv alleen maar ook zonder resultaat. :( .

Is er hier iemand die ook maar iets weet of ooit iets van dit probleem gehoord heeft? Ik kan namelijk totaal niets vinden van dit probleem, Alle hulp word zeer gewaardeerd. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 09:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De beschrijving 'golven' is vrij algemeen in analoog/digitaal tv-land...

Heb je enkele foto`s om te illustreren?

Wat zegt de support van LG over dit fenomeen?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:33

mr.paaJ

generatie cmd+z

Wat kijk je, analoog TV?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NickyB13
De golven zitten er ook in als de tv uit staat dus heeft verder niets met het signaal te maken. Het lijkt wel of er iets magnetische straling afgeeft of zo. Ik heb onder de tv een tv-meubel staan met een versterker, een ps3, een mediaspeler en een upc kastje. Ik heb achter het meubel nog geen plaat gemaakt dus die is nog gewoon open van de achterkant.

[Voor 15% gewijzigd door NickyB13 op 27-05-2011 12:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 09:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hebbie foto's ? ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:33

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je TV uitstaat hoort hij helemaal niets te doen... ook met stekker eruit? golvende reflecties?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 07:11

JapyDooge

NoxiousPluK

Staat je aquarium er tegenover? :P

Erg raar, heb je 'm ook al los van je TV-meubel getest op een andere plaats?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Heb hier een crt beeldscherm staan en daar gebeurt het ook wel is op. Het is net alsof je em moet degausen.

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

• NickyB13
bedankt voor de reacties! Maandag komt er een vent van LG langs dus ff kijken wat hij zegt. Ik post de eventuele oplossing natuurlijk hier.

• processware
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-12-2021
Hoe is dit bij jou opgelost door LG ? ik zelf heb namelijk ook last van storende golven in het scherm ondanks dat het toestel al een keer omgeruild is door LG, heb nu de keuze of nogmaals omruilen of een credit van LG aan plattetv.

Het gaat in mijn geval om een 2011 model namelijk de 50PZ950. De golven zelf hebben niks te maken met magnetische velden verkeerde kabels of andere apparatuur, het is namelijk ook zichtbaar als het toestel uit staat, ook is het verder een toptoestel afgezien van de golven / golfjes / strepen of hoe je het wil noemen. Denk dat de foto genoeg zegt.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Hoe sta je die foto te nemen dan?? :+

• processware
bram1984 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:11:
Hoe sta je die foto te nemen dan?? :+
Niet echt van toepassing, maar als je het echt wilt weten met een htc desire, en ja ik weet het een gewone camera is beter, maar die was even niet beschikbaar.

[Voor 49% gewijzigd door processware op 14-07-2011 16:31]

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Hoe, niet waarmee. Maar ik zie het nu. Ik dacht dat de arm tot de persoon links behoorde, vandaar dat ik het er vreemd uit vond zien.

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 10:16
NickyB13 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:46:
Omdat ik verder niets kan vinden op het net maak ik toch ff een nieuw topic.

Ik had eerst een 60pk950 maar heb deze retour gestuurd omdat ik golven in het scherm zag. Ik heb toen dus de 60px950 besteld en deze opgehangen maar deze heeft precies hetzelfde :? Ik heb al mijn complete tv meubel incl apparatuur losgehaald een een meter er vanaf gezet maar dat maakt geen verschil. Ook de centerspeaker van de surroundset heb ik losgehaald een er vanaf gelegd ook dit maakt verder niets uit. Ik heb ook de stroom van de woonkamer afgehaald in de meterkast en toen een verlengkabel naar de keuken gelegd voor de tv alleen maar ook zonder resultaat. :( .

Is er hier iemand die ook maar iets weet of ooit iets van dit probleem gehoord heeft? Ik kan namelijk totaal niets vinden van dit probleem, Alle hulp word zeer gewaardeerd. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik heb eventjes gezocht voor je op AVSforums, AVforums en HDjunkies, echter heb ik het niet kunnen vinden. Er was daar namelijk wel iemand met het exact hetzelfde probleem (inclusief plaatjes), die deze golvende horizontale lijnen opviel. Deze persoon was ook toe aan z'n 3e TV en kwam er dus achter dat het een "feature" betrof en geen fout om het zo maar te zeggen. Het is vast deel van de anti-reflective coating werd in dat forum topic gezegd en daarnaast zou de daadwerkelijke plasma display niet dicht genoeg tegen de glasplaat gemonteerd zijn in de 2010 LG plasma reeks. Hierdoor ontstaan deze golvende lijnen. In de 2011 reeks van LG zou dit probleem worden opgelost door 2 zaken. 1) Dichter monteren van de plasma tegen de glazen frontplate en 2) er nog een extra coating tussen stoppen (voor en achter het glas dus).

Wil je van het probleem af zijn dan raad ik je aan om de TV in te wisselen tegen een LG PZ570, welke dus geen glasplaat heeft en dus geen last heeft van het beschreven probleem. Daarnaast heeft de PZ570 eigenlijk dezelfde beeldkwaliteit (met THX modussen), dezelfde netwerk mogelijkheden, 3D en minder last van reflecties (door ontbreken glasplaat). Enkel een iets minder design, wel een dunnere rand als de types met glasplaat (PK/PX/PZ950, PK750).

• processware
In navolging op mijn post wil ik nog even zeggen dat de LG 50pz950 volledig is gecrediteerd door LG, de golven in het scherm vond ik zo storend dat ik hem niet langer wilde hebben. Gelukkig heb ik met plattetv.nl in arnhem een hele goeie deal kunnen maken om hem om te ruilen voor een sony scherm hulde aan deze firma voor hun klantvriendelijkheid, en goeie service

Anoniem: 411126

Owh Ik wou de PZ950s gaan kopen van de week. Dat is dan wel jammer maar ik hoop dat die van mij het niet heeft!. (weer iets om naar uit te kijken)

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 09:08
Ik heb zelf 2 panasonics in huis, totaal geen klagen over. Geweldig beeld en goed geluid. Ik heb nog nooit problemen gehad met golven of ook maar iets anders. Ze zijn misschien iets dikker dan de andere merken, maar de kwaliteit is gewoon uitmuntend.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:53
processware schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:24:
In navolging op mijn post wil ik nog even zeggen dat de LG 50pz950 volledig is gecrediteerd door LG, de golven in het scherm vond ik zo storend dat ik hem niet langer wilde hebben. Gelukkig heb ik met plattetv.nl in arnhem een hele goeie deal kunnen maken om hem om te ruilen voor een sony scherm hulde aan deze firma voor hun klantvriendelijkheid, en goeie service
Volgens mij heeft een maat van mij dit toestel en bij hem heb ik er niks van gezien in iedergeval.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee