Toon posts:

Acer Aspire One 522-C5Dkk vs D255 N55DQKK

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views

Anoniem: 408138

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wil een 10.1 netbook aanschaffen. Deze wil ik voornamelijk gebruiken voor mijn opleiding dus hij moet snel zijn in het gebruik van word en pdf en internet en daarnaast zou ik als dit mogelijk is ook nog HD willen kijken.

Na wat speurwerk ben ik op deze 2 netbooks gekomen. De eerste kost ongeveer E230 euro en de tweede E330 euro. Volgens mij kan de eerste geen HD afspelen en de tweede wel (weet ik echter niet zeker), voor de rest zie ik niet veel verschillen voor E100 euro?

Wie zou mij hierin kunnen adviseren?

Acer Aspire One D255 N55DQKK
Intel ATOM N550 processor
kloksnelheid: 1.50 GHz
1 Mb L2 cachegeheugen
1 Gb DDR3 RAM intern geheugen (1x 1 Gb)
Beeldschermresolutie (pixels): 1024 x 600

Acer Aspire One 522-C5Dkk
Processor - Klokfrequentie 1 GHz
Chipset AMD A50M
Geheugen capaciteit 1 GB
Type geheugen DDR3
Geheugen klokfrequentie 1333 MHz
Scherm - Resolutie 1280x720

Groeten,
Jeroen

Anoniem: 16328

Welkom Jeroen. We hebben hier speciale topics de zogenaamde Best Buy Guide (BBG) topics waarin gebruikers dit soort vragen kunnen stellen. Losse topics zoals deze over wat moet ik kopen zijn niet toegestaan.

Spoed je dus snel hiernaartoe: [NBBG Aanschaf] netbook april 2011 en lees ook even dit *LET OP* - Wat moet ik kopen topic.

Hier meer informatie over de AMD C-50 processor vergeleken met de Intel Atom N550: http://nl.hardware.info/r...ion-apu-review-benchmarks

Ik zou eerder kiezen voor de AMD omdat dit model beter geschikt is voor video en multimedia toepassingen, verder heeft dit scherm beduidend meer pixels wat ten goede komt aan het kijken naar 720P content maar ook de Office applicaties waarvoor jij de netbook wilt gebruiken. Daar staat tegenover dat de prijs natuurlijk wel 100 euro hoger ligt en de accuduur niet al te hoog schijnt te liggen.

bron: http://translate.google.c...Ctestberichte-240756.html

[Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 26-05-2011 22:16]

Anoniem: 408138

Topicstarter
Hoi ChicaneBT,

Oh sorry, ik heb het geknipt en geklapt. Bedankt voor de link. Je kunt dit topic verwijderen

Jeroen

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

Edit: dan moet ik natuurlijk niet vergeten hem ook echt dicht te doen :F

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 26-05-2011 23:30]

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee