Toon posts:

Nieuwe printer

Pagina: 1
Acties:
  • 569 views

Onderwerpen

• Maties
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-05 12:19
Beste Tweakers,

Ik heb de opdracht van mijn ouders gekregen om een nieuwe printer voor ze uit te zoeken. Nu is het probleem dat ik zo goed als geen verstand heb van printers. Ik weet ongeveer wat ik wil, maar doordat er zo'n groot aanbod is ben ik het overzicht compleet kwijt. Ik hoop dat jullie me zouden willen helpen met de goede keus maken.

Wat de printer moet hebben/zijn:
Laser
Kleur
Max. 300 euro
Scanner zou leuk zijn

Als jullie nog meer willen weten hoor ik het graag.

Alvast bedankt! :)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-06 22:45
Je roept al laser. Welke motivatie ligt hieraan ten grondslag?

Hoeveel wordt er geprint?
... pagina's per maand tekst
... pagina's per maand kleur
... pagina's per maand foto

Welke kwaliteit is vereist? Wordt er privé of zakelijk geprint?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Maties
Terror schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:15:
Je roept al laser. Welke motivatie ligt hieraan ten grondslag?

Hoeveel wordt er geprint?
... pagina's per maand tekst
... pagina's per maand kleur
... pagina's per maand foto

Welke kwaliteit is vereist? Wordt er privé of zakelijk geprint?
De kwaliteit hoeft niet super te zijn, er zullen weinig foto's worden uitgeprint. De printer zal alleen privé worden gebruikt.
200 pagina's tekst
50-100 pagina's kleur
10 pagina's foto

Ik heb begrepen dat laserprinters goedkoper zijn per geprinte pagina en daarnaast ook minder energie gebruiken.

Bedankt voor de snelle reactie! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 13:56
Maties schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:25:
[...]

De kwaliteit hoeft niet super te zijn, er zullen weinig foto's worden uitgeprint. De printer zal alleen privé worden gebruikt.
200 pagina's tekst
50-100 pagina's kleur
10 pagina's foto

Ik heb begrepen dat laserprinters goedkoper zijn per geprinte pagina en daarnaast ook minder energie gebruiken.

Bedankt voor de snelle reactie! :)
Is dit per dag/maand/jaar?
Je geeft nogal weinig info. Als er weinig foto's worden afgedrukt waarom dan niet gewoon zwart wit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maties
Dit is per maand.
Ook al print ik weinig tot geen foto's, moet het wel mogelijk zijn om teksten met kleur te printen.

Ik heb even gekeken op de site van de consumentenbond en zij testten onder de kleurenprinters het beste de Lexmark C540n. Wat vinden jullie van deze? Want ik hoorde dat de Lexmark een niet zo goed printermerk is.

Sorry dat ik weinig info geef, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nog meer moet melden...

Bedankt! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:36
Ik heb zelf een paar maanden geleden een HP Color Laserjet 2600n (n = netwerkaansluiting) voor geloof ik 250 euro nieuw gekocht, het is een ouder model, maar als je zoekt nog wel te vinden. Ben er erg tevreden mee.

Maar als je relatief veel print, zoals jij, is het vooral interessant om te kijken hoeveel nieuwe toners kosten, of deze per kleur te vervangen zijn en welke andere onderdelen om de x aantal prints vervangen dienen te worden..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 01:06

derx666

mecker ende blaet

Een laserprinter gebruikt niet minder energie dan een inktjet. Bij een laserprinter wordt de toner onder druk en hoge temperatuur (ong 190 graden) in het papier gedrukt/gesmolten. Deze unit (fuser) verbruikt aardig wat energie, zeker bij het opwarmen. Aangezien je ong. 300 pagina's/maand print (ong. 10 pag/dag) zal deze unit regelmatig moeten opwarmen. Met een dergelijk laag gebruik kan ik zeker geen laserprinter aanraden.
Ga op zoek naar een inktjet printer die zuinig is met inkt, of waar de inkt goedkoop van is. Moet jouw gebruik hoef je je niet druk te maken over uitdrogen. En een beetje fatsoenlijke inktjet printer maakt veel mooiere foto afdrukken dan een laserprinter.

tip: pak geen lexmark, maar neem iets van HP, canon of epson. Epson heeft de mooiste kleurenafdrukken, canon is een goeie alrounder (maar nogsteeds slechte linux ondersteuning), HP heeft goeie afdrukken, maar is ontzettend duur met inkt.
Ik hoop je een beetje op weg geholpen te hebben.

My iRacing | My Simrig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Terror
Ik sluit me aan bij derx666. Je print eigenlijk te weinig om optimaal te profiteren van een laserprinter. Verder maak je geen gebruik van de specifieke voordelen die een laser heeft.

Laserprinters wil je hebben als je extreem weinig print i.v.m uitdroging inkt of als je heel veel / zakelijk print, omdat de tekst niet uitloopt als er water op het papier komt (handig met facturen), de tekst strakker is en de prijs per print goedkoper is.

In het segment waar jij shopt durf ik te betwijfelen of je goedkoper uit bent met laser toner. De luxere HP en canons kunnen zich in printkosten iig heel goed meten met laserprinters tot €300 als je kijkt naar printkosten. Ik ken voorbeelden waar een laserprinter voor €300,- te koop was om vervolgens €400,- te betalen voor een volledige set nieuwe toner.

Je print verder genoeg om indroging vrijwel uit te sluiten.

Er zijn diverse sites / fabrikanten die aangeven hoeveel pagina's je met een cardridge / toner kan printen. Zo kan je zelf de prijs per pagina uitrekenen.

Tot €300,- kan je een snelle inkjet kopen met alles erop en eraan (scanner, wifi, cardreader, kopier) die verder ook nog beter fotokwaliteit levert dan een laser in dat segment. Bovendien vereist een laserprinter speciaal fotopapier (normale papier smelt vast in het apparaat).

Ik ga geen model aanraden. Loop eens wat winkels binnen om wat modellen te vergelijken. OWja,denk aan de seperate cardridges.

[Voor 4% gewijzigd door Terror op 27-05-2011 22:21]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-04 22:00
Bedenk vooral eens of je een USB of netwerkprinter wilt hebben.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maties
Oké bedankt voor de reacties! Ik zal er even over na denken en die punten afwegen.
Ik laat jullie nog weten, waarschijnlijk morgen, wat het wordt.

Bedankt! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maties
Na bijna een uurtje zoeken lijkt mij de Canon Pixma MG8150 een goede keus. Hoe vinden jullie dit? Nog op of aanmerkingen?

Bedankt! ;)

• Terror
Ik kan niet voor je beslissen welke optie, specificatie het belangrijkst voor je is en of dit de beste printer is voor jouw situatie. Dat kan je alleen zelf bepalen.

De printer waarnaar je verwijst is niks op aan te merken. Veel completer ga je ze niet vinden :) Lijkt me redelijk zuinig in gebruik. Ik zou zeggen, succes ermee!

Ben zelf redelijk fan van canon ;) Mijn ip5000 draait al sinds 2005 zonder problemen. Ik begin me ondertussen zorgen te maken of de cardtridges niet uit de roulatie gaan, maar daar hoef jij je nog niet druk over te maken 8)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maties, zoals meerdere mensen al aangegeven hebben kunnen wij jou niet helpen als je zeer kortaf post en niets zegt over je beweegredenen voor bepaalde keuzes/aannames. Het beste wat mensen zo kunnen doen is schrijven waar ze zelf op uitgekomen zijn - maar als zij andere eisen hebben dan jij heb je daar niets aan.

Ik ga dit topic sluiten omdat je ook na meerdere verzoeken geen info geeft waar anderen wat mee kunnen om jou te helpen. Lees dit even door, en dan vooral het stuk over hoe een topic te openen, hopelijk wordt een en ander wat duidelijker:
Het algemeen beleid

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee