Toon posts:

Suggestie: Knowledgebase hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 10:40

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Hoi Devvers,

Ik kreeg laatst een vraag van een medetweaker via DM over mijn config. Op zich prima, gewoon antwoord gegeven. Maar door dit te doen bedacht ik me, misschien zit hier wel een kans in;

Waarom introduceren we niet een knowledge base voor hardware per mobo (of reeks) of productgroep? Het lijkt me namelijk handig om bijvoorbeeld alle eigenaren van dezelfde hardware samen te voegen in een groep 'eigenaren van hardware x' zodat deze bij vragen hier wat meer over kunnen zeggen, omdat ze tenslotte ervaring hebben met deze hardware.

Een voorbeeld is bijvoorbeeld; Eigenaren van een MSI P67 Mobo

Mocht er een issue zijn met deze hardware, of een vraag of iets dergelijks , dan kunnen vraagstellers zich via een link bij bijv. pricewatch (extra tab in pricewatch naast reviews ofzo?) zich richten aan deze groep mensen. Deze groep kan dan reageren voor bijvoorbeeld karma of iets van dien aard (top10 beste contributors; met prijzen van mij apart)

Ook handig is dan bijv. links in sigs of onder je icon naar deze knowledge bases, zoiets van

Ed_L
lid van KB x
(of als hij van alles wat weet, een link naar een subpagina met al zijn kennis over hardware)

Dus, dat was kort mijn idee uitgelegd. De uiteindelijke uitvoering staat allesbehalve vast, ik heb daar geen invloed op, maar hoop dat het concept zo min of meer duidelijk is.

Hoop dat jullie er wat mee kunnen! :>

| system specs |

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat doen we nu toch min of meer al met de productkoppelingen? Als je een product zoekt vind je alle gekoppelde topics, en daarin kun je prima alle ervaringen e.d. lezen van die dingen.
Op die manier kun je al snel heel veel dingen vinden, zonder het apart onder te brengen in een knowledgebase. En de vraag is ook of iedereen daar aan mee wil werken, als ik voor ieder stukje hardware een vraag krijg via DM of wat dan ook, dan zit ik waarschijnlijk al snel de hele dag DMs te beantwoorden, dat kan dan beter in een topic waar de ervaringen besproken worden.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:58
Ben het eens met beide posts hierboven. Opzich is het helemaal geen slechte feature. Maar waar je een beetje op moet letten is dat topics niet in zijn totaal verhuizen naar dm. Wat mij interessanter lijkt is de mogelijkheid om mensen die eigenaar zijn van een bepaald stuk hardware met dm een notificatie te geven als er een topic word aangemaakt waaraan die hardware gelinkt is. Dit zou je bij een topicstart of toevoegen van extra productkoppeling d.m.v. een extra optie (vinkje) kunnen aanbieden.

Dit zou sowieso een opt-in regeling moeten worden vind ik trouwens. Net zoals je dm moet activeren moet je dit ook activeren. Niet iedereen zit hierop te wachten natuurlijk.

Waar ik overigens wel een beetje bang voor ben is dat dit erg veel dev werk word. Ik ben zelf geen devver maar echt simpel lijkt me dit niet. Maar dat mag crisp beoordelen

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De inventarissen zouden hier natuurlijk een rol in kunnen/moeten spelen. Sowieso willen we daar nog wel meer mee gaan doen, maar op dit moment zijn daar nog geen concrete plannen voor...

Intentionally left blank

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Craven schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 00:00:
Ben het eens met beide posts hierboven. Opzich is het helemaal geen slechte feature. Maar waar je een beetje op moet letten is dat topics niet in zijn totaal verhuizen naar dm.
Dat is waar ik idd ook een beetje bang voor was.

Op zich is het idee niet slecht, maar het moet wel publiek blijven, want anders zet je heel veel kostbare info in DMs, waar bijna niemand ze kan lezen

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee