Laptop bij mediamarkt. DOA. Rechten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
Vanavond een laptop (Toshiba) gekocht bij Mediamarkt. Lekker software installeren etc.

Bijna alles klaar, en ik dacht, zo nu even op de accu....Wat blijkt, die werkt niet!

En nee, er zaten geen stickers op etc :)

Korto, morgen meteen terug. Omruil garantie binnen 14 dagen geldt niet voor PC'slaptops zag ik...

Heb je extra rechten bij een DOA? Of heb je kans dat ze het gaan opsturen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-05 10:31
Dit staat op de website van Mediamarkt
Heb ik recht op mijn geld terug bij een ondeugdelijk product binnen de garantie?
Als u een product heeft gekocht dat een gebrek vertoont, heeft u geen recht om meteen uw geld terug te eisen.
U moet Media Markt altijd in de gelegenheid stellen het product te repareren of te vervangen voor een technisch gelijkwaardig product.
Als Media Markt dit niet binnen een redelijke termijn kan doen, dan kunt u de overeenkomst ontbinden.
Met andere woorden: u heeft recht op uw geld terug als Media Markt uw product niet binnen een redelijk termijn kan herstellen of omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Lekker *****. Achteraf gezien denk ik dat de doos al open was geweest. De laptop aan was voldoende nl...Dus geen instellingen etc kiezen. Maar ik dacht zal wel horen zo...Echt zoooo balen dit :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ruilen is sowieso altijd een service bij winkels. En tjah, de MediaMarkt is nu eenmaal een prijsvechter, en niet service gericht.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Nee precies. Was er al zo bang voor. GRRRR. Nooit meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dit is toch gewoon een kwestie van via de media markt een nieuwe accu bestellen (op hun kosten) en dan is het klaar? De laptop verder is gewoon goed neem ik aan, anders had je hem niet gekocht..

edit: @hierboven, je bent nog niet eens bij de winkel geweest en je ordeelt al, dat is een lekkere startpositie..

[ Voor 23% gewijzigd door Brilsmurfffje op 26-05-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 14:33
Vraag het eerst, voordat je ze de huid vol gaat schelden. Aangezien je 'm 1 dag ervoor hebt gekocht kan het best zijn dat ze coulant zijn ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Mijn andere bericht is peer ongeluk gesloten door de mod(kreeg ik een melding van)

Hoe dan ook: Gisteren laptop gekocht. Helaas accu kapot.(en voelde niet nieuw. Miste een leaflet, vingers etc) Vandaag meteen terug. Kon meteen een nieuwe meenemen.

Kom ik thuis: Accu doet het!...Echter zit er een CD in de cd/dvd drive met antivirus en malware verwijder programma's! Ook een stickertje was 'verbogen'.

Ik weer bellen: Kan hem omruilen. Echter heb ik er geen vertrouwen in. Zal Toshiba reparatie partijen te koop aanbieden aan grote partijen? Kortom je betaald dus voor een gebruikte laptop!?

Straks langs, ga kijken of ze geld terug geven. Anders maar alles secuur nalopen in winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij mediamarkt worden nieuwe laptops in gesealde dozen verkocht normaal gesproken. Vraag dus specifiek om een gesealde doos/een volledig nieuw exemplaar en vraag anders je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als je bij Media Markt koop is een van de voordelen dat je het product ook weer mag ruilen. Denk je dat ze die laptops in de prullenbak gooien? Die worden gewoon weer verkocht, natuurlijk horen ze wel eerst weer netjes gemaakt te worden. Let de volgende keer gewoon goed op dat het een gesealde doos is.

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 27-05-2011 11:43 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Maar is er verder dan nog wat 'mis' met de laptop, of is deze verder helemaal schoon? (wat bestanden en programma's betreft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Hmm opzich is dit een rare situatie. Uiteraard is het niet het geval dat er reparatie partijen worden aangeboden met laptops, maar of je hebt twee keer pech gehad of die hele stapel is van hetzelfde schuitje?

Niet dat ik het goed wil praten ofzo, maar alles kan natuurlijk. Maar gebruikte laptops zijn eigenlijk heel raar als je die tegenkomt aangezien Media Markt officieel geen gebruikte laptops terugneemt. Had je niet een laatste exemplaar te pakken oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb hetzelfde gehad met een TomTom Go 750 Live. Daar bleek het gratis jaar Live al een half jaar terug geactiveerd te zijn. Na een belletje met TomTom en een mailtje met de aankoopbon (incl datum) was dat zo gefixed gelukkig.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Op Wikipedia staat dat mediamarkt in 2007 al eens is aangesproken op deze praktijken.

Wat betreft mijn situatie. Ze zijn niet in seal leverbaar (meer).
Dit omdat de pc's gebruikklaar worden opgeleverd (activatie etc)

Je kunt het dus nooit 100 procent nakijken.
En verder lijkt de laptop okee. Echter een sticker was verbogen. (zo'n vudeokaart merk ding)

Ook was de beschermfolie van de webcam duidelijk los geweest.

En omruilgarantie geldt niet voor laptops en pc's.

En wil juist een laptop met die stickers. Ik ben zo'n iemand die dat wel laat zitten :)
Daarnaast als ie refurbushed is, is dat best, maar dan had ik hem niet gehoeven. Ik wil iets nieuws.

Ik ga zo terug. Hopelijk geld terug. Want in deze partij laptops heb ik geen vertrouwen

[ Voor 11% gewijzigd door meermarco op 27-05-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 20:49
Alle laptops die je nu terug brengt zetten hun gewoon weer in de schap :).
ze gaan ze echt niet terug sturen en ze zijn niet refurbished, maar van mensen die ze terug gebracht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-05 19:01
meermarco schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:22:
Op Wikipedia staat dat mediamarkt in 2007 al eens is aangesproken op deze praktijken.

Wat betreft mijn situatie. Ze zijn niet in seal leverbaar (meer).
Dit omdat de pc's gebruikklaar worden opgeleverd (activatie etc)

Je kunt het dus nooit 100 procent nakijken.
En verder lijkt de laptop okee. Echter een sticker was verbogen. (zo'n vudeokaart merk ding)

Ook was de beschermfolie van de webcam duidelijk los geweest.

En omruilgarantie geldt niet voor laptops en pc's.

En wil juist een laptop met die stickers. Ik ben zo'n iemand die dat wel laat zitten :)
Daarnaast als ie refurbusged
Dan zou ik teruggaan en geld terugvragen.

Is idd een rare gang van zaken wanneer een ingeruilde Toshiba wordt verkocht zonder dat A - de klant dat weet, en B - met CD's erin. Erg slordig. Maar MM zal genoodzaakt zijn jouw geld terug te geven. Jammer dat ze de laptop zelf dan niet meer kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
@mektheb

Zoals gezegd. Terugbrengen geldt niet voor laptops en pc's.
Staat duidelijk in de voorwaarden.

Daarnaast zat er een cd in die malware verwijderd en andere dingen kan opschonen danwel diognose maken.

Bij de andere was de accu niet goed. Lijkt mij meer op een partij die gefixt is door toshiba?

[ Voor 20% gewijzigd door meermarco op 27-05-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
meermarco schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:25:
@mektheb

Zoals gezegd. Terugbrengen geldt niet voor laptops en pc's.
Staat duidelijk in de voorwaarden.

Daarnaast zat er een cd in die malware verwijderd en andere dingen kan opschonen danwel diognose maken.

Bij de andere was de accu niet goed. Lijkt mij meer op een partij die gefixt is door toshiba?
Klinkt inderdaad als dat die van de RMA afdeling komt dan ( had het stukje gemist over de CD )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerz101
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik heb zelfs gehad dat mijn tante mij opbelde met de vraag: "Ik heb net een laptop gekocht bij de MM maar ik kan niet inloggen"

Hier stond dus al een installatie van windows op, zij heeft de laptop daarna wel probleemloos kunnen omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:51
Doen veel winkels volgens mij, zolang het nog werkt zetten ze het gewoon terug in het schap. De grootste groep klanten zal er waarschijnlijk ook niet veel om geven zolang het goed werkt volgens mij :)

Ik heb een keer een telefoon kunnen omruilen onder garantie bij MM. De telefoon die ik toen 'nieuw' mee kreeg was duidelijk al gebruikt, stonden telefoonnummers in en er stonden smsjes op.. Ik heb er toen niks mee meegedaan, de telefoon die ik had terug gebracht was toch door gebruikersschade kapot. Dat hebben zij niet opgemerkt dus ik was allang blij dat ik een nieuwe kreeg :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
fsfikke schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:42:
Als je bij Media Markt koop is een van de voordelen dat je het product ook weer mag ruilen. Denk je dat ze die laptops in de prullenbak gooien? Die worden gewoon weer verkocht, natuurlijk horen ze wel eerst weer netjes gemaakt te worden. Let de volgende keer gewoon goed op dat het een gesealde doos is.
Dat is een voordeel ja, alleen niet voor laptops, want die mag je niet ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Hahn schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:10:
[...]

Dat is een voordeel ja, alleen niet voor laptops, want die mag je niet ruilen.
Mag zoveel niet, maar heb wel vaker gebruikte spullen gehad die daar in de doos als "nieuw" door gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Mektheb schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:11:
[...]

Mag zoveel niet, maar heb wel vaker gebruikte spullen gehad die daar in de doos als "nieuw" door gingen.
Dan zijn ze teruggebracht met een klacht oid (wat achteraf gezien misschien geen klacht was), maar je mag een laptop niet terugbrengen omdat je de kleur niet mooi vindt ofzo. Dat mag bij tv's bijvoorbeeld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Hahn schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:13:
[...]

Dan zijn ze teruggebracht met een klacht oid (wat achteraf gezien misschien geen klacht was), maar je mag een laptop niet terugbrengen omdat je de kleur niet mooi vindt ofzo. Dat mag bij tv's bijvoorbeeld wel.
Dat klopt en dat is ook wel zo, maar mensen verzinnen allerlei smoesjes om het terug te brengen, een hoop winkels controleren het niet eens.

En dat geld ook voor laptop's etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zo kan je alles wel goed praten ;) Het mag niet, tenzij er iets mankeert aan je laptop, maar dan heb je het over productgarantie en niet om de omruilgarantie van de Media Markt. Lijkt me ook niet de bedoeling dat je mensen gaat aanmoedigen om te liegen over de reden van omruiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Hahn schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:20:
Zo kan je alles wel goed praten ;) Het mag niet, tenzij er iets mankeert aan je laptop, maar dan heb je het over productgarantie en niet om de omruilgarantie van de Media Markt. Lijkt me ook niet de bedoeling dat je mensen gaat aanmoedigen om te liegen over de reden van omruiling.
Dat zeg ik toch ook niet ?, ik zeg gewoon alleen dat jan en alleman allemaal hun prodcuten om de minst stomme reden willen terug brengen.

Heb wel is iemand gehad die de computer terug wou brengen omdat er geen Microsoft Publisher op zat ?.
>.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:56

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hmm. dit is dus precies de reden dat ik alleen nog maar simpele dingen bij de MM haal. Heb het nu drie keer meegemaakt dat ik (soms tot 3 keer toe!) een al gebruikt product meekreeg. dat werkt gewoon niet zo, als ze me een gebruikt product willen verkopen moeten ze dat er groot opzetten en flinke korting bieden.

Was twee keer met een MP3 speler waar al muziek op stond (een keer meteen een echte nieuwe gekregen, bij die ander totaal 3 keer moeten teruggaan voor ik een nieuwe had) en bij een radio waar de kitvlekken gewoon opzaten, echt bizar.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Topic is per ongeluk gesloten door mijn collega. Weer open dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-05 08:04
Ik moest gelijk aan dat topic denken, was er ook niet iets met een kapotte accu? Zelfde mediamarkt toevallig? haha

Edit: Duhh zelfde persoon ja, lekker wakker 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door FulmeN op 27-05-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat topic ís van dezelfde persoon, dus dat is dezelfde Media Markt ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:54

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Daar ben ik het heel erg mee oneens. MediaMarkt doet eigenlijk nooit moeilijk wanneer er problemen zijn. Zo was een week geleden mijn headset (90 euro) kapot gegaan aan de rechterkant. Ik ben er heen gegaan met de headset in verpakking en heb via bankafschriften de betaling laten zien en ik kon gewoon een nieuwe uitzoeken. Ook andere apparaten kan je gewoon omruilen als alles er nog goed uitziet.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-05 13:31
Dus alleen omdat jij je headset succesvol heb teruggebracht is de service goed ? :P Ik ken genoeg gevallen waar het tegendeel bewezen is, inclusief mijzelf. Ben zo dom geweest een aantal dingen daar te kopen en helaas meerder malen tegen de slechte service aangelopen. Dat terwijl ze nog wel een speciale (slechte)service-balie hebben !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:54

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nee hoor, ik heb er behoorlijk vaak zonder vragen producten mogen retouren waaronder een HDMI kabel in een plastic verpakking die open was gemaakt (wel in ruil voor een ander producten, niet voor geld). Een voeding die ik nodig had om mijn eigen systeem mee te testen kon ik gewoon weer terug brengen voor het geld, games heb ik omgeruild (binnen 24u), een kapotte Xbox360 controller zonder bonnetje kon ik ook gewoon omruilen. Koptelefoon die ik op mijn mp3 speler had was 13 maanden na aankoop kapot aan de linkerkant, na wat gedoe kreeg ik een vervangend product van dezelfde waarde als 13 maanden geleden. 2 Sata kabels heb ik na aankoop weer teruggebracht, gewoon me geld terug gekregen.

Als ik simpele apparatuur nodig heb zit ik al snel bij de MM, zo'n grote franchise hoeft gewoon niet op een paar centen meer of minder te kijken en hebben liever blije klanten en iets minder winst op een product dan een boze klant die nooit meer wat koopt daar. Dat is tenminste mijn blik op die zaak.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mijn router was dood.

naar de mm, even checken, ja dood
Checken ze dingen, ja maar de netwerkkabel mist en dan krijgen we van sitecom maar 50% (dus jij ook)
Dus ik zeg als dat het probleem is koop ik wel even voor 2 knaken en een bos konthaar een in de winkel.

Toen zagen ze het belachelijke in en hebben ze hem aangenomen :P

Wel 10 euro bijbetaald voor een iets duurdere router omdat de oude er niet meer was

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meermarco schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:34:
Mijn andere bericht is peer ongeluk gesloten door de mod(kreeg ik een melding van)
Volgende keer graag even wachten totdat een andere mod uit het vliegtuig is gekomen om je topic weer te openen. Ik heb ze nu maar beide gemereged in het oorspronkelijke topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
@mods bedankt

Over het topic. Was weer terug gegaan. Ze hadden nu een ongeopende doos apart gezet.
Nu zat de laptop nog helemaal in de folie.

Jongen van de service desk vertelde dat er een bios update was voor het accu probleem.
Daar meteen (zelf ) bios geüpdate en inderdaad! Accu ging nu wel laden.

Samengevat: eerste laptop was door hen klaar gemaakt, maar bios update vergeten
Tweede versie: had nooooooit mogen gebeuren zei die jongen. Zeker niet net stickers eraf etc
Derde laptop echt helemaal nieuw. Niks door hen klaar gemaakt. Bios update en tevreden.

Viel wel op trouwens. In die tijd dat ik bezig was werden er 3 acers retour gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
meermarco schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 09:55:
@mods bedankt

Over het topic. Was weer terug gegaan. Ze hadden nu een ongeopende doos apart gezet.
Nu zat de laptop nog helemaal in de folie.

Jongen van de service desk vertelde dat er een bios update was voor het accu probleem.
Daar meteen (zelf ) bios geüpdate en inderdaad! Accu ging nu wel laden.

Samengevat: eerste laptop was door hen klaar gemaakt, maar bios update vergeten
Tweede versie: had nooooooit mogen gebeuren zei die jongen. Zeker niet net stickers eraf etc
Derde laptop echt helemaal nieuw. Niks door hen klaar gemaakt. Bios update en tevreden.

Viel wel op trouwens. In die tijd dat ik bezig was werden er 3 acers retour gebracht.
Dat bedoelde ik dus al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Blijkbaar was ik niet de enige....Op Wikipedia staat ook al dat Mediamaerkt dit 'vroeger' deed.

http://www.telegraaf.nl/b..._niet_nieuw__.html?p=33,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja, een gerepareerd product wordt gewoon weer terug gestuurd naar de winkel, dus ik weet niet goed wat men precies verwacht. Ja, het product had niet als nieuw verkocht mogen worden, maar een foutje (en zeker in een zaak ter grootte van een MM) is snel gemaakt. Life goes on...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik snap vooral dit niet:
"Het is wel erg simpel, ga langs en we lossen het op. We verwachten iets meer van Mediamarkt. Daar gaan we het samen even over hebben."
Wat wil je nog meer dan dat het opgelost wordt :?

Ja, natuurlijk een tegemoetkoming ofzo, want zo zijn Nederlanders :+ Maar het komt wel weer heerlijk vijandig over voordat ze ook maar weten wat de MM eraan wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-05 18:50
Mooi dat het probleem is opgelost.
meermarco schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 09:55:
Worden er denk ik ook mininaal 5x zo veel van verkocht ;)
Tankiej schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:08:
Doen veel winkels volgens mij, zolang het nog werkt zetten ze het gewoon terug in het schap. De grootste groep klanten zal er waarschijnlijk ook niet veel om geven zolang het goed werkt volgens mij :)
Eens. Jaar terug een HTC desire gekocht bij een telefoonwinkel. Zag er spik en span uit, stond alleen al 1 GB aan privé kiekjes op van iemand kwam ik thuis achter. Gewoon zo gehouden. Nog steeds helemaal happy met dat ding.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:28

Wildfire

Joy to the world!

Vandaag nog een artikeltje erover in de Telegraaf.... dat het erg vaak voorkomt dat teruggebracht spul gewoon weer in de schappen staat met vaak nog userdata erop.

-- Edit: crap, da's dus de krantversie van het artikel op de Telegraafsite zoals hier vermeld --> meermarco in "Laptop bij mediamarkt. DOA. Rechten?"

[ Voor 35% gewijzigd door Wildfire op 21-07-2011 13:29 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Wel grappig artikel, al is het een beetje marktleider pesten, alsof andere elektronica winkels RMA spul wat er verder nog verkoopbaar uit ziet bij het vuilnis stort. of schoenen die toch niet goed zitten worden weggegooid. niet erg kwalitatief artikel, maargoed..
Pagina: 1