Toon posts:

[Wake up on lan] HTPC vanaf het internet inschakelen

Pagina: 1
Acties:

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:23
Sinds een aantal weken beschik ik over een Zotac zbox hd-nd22. Nu wil ik op afstand mijn HTPC kunnen inschakelen.

Intern binnen het netwerk gaat het allemaal prima. Echter zodra ik het vanaf een externe verbinding wil doen, gaat het mis. Een aantal topics hier op tweakers geven aan dat je het broadcast adres moet forwarden. Echter heb ik geen idee waar ik dit zou moeten doen.

Ik maak gebruik van een Sitecom WL-341 router waar de volgende opties aanwezig zijn:
1.

2.

3.

Het netwerkbroadcast adres moet 192.168.0.255 zijn volgens mij. Poort 9 zou geforward moeten worden. Ik kan alleen maar local ip adres invoeren (wat geen nut heeft met WOL aangezien het naar een x aantal minuten niet meer werkt)

Zoals ik het nu zie is het niet mogelijk met deze router? Of zijn er wellicht andere manieren om er voor te zorgen dat het gaat werken?

[Voor 6% gewijzigd door Possible op 26-05-2011 22:25]

3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08-2022

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Probeer bij Port Forwarding:

Local IP: 192.168.0.255
Local Port: 9
Type: UDP
Public Port: 9
Comment: -

Je kan ook op een PC in je LAN eens Wireshark installeren, dan kan je ook daadwerkelijk zien dat het WOL correct doorgelaten wordt. :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Possible
webfreakz.nl schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:05:
Probeer bij Port Forwarding:

Local IP: 192.168.0.255
Local Port: 9
Type: UDP
Public Port: 9
Comment: -

Je kan ook op een PC in je LAN eens Wireshark installeren, dan kan je ook daadwerkelijk zien dat het WOL correct doorgelaten wordt. :)
DIt heb ik inderdaad geprobeerd, echter krijg ik de volgende melding:

Invalid Client IP address range in 4th digit. It Should be 1-254

Subnetmask = 255.255.255.0

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 15:56

Pogostokje

* twiet *

WOL werkt toch op osi laag 2, dus op basis van mac-adres? Je router port forwarden naar een IP adres zou alleen werken als de router het mac-adres van het apparaat al kent, maar als dat uitstaat kan hij dat niet vragen op basis van het IP adres. Je router zou dan ergens een statische arp tabel moeten hebben.
Welke tcp of udp poort je het pakketje heen stuurt maakt dan ook niet uit, want mac-adressen werken niet met poortjes. Het gaat er om dat je op ethernet niveau een magic packet verstuurd.

Op basis van louter WoL specificaties zie ik niet in hoe dit kan werken, port forwarding heeft hier weinig mee te maken. Je zit een OSI laag te hoog.

[Voor 9% gewijzigd door Pogostokje op 26-05-2011 23:17]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:44
Heb je telnet/SSH toegang? Je zult toch een static ARP entry moeten toevoegen. Dat zorgt ervoor dat hij het niet een paar minuten lang doet, maar gewoon altijd.
Vervolgens kan dan het pakket d.m.v. het broadcast adres de NIC bereiken. Heb het hier thuis perfect draaien.

Welk programma/website gebruik je om het over WAN te testen?

Interesse in een 3D geprint camerakapje voor de Enyaq / ID.4, stuur gerust een PB

• Possible
Ok dus zo zou het wel moeten werken?

@ Hierboven Wat bedoel je met SSH toegang? Toegang tot de Zotac mediaplayer? Deze draait op Ubuntu en kan ik inderdaad benaderen via SSH / Putty.

Wat betreft de website / app: Ik gebruik een Wake up on lan app via mijn Android telefoon. Ook getest via deze website:

http://www.wakeonlan.me/

[Voor 57% gewijzigd door Possible op 26-05-2011 23:24]

• Jitse H
Dat is static DHCP, je moet een static ARP entry hebben. Grote kans dat die er niet automatisch aan wordt gekoppeld.
Bij eenvoudige broadband routers kun je dat meestal niet de web interface instellen.
Heb je telnet/SSH toegang? Om dit te testen kun je bijvoorbeeld Putty ( putty.org ) gebruiken.

edit:
@ Hierboven Wat bedoel je met SSH toegang? Toegang tot de Zotac mediaplayer? Deze draait op Ubuntu en kan ik inderdaad benaderen via SSH / Putty.
SSH toegang naar de router.

[Voor 25% gewijzigd door Jitse H op 26-05-2011 23:26]

Interesse in een 3D geprint camerakapje voor de Enyaq / ID.4, stuur gerust een PB

• Possible
Helaas is het niet mogelijk om via SSH/Telnet op de router in te loggen.
Denk dat de router daar niet geschikt voor is dan helaas :(

• Jitse H
Via wakeonlan.me werkt het bij mijzelf ook niet.
Via http://www.remotewakeup.com/en/index.php weer wel, deze zou je dus nog even kunnen proberen.

• Possible
Jitse H schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:37:
Via wakeonlan.me werkt het bij mijzelf ook niet.
Via http://www.remotewakeup.com/en/index.php weer wel, deze zou je dus nog even kunnen proberen.
Thx! deze werkt inderdaad wel.. Eens even kijken of het morgen ook nog werkt!

• Jitse H
Mooizo :). Ben benieuwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Possible
Helaas Werkt dus niet :( Ik deed het natuurlijk via mijn eigen Wifi netwerk... Dan werkt het natuurlijk wel :) Heb het geporbeerd om via een ander netwerk te doen maar dan start hij helaas niet op :(

Wat voor router maak jij gebruik van Jitse H ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:57
Met Sitecom heb ik al vaker gelezen dat WOL niet goed werkt.
Er is geen Telnet toegang mogelijk met die dingen. En die heb je nodig om de ARP table aan te passen.
Ook hebben die dingen geen aparte WOL functie in de interface. Dan zou je remote kunnen inloggen in de router en vandaar uit de HTPC starten. Bijvoorbeeld een Fritzbox werkt zo.

Als WOL belangrijk voor je is, moet je omkijken naar een ander modem met router.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jitse H
Possible schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:47:
Helaas Werkt dus niet :( Ik deed het natuurlijk via mijn eigen Wifi netwerk... Dan werkt het natuurlijk wel :) Heb het geporbeerd om via een ander netwerk te doen maar dan start hij helaas niet op :(

Wat voor router maak jij gebruik van Jitse H ?
Jammer dat het niet werkt. Ik heb zelf de Draytek Vigor 2130N, super apparaat.

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-05 11:34
Heb je met jouw router geen mogelijkheid om er DD-WRT of Openwrt op te zetten? Daarmee moet het namelijk wel lukken.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:14
Jep, je moet óf een router hebben die static ARP entries ondersteunt, of eentje welke de WOL-optie heeft in de firmware (zoals DD-WRT bijv).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee