Toon posts:

Apple subgroep waarom eigenlijk?

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hi!

Hey, ik vroeg me ineens wat af.. Toen ik er achter kwam dat bij mobile en bij de Apple subgroep dezelfde subfara zit (iphones etc) bedacht ik ineens, waarom is er uberhaupt nog de apple subgroep?

Waarom niet de onderwerpen bij harde waren over de hardware, een OSX forum bij softe goederen en dus alle mobile meuk waar het nu toch al staat?

Want ik vraag me af: waarom is apple anders dat het een apart subfora heeft? Ik begrijp dat het historisch zo gegroeid is, maar toch. Is apple "anders" ?

Zou dat niet de ultieme emancipatie en acceptatie zijn, als het allemaal lekker mengt? Ik kan geen echte reden bedenken waarom dat niet zo kunnen, en niet uit een soort van kinderachtige anti-appel rancune ofzo, het is een serieuze vraag voortkomend uit mijn wens dat ik het lekker vind als dingen lekker en efficient ingedeeld zijn. O+

specs

Anoniem: 35978

[Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 35978 op 29-05-2011 14:46]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vind het juist wel fijn. Dan kan ik Appletalk gewoon inklappen samen met de andere fora die ik toch niet wil lezen.
Het is ooit bij elkaar geschoven om Apples een plekje te geven, imho wel handig om dat spul gewoon bij elkaar te houden.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:34
Dilemma....

Ik vind het ontzettend handig.. ik denk dat de meeste Apple gebruikers er erg blij mee zijn, aangezien het overgrote deel van alle andere topics (hardware/software) toch over windows gaan... het is dus een heel gepluisd voor een Apple user om dan de Apple posts eruit te halen. Alle andere subforums hebben wel een algemene titel (dus geen windows) , maar de topics die erin staan zijn vrijwel altijd windows gerelateerd...
Het is dus voornamelijk een windows forum met een Apple subforum.. (al willen we dat niet hardop zeggen want we zijn trots op de OtherOS community die zich hier beweegt)

Maar aan de andere kant moet ik heel eerlijk bekennen dat sinds ik de overstap heb gemaakt naar Apple, en ik dus voornamelijk het Apple subforum in de gaten hou... ik weinig meer in de andere sub forums kijk.. Ondanks dat ik op werk MS gebruik.. en dus mensen zou kunnen helpen. Ik kan niks over een ander zeggen, maar als meer mensen dit doen, dan word de kans op hulp bij problemen minder.

Wat wil je...

WC denkt aan systeembeheer... heeft het bedrijf het nodig of is het gewoon leuk...of kun je eigenlijk beide wel verantwoorden

[Voor 12% gewijzigd door World Citizen op 28-05-2011 05:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-04 09:27
Stiekem denk ik dat het er is om de "apple nerds" en de "apple haters" uit elkaar te houden :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:56
Het zijn toch totaalconcepten, de Apple hardware en software zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ooit was appletalk een forum maar omdat het zo druk werd hebben we in 2008 een eigen hoofdgroep ervan gemaakt. Zie : Apple Talk wordt volwassen Van oudsher is dat zo gegroeid en het bevalt iedereen goed dus er is geen reden om de boel om te gooien. :)

Ik kan jullie hier vast verklappen dat we binnenkort nog een wijziging gaan aanbrengen, wegens overweldigend succes gaan we de tablets (waaronder de iPad) een eigen plekje geven binnen mobile. Daarover later meer.

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 10:06

Geckoo

Good news, everyone!

Nu krijgt Tablets een apart gedeelte binnen de mobile divisie maar waarom kan dan de Tablets met iOS en Telefoons met iOS niet weer onder apple talk?
Of verdwijnt deze dan onder Appel Talk of wordt het laatste (niet gekoppelde subforum Macs & Software bij iets anders ondergebracht?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:37

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Geckoo schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:33:
Nu krijgt Tablets een apart gedeelte binnen de mobile divisie maar waarom kan dan de Tablets met iOS en Telefoons met iOS niet weer onder apple talk?
Omdat het niet handig is om alle mobiles onder Mobile te hebben, behalve Apple spul. Dat snappen sommige veteranen al niet, laat staan nieuwe users.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:56
Geckoo schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:33:
Of verdwijnt deze dan onder Appel Talk of wordt het laatste (niet gekoppelde subforum Macs & Software bij iets anders ondergebracht?
We fixen het zo dat dezelfde fora zowel onder APL als onder Mobile te zien zijn. Of je nou op Apple zoekt of op het gebruik, je vind het forum altijd. :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee