Toon posts:

Telenet knijpt torrents?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-06 19:47
Ik heb nu sinds 2 maand fibernet40 van telenet. In het begin ging alles goed, ook torrents die makkelijk 4 MB/sec halen. Nu haal ik nog amper 400 KB...(verschillende populaire torrents gebruikt). andere downloads gaan gewoon goed(bijvoorbeeld een service pack afhalen gaat aan 4.8 MB/sec).

Wat ik wil weten is of telenet torrents afknijpt of moet ik het elders anders zoeken?(let wel ik vraag niet om tips om dit te omzeilen!)

Ik heb al op internet gezocht, maar kan niets vinden over telenet en torrents(behalve oude topics)

http://specs.tweak.to/16567

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-06 08:38
skelleniels schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:37:
Ik heb nu sinds 2 maand fibernet40 van telenet. In het begin ging alles goed, ook torrents die makkelijk 4 MB/sec halen. Nu haal ik nog amper 400 KB...(verschillende populaire torrents gebruikt). andere downloads gaan gewoon goed(bijvoorbeeld een service pack afhalen gaat aan 4.8 MB/sec).

Wat ik wil weten is of telenet torrents afknijpt of moet ik het elders anders zoeken?(let wel ik vraag niet om tips om dit te omzeilen!)

Ik heb al op internet gezocht, maar kan niets vinden over telenet en torrents(behalve oude topics)
Leg het eens voor aan Telenet ? :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 01:00
Telenet + torrents is dikke rommel. Je gaat nooit aan je maximum snelheid geraken. Hoogste dat ik ooit heb gehaalt is 21MB/S voor wel 2seconden! :P

Telenet lokt met grote capaciteiten & met grote snelheden.

Er zijn geen download spots meer voor telenet geweest na B-News.
Port torrent eens open, haalt ook meer snelheid uit je torrent. En 1 tip, telenet is goed voor s"nachts af te halen, dan knijpen ze minder toe :) ik haal steady 5mb/s at night.

Edit: ik heb een turbonet + ofziets ik heb 30mb/s download speed

[Voor 18% gewijzigd door yzx op 26-05-2011 22:12]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• skelleniels
Het valt inderdaad op dat hoe later de avond hoe beter mijn snelheid. Heb nu 800 KB/sec

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 09:09

Harrie

NederVlaming

Misschien dan toch een news server accountje ergens regelen icm spotnet / binsearch? Ik heb ook telenet, en dan kan je gewoon downloaden tegen de maximale lijnsnelheid.

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-03 22:49

crizyz

ne.t.weaker

yzx schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:05:
En 1 tip, telenet is goed voor s"nachts af te halen, dan knijpen ze minder toe :) ik haal steady 5mb/s at night.
Heeft dat er niet meer mee te maken dat aansluitingen overboekt zijn? Aangezien 's nacht de minste mensen op internet zitten, is er dus gewoon meer 'over'?

Crizyz op Steam

• skelleniels
crizyz schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:11:
[...]

Heeft dat er niet meer mee te maken dat aansluitingen overboekt zijn? Aangezien 's nacht de minste mensen op internet zitten, is er dus gewoon meer 'over'?
Tja mijn ouders daarentegen kunnen wel gewoon op volle snelheid downloaden en dit met expressnet.

Andere downloads gaan wel aan 4-5 MB/sec. Het is enkel torrents

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Harrie schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:06:
Misschien dan toch een news server accountje ergens regelen icm spotnet / binsearch? Ik heb ook telenet, en dan kan je gewoon downloaden tegen de maximale lijnsnelheid.
Nee, want usenet cappen ze ook...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Ik heb daarnet nog zitten downloaden aan 3MB/s (m'n limiet is 25mbit, turbonet) met torrents dus lijkt me niet. En ik zit elke maand aan de datalimiet. Misschien gewoon een torrent met weinig seeders of nog ander druk verkeer op je netwerk?

Streaming History

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzx
crizyz schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:11:
[...]

Die tijd is zo goed als over hoor, gans appartement heeft hier telent en merk er juist niets van als iedereen er op zit.
Harrie schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:06:
Moet je toch voor betalen voor dat(?) want telenet heeft geen newsservers niemeer :(

Maar @TS, ben je zeker dat je insteling van µtorrent goed staan?

[Voor 28% gewijzigd door yzx op 27-05-2011 07:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 07:13

DinX

Motormuis

Bv202 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 00:14:
[...]

Nee, want usenet cappen ze ook...
Nog niet veel van gemerkt thans. Usenet werkt hier aan +2.5MB/s met 8 threads.op mijn 30Mb/s abonnement.
Als je de overhead telt zit je dan toch bijna aan 25Mb/s download snelheid.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 146875

Bij UPC cappen ze vaak ook lokaal. Ene locatie haal je 20 mbit van de 60 en ergens anders download je uit newsgroepen met 100 mbit van de 120. Waarschijnlijk capt telenet ook per locatie. Wat me wel opviel was dat als er ergens gecapt werd dat dit dan altijd gebeurde, de cap werd niet verwijderd na een paar dagen/maanden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 146875 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:36:
Bij UPC cappen ze vaak ook lokaal. Ene locatie haal je 20 mbit van de 60 en ergens anders download je uit newsgroepen met 100 mbit van de 120. Waarschijnlijk capt telenet ook per locatie. Wat me wel opviel was dat als er ergens gecapt werd dat dit dan altijd gebeurde, de cap werd niet verwijderd na een paar dagen/maanden.
Hallo, 2009 calling... :z

UPC heeft dat toegegeven en is er vervolgens na gedoe erover mee opgehouden. Anderhalf jaar terug.

Wat je nu bij UPC overhoudt is:
1) hier en daar lokaal capaciteitsprobleem dat niets met nieuwsgroepen te maken heeft.
2) problemen met interconnects tussen sommige USPs en UPC (met name Eweka)
3) problemen bij de USPs zelf

Maar goed, offtopic aangezien TS het over Bittorrent heeft en niet over nieuwsgroepen.
skelleniels schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:37:

Begin eens met zelf dingen uit te sluiten:

1) Andere downloads gaan snel, maar bij Bittorrent is bij de meeste trackers je download gekoppeld aan je upload. Wat voor uploadsnelheid haal je op een speedtestsite op moment dat bittorrent slecht gaat.
2) Als je upload goed is, Wireshark aanzetten en kijken wat er gebeurt met de TCP verbindingen voor torrents. Als die spontaan gedropped lijken te worden, zou het zomaar actief management kunnen zijn vanaf de ISP. Gebeurt dat niet, dan is dat onwaarschijnlijk.
3) Als het management lijkt te zijn, kijk wat er gebeurt als je kiest voor Bittorrent encryption. Dat hoeft trouwens ook niet zaligmakend te zijn, de slimmere management devices kunnen met statefull shallow packet inspection aan het profiel van je connections zien wat het is en dan policies erop loslaten.

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bv202
  • Laatst online: 14-11-2021
DinX schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 07:22:
[...]

Nog niet veel van gemerkt thans. Usenet werkt hier aan +2.5MB/s met 8 threads.op mijn 30Mb/s abonnement.
Als je de overhead telt zit je dan toch bijna aan 25Mb/s download snelheid.
Op dit moment cappen ze enkel news-service (LightningUsenet enzo) en Eweka (de grote Nederlandse providers dus). Andere providers cappen ze voorlopig nog niet.

[Voor 5% gewijzigd door Bv202 op 27-05-2011 13:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:18
skelleniels schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:02:
Het valt inderdaad op dat hoe later de avond hoe beter mijn snelheid. Heb nu 800 KB/sec
Ik had dat probleem ook met de torrents op Telenet ... nu heb ik Belgacom en heb ik redelijk constante (hogere) snelheden.
Vb bij telenet was het haast ondenkbaar om 1mbytes/sec te downen met torrents, nu met Belgacom schiet dat makkelijk naar 2.1mbytes/sec en blijft dat ook langere tijd plakken daar ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jvanhambelgium schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:13:
[...]

Ik had dat probleem ook met de torrents op Telenet ... nu heb ik Belgacom en heb ik redelijk constante (hogere) snelheden.
Vb bij telenet was het haast ondenkbaar om 1mbytes/sec te downen met torrents, nu met Belgacom schiet dat makkelijk naar 2.1mbytes/sec en blijft dat ook langere tijd plakken daar ;-)
Goed, maar dan hou je de vraag "waarom" - dat iets slecht werkt hoeft nog niet op actief kwade wil te duiden. Zie daarom de punten die ik hierboven aangaf.

Soittakaa Paranoid!

• skelleniels
Het is nu zaterdagochtend en mijn torrents gaan mooi aan 3.8-4 MB/s. Op dat moment haalt speedtest.net nog steeds 16 Mb/s(torrents gaan dan klein beetje naar beneden). Het is nog geen 5 MB/s, maar dat zal wel aan de torrents zelf liggen(of de modem die moeite begint te krijgen met het aantal connecties). Volgens mij is het dus echt zo dat 's avonds torrents worden geknepen(gisterenavond ging dit echter aan 1.5 MB/s en niet meer 0.5 MB/s, dus dat viel nog wel mee).

Uploadsnelheid is bij het downloaden 0.6 Mb/s, dus dit lijkt me normaal(ik geloof dat ik officieel 2 Mb/s heb).

Instellingen zou dus niks mis mee moeten zijn.

edit: Daar ik 's avonds alleen maar thuis ben doordeweeks(en mijn vaste pc in het weekend doorgaans niet aanligt, enkel laptop waar ik niet mee download) zou ik liever naar het laagste abbonement gaan van de shakes(heb nu het middelste). Dat is 15 Mb/s, maar je hebt maar 15 GB download per maand tov 100 nu :( . Was dit 50 geweest dan had ik juist genoeg :'(

Encryption op bittorrent had ik enkele dagen geleden al aangezet, misschien ligt het daaraan, maar op dat moment werkte het niet(pc is intussen heropgestart geweest dusja)

Even het MB/s en Mb/s verbeterd.

[Voor 32% gewijzigd door skelleniels op 29-05-2011 12:08]

• speedzor
Ik lijk nu toch plots gecapped te worden op 300KB/s.
Zet ik een aantal torrents (5-tal) aan, blijft ie hangen op 311KB/s max, doe ik ze allemaal aan (52), krijg ik hetzelfde resultaat en zet ik er 1 aan dan zit ie daar ook vast. Het is nu 17:58 op een zaterdagmiddag dus ik ga het vanavond rond 11 à 12 uur ook eens proberen, mogelijks dat het dan van de knip gaat.

Speedtest geeft op hetzelfde moment 25/1.1 dus dat is zoals het moet zijn.
Ben nu ff wireshark aan het installeren om te zien of ik er iets kan uithalen

Streaming History

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 12:09

BiLo

PSN: toiletcleaner

heeft dat niet gewoon te maken met het aantal seeders en hun maximale (up) snelheden?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• speedzor
Als het voor 1 bestand aan 300 gaat op z'n eentje en ik zet dan al de rest ook aan waardoor het eerste dropt naar 150 en de rest het gat tussen 150 en 300 opvult, dan lijkt me dat niet echt waarschijnlijk

Streaming History

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

skelleniels schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:43:
[...]MB
mbps
MBPS
mbps
mbps
mbps
GB
:?

Wikipedia: Template:Quantities of bits
Wikipedia: Template:Quantities of bytes

Wikipedia: SI prefix

m=milli, 1/1000 (of bij computing mibi, 1/2^10)
M=Mega, 1x1000000 (of bij computing Mebi, 1x2^20)

Je zegt hier dat je MB (MegaBytes) PER SECONDE (caps???) binnenhaalt of mb (millibits) per seconde binnenhaalt. 1B=8b, 1MB=8Mb, maar 1MB=1073741824mb :o

Wees aub nauwkeurig. Juist is MB/s (of MBps) danwel Mb/s (of Mbps). En kilo/kibi schrijf je met een kleine k, ook als je kilobytes, dus kB wilt aanduiden.

Dit is - zeker bij het onderwerp wat je hier aanhaalt - allerminst mierenneukerij. Je doet hier een zeer verregaande uitspraak, namelijk dat je provider netneutraliteit schendt door bepaalde verkeer in te perken tot bepaalde snelheden. Als je een dergelijke uitspraak wilt doen, en wilt dat anderen daarop acteren, zul je zowel grondig als accuraat moeten onderbouwen waarom geen andere conclusie mogelijk is. Hiervoor zul je je in de techniek moeten verdiepen en kijken wat er op packet- en vooral ook streamniveau gebeurt. Helaas ontbreekt die onderbouwing en accuratesse tot nu toe. En daar ga je niets mee bereiken :o

Als je zelf de nodige kennis niet hebt om hier werk van te maken zul je moeten communiceren met mensen die die kennis wel hebben. En juist als je het over dingen hebt die je zelf niet volledig snapt moet je buitengewoon accuraat zijn met terminologie, omdat je zelf niet kunt inzien wanneer iets wel of niet weggelaten kan worden. Als je echt moeite hebt met hoofdletters zou ik je zelf oproepen om "bit" en "Byte" altijd voluit te schrijven om volledig ondubbelzinnig duidelijk te maken waar je het over hebt.

Want het is juist bij communicatie dat het mis gaat: er is één juiste manier van schrijven maar oneindig veel manieren om het fout te doen. Als twee mensen elk andere foute manieren erop nahouden zit je zo voor je het weet een factor 8, of een factor 64 (of zoals hier een factor 1073741824) ernaast. En reken maar dat als je dit bij je ISP probeert te escaleren, ze fouten als dat zullen aangrijpen als excuus om er niets mee te doen...

Maar verder on-topic - als Wireshark te ingewikkeld voor je is zou je deze tool kunnen proberen:
http://broadband.mpi-sws.org/transparency/bttest-mlab.php

Als dat een positief resultaat (ja, er wordt traffic shaping toegepast) oplevert wil het trouwens nog niet zeggen dat de vertraging die jij ervaart daardoor veroorzaakt wordt. Dat vaststellen is stap twee. om dit duidelijk te maken: een man met griep die overlijdt hoeft niet daaraan overleden te zijn, hij kan ook zomaar een auto-ongeluk hebben gehad :z

Soittakaa Paranoid!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:52
Nog niemand heeft aangegeven hoeveel ze uploaden. Telenet heeft nu niet bepaald hoge uploadsnelheden? (Het pakket dat wij eventueel gaan nemen is de laagste shake, met 15Mbps down en 512Kbps (!) upload)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzx
thommich schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 22:41:
Nog niemand heeft aangegeven hoeveel ze uploaden. Telenet heeft nu niet bepaald hoge uploadsnelheden? (Het pakket dat wij eventueel gaan nemen is de laagste shake, met 15Mbps down en 512Kbps (!) upload)
Zijn 'shake' is http://telenet.be/2977/0/.../fibernet40.html#Internet
2 Mbps uploaden.

Maar zo als hij juist al aanhaalde in een andere post in dit topic van hem las ik :
of de modem die moeite begint te krijgen met het aantal connecties
Telenet heeft de neiging zeer sterk, des te meer verbindingen des te minder snelheid je krijgt.
Hang je PC eens aan de hoofd internet kabel, zie hoe snel je snelheid dan gaat.
Als je over wifi gaat verlies je zowieso al een hele hap snelheid :P

Misschien kan dit tot hulp zijn voor andere maar van middernacht tot 10uur s"morgens is het 'happy download hour' bij telenet ( niet dat dat zo noemt ) maar dan tellen je aantal afgehaalde data maar voor de helft.

@Dion_B
Maar verder on-topic - als Wireshark te ingewikkeld voor je is zou je deze tool kunnen proberen:
http://broadband.mpi-sws.org/transparency/bttest-mlab.php
Eventjes met mijn telenet krijg ik :
Your ISP appears to rate limit downloads on port 6881. In our tests, downloads on port 6881 achieved up to 598 Kbps while downloads on port 38386 achieved up to 459 Kbps.

[Voor 15% gewijzigd door yzx op 29-05-2011 09:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skelleniels
dion_b schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:55:
[...]

Wikipedia: Template:Quantities of bits
Wikipedia: Template:Quantities of bytes

Wikipedia: SI prefix

m=milli, 1/1000 (of bij computing mibi, 1/2^10)
M=Mega, 1x1000000 (of bij computing Mebi, 1x2^20)

Je zegt hier dat je MB (MegaBytes) PER SECONDE (caps???) binnenhaalt of mb (millibits) per seconde binnenhaalt. 1B=8b, 1MB=8Mb, maar 1MB=1073741824mb :o

Wees aub nauwkeurig. Juist is MB/s (of MBps) danwel Mb/s (of Mbps). En kilo/kibi schrijf je met een kleine k, ook als je kilobytes, dus kB wilt aanduiden.
Ahja ik weet wel het verschil ertussen hoor, maar dat nauwkeurig schrijven zat er op dat moment niet in, ik pas het even aan :)

Over je tweede punt die je aanhaalt: ik geef duidelijk aan op welke tijdstippen WAT er vertraagt wordt. Dat ik die andere dingen nog niet heb kunnen testen is omdat ik gisteren even geen tijd had, maar gewoon wou aangeven dat het op dat moment wel snel ging. Wireshark zal ik straks even uittesten, maar geef aub de mensen even de tijd om te kunnen testen en ga niet meteen uit van onkunde(over dat MB/s en mb/s verschil zal ik je geen ongelijk geven).
Gisteren ging mijn snelheid dan ook normaal en had het niet veel nut om te kijken of ik geknepen werd met wireshark want ik werd op dat moment niet geknepen :+

OT: Net zoals Speedzor is het bij mij ook zo dat als ik 1 torrent aanleg met genoeg seeders dan zal die op 500 KB/s gaan. Leg ik dan nog een torrent aan dan zakt bijvoorbeeld de eerste torrent tot 250 KB/s, omdat de andere ook op 250 KB/s downloadt. Hierdoor kun je er al vanuit gaan dat het niet aan het aantal seeders ligt. Ik zal me nu even bezighouden met wireshark
1) Andere downloads gaan snel, maar bij Bittorrent is bij de meeste trackers je download gekoppeld aan je upload. Wat voor uploadsnelheid haal je op een speedtestsite op moment dat bittorrent slecht gaat.

Op dit moment download ik met 500 KB/s en mijn upload volgens speedtest.net bedraagt 1,7 Mb/s.

2) Als je upload goed is, Wireshark aanzetten en kijken wat er gebeurt met de TCP verbindingen voor torrents. Als die spontaan gedropped lijken te worden, zou het zomaar actief management kunnen zijn vanaf de ISP. Gebeurt dat niet, dan is dat onwaarschijnlijk.

Er zijn nu 10777 TCP verbindingen gedropped volgens wireshark(allemaal bittorrent)

3) Als het management lijkt te zijn, kijk wat er gebeurt als je kiest voor Bittorrent encryption. Dat hoeft trouwens ook niet zaligmakend te zijn, de slimmere management devices kunnen met statefull shallow packet inspection aan het profiel van je connections zien wat het is en dan policies erop loslaten.

Encryption had ik vorige week al aangezet, maar dat blijkt niet te helpen. Dit staat trouwens op Forced.
Dit is allemaal gebaseerd op een torrent van 800 MB met 1736 seeds en 48 peers op dit moment.

[Voor 38% gewijzigd door skelleniels op 29-05-2011 12:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:18
DylanE schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:05:
heeft dat niet gewoon te maken met het aantal seeders en hun maximale (up) snelheden?
Ik heb een week met zowel Telenet als Belgacom in huis gewerkt. Effe "direct" van Belgacom naar Telenet overgeschakeld en de Torrent snelheid zakte gewoon in elkaar (overdag) naar enkele 100'en kBytes/sec ... dan effe Belgacom ingestoken en huppakee ... vlotjes naar 1.5MB/s voor dezelfde torrents hoor...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rinzler
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10-2022

Rinzler

You. Just. Did.

jvanhambelgium schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:12:
Ik heb een week met zowel Telenet als Belgacom in huis gewerkt. Effe "direct" van Belgacom naar Telenet overgeschakeld en de Torrent snelheid zakte gewoon in elkaar (overdag) naar enkele 100'en kBytes/sec ... dan effe Belgacom ingestoken en huppakee ... vlotjes naar 1.5MB/s voor dezelfde torrents hoor...
Dan heb jij heel veel pech me de ligging qua Telenet :/ Want ik kan veel torrents downloaden met telenet tegen maximale snelheid. (ExpressNet XL: 3MB/s). En ik heb heel wat mensen in mijn kennissenkring die ook heel snel downloaden met Telenet. Enkel tijdens bepaalde uren kan je dat bij sommige merken.

Het kan aan heeel veel dingen liggen of gewoon een combinatie van die dingen. :)
  • Ligging en moment van de dag
  • Seeds/Leechers (heel veel seeds is trouwens ook geen garantie voor snelle download...)
  • Interne Netwerk (waar ook heel wat kan foutlopen) (draadloos?/poorten?/...)
  • Torrent-client instellingen.
In ieder geval, @ TS, een opgelegde beperking van Telenet kan volgens mij niet :)

[Voor 3% gewijzigd door Rinzler op 29-05-2011 13:09]

Denkt aleer ge doende zijt en doende denkt dan nog! - PSN: Peunbrechts

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skelleniels
Rinzler schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:07:
[...]

Dan heb jij heel veel pech me de ligging qua Telenet :/ Want ik kan veel torrents downloaden met telenet tegen maximale snelheid. (ExpressNet XL: 3MB/s). En ik heb heel wat mensen in mijn kennissenkring die ook heel snel downloaden met Telenet. Enkel tijdens bepaalde uren kan je dat bij sommige merken.

Het kan aan heeel veel dingen liggen of gewoon een combinatie van die dingen. :)
  • Ligging en moment van de dag
  • Seeds/Leechers (heel veel seeds is trouwens ook geen garantie voor snelle download...)
  • Interne Netwerk (waar ook heel wat kan foutlopen) (draadloos?/poorten?/...)
  • Torrent-client instellingen.
In ieder geval, @ TS, een opgelegde beperking van Telenet kan volgens mij niet :)
Ligging/moment van de dag kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik woon op een appartement en het is meestal 's avonds. Maar voor zover ik weet wonen er hier vooral oudere mensen en zijn er niet zoveel telenetaansluitingen hier(maar dat weet ik uiteraard niet zeker).
Seeds/leechers lijkt me uitgesloten. Van zodra ik een volgende torrent start zakt de eerste in mekaar, maar blijft de totaalsnelheid van de downloads dezelfde.
Interne netwerk lijkt me ook niet. Ten eerste staat hier enkel de modem van telenet(alles in 1 zeg maar). Mijn pc is niet draadloos maar met een Cat6 kabel verbonden. Op het moment van die downloads ligt er ook niets anders aan op het netwerk.
Torrentinstellingen: Tja op de ene moment kan ik perfect met 4 MB/s downloaden, dus die instellingen zouden goed moeten staan(Ik geloof dat ik mijn connecties op maximum 600 heb ingesteld met 200 per torrent.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

yzx schreef op zondag 29 mei 2011 @ 08:59:
[...]

@Dion_B

[...]

Eventjes met mijn telenet krijg ik :

[...]

Tooltje lijkt zichzelf tegen te spreken - je haalt op 6881 een *hogere* score dan op de andere poort, vervolgens concludeert het tooltje dat er beperkt wordt op 6881? :X

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzx
dion_b schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:09:
[...]

Tooltje lijkt zichzelf tegen te spreken - je haalt op 6881 een *hogere* score dan op de andere poort, vervolgens concludeert het tooltje dat er beperkt wordt op 6881? :X
Dat vondt ik dus ook al raar 8)7 :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan nog gekker, zelf even gedraaid:
Your ISP appears to rate limit your BitTorrent downloads. In our tests, downloads using control flows achieved up to 6671 Kbps while downloads using BitTorrent achieved up to 53035 Kbps.
Met BT haal ik dus acht keer meer dan met de control flow, dus mijn ISP zit BT te beperken :?

"Ik rij in mijn Ferrari acht keer sneller dan iemand in een invalidewagen, DUS is mijn Ferrari begrensd." 8)7

Conclusie: waardeloze tool.

Overigens, ik heb een 120Mb/s abo, dus het is nog niet uitgesloten dat de 53Mb/s die ik met BT haal begrensd zou zijn, maar gezien de waardeloze control flow zou ik veel eerder neigen naar een totaal ongeschikte server voor dit soort snelheden - of zelfs voor Telenet snelheden: als je meer kunt halen dan 6Mb/s zou ik deze test niet vertrouwen :'(

Had van Google en Max Planck beter verwacht :o

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:49
dion_b schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:09:
[...]

Volgens mij is er een 3de waarde waarmee het vergeleken wordt (controle non torrent) en zijn dit de twee torrent resultaten. Beide zijn dan waarschijnlijk (vet) lager dan de controle download waarop de conclusie is gebaseerd. Omdat de TS hem er niet bij vermeld lijkt het dan zo.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skelleniels
There is no indication that your ISP rate limits your BitTorrent downloads. In our tests, downloads using control flows achieved up to 9550 Kbps while downloads using BitTorrent achieved up to 9786 Kbps.

Hij zegt dat mijn isp het niet limiteert, maar wel dat ik tot 9786 Kb/s ga... klopt ook niet volgens mij

• skelleniels
Op tik.be loopt er ook een topic waar er veel bewijzen opstaan. Het valt op dat het bij de 1 300 KB/s is en bij de ander 500 KB/s. Bij mij is het bv 500(met fibernet), bij mijn ouders is het 300(met expressnet)

http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=5&t=13881

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-05 09:42
Bij mij thuis heb ik ook sinds een tijdje hetzelfde probleem, een maand geleden kon ik via bittorent tegen een gemiddelde snelheid van 3MB/s (draadloos!) downloaden (afhankelijk van de torrent), nu heb ik al mijn instellingen eens optimaal ingevoerd omdat ik amper 100kB/s haalde en nog steeds haal ik niet meer dan 150kB/s!

Ik heb hier Telenet expressnet XL, op speedtest haal ik iets minder dan 30Mbps download en ongeveer 1Mbps upload, op het internet surfen etc gaat zeer snel, zelfs downloaden via 'gewone' websites, enkel torrents lopen voor geen meter :s

Via de PS3 haal ik tegen ongeveer 1MB/s spellen van het PSN. En dit dan via het elektriciteitsnet tussen mijn tv en router...

Iemand al meer nieuws over dit merkwaardigheid?

[Voor 5% gewijzigd door killerbie op 13-06-2011 01:04]

• skelleniels
Van jou is het wel extreem laag. Mijn ouders hebben met expressnet 300 KB/sec.

Ik kan er ook echt niet mee lachen dat de snelheid via speedtest nu naar 50 mbit is gegaan voor fiber40(telenet heeft dit vandaag ook bevestigd dat ze dit bij verschillende klanten aan het uittesten zijn). Wat heb je nu aan 50 mbit...

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:39
Nog een slachtoffer hier...

Tot een paar maanden geleden kon ik gemakkelijk download snelheden halen van 2,5 MB/s bij torrents (abbo van max. 3 MB/s).
De laatste 2 maanden haal ik rond de 250 à 300 KB/s. Als ik veel geluk heb in de avond eens 500 KB/s.
Hoger gaat hij gewoon niet.
Het ligt niet aan het aantal seeders of aan de instellingen van torrent software. Dus het lijkt mij idd dat Telenet torrent verkeer afknijpt.

Dit is nu al maanden aan de gang, samen met het bijna onmogelijk streamen van youtube videos :( :(

PSN: Carreon_TO

• skelleniels
Toen ik dit topic aanmaakte had ik nog 500 KB/s, nu is dit al gezakt naar 250 KB/s en vanaf 11 uur gaat dit naar 500 terug(na dit uur download ik niet meer want dan wil ik gewoon slapen) :(

Ik zie dat er nu een artikel op tweakers en op tik.be aan is gewijd :)

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:30
Telenet heeft officieel bevestigt dat ze bepaald verkeer (zoals torrent- en usenetverkeer) beperken in sommige gevalllen/regio's dit aangezien deze diensten teveel bandbreedte opslurpen en dit benadeelt andere Telenet-klanten.

De Standaard - Telenet vertraagt internet downloaders

Ik lees:
Onze infrastructuur laat op bepaalde plaatsen steken vallen om de geadverteerde snelheid te behalen of toch tenminste redelijk te benaderen.
Waarom...
  • Investeert Telenet niet nog meer in hun infrastructuur dan momenteel om dit probleem op te lossen?
  • Adverteren ze heel hoge snelheden en "internetten tegen lichtsnelheid" als ze die zelfs niet kunnen garanderen wegens andere redenen dan geografische ligging en kwaliteit van de bekabeling?
  • Adverteren ze onbeperkt internet als ze het zo te zien wel beperken? 8)7
Ik heb Telenet altijd gekend als de provider voor mensen die veel en snel wouden downloaden. Hun recente "internetten tegen lichtsnelheid" campagne was/is een immens success, maar deze beperking van hun kant zal misschien wel enorme schade richten aan deze campagne.
Oké, de meeste (il)legale downloaders zijn van de jongere generatie, waarbij een groot deel niet beslist welke provider er gekozen wordt, maar de ouders dit doen. Aan de andere kant, DIT zijn ook toekomstige klanten van Telenet. Welke provider zullen zij kiezen denk je als ze niet meer thuis wonen? Op korte termijn zal de impact misschien niet zo groot zijn, maar op langere termijn (op voorwaarde dat ze dezelfde logica volgen en hierbij de enigste blijven).

Ik snap het argument van Telenet dat zij probeert haar netwerk zo te regelen dat elke klant een goede verbindig krijgt, maar concurrent Belgacom meldt dat zij zulke afremtechnieken niet gebruiken en dit is pijnlijk voor Telenet. Hoe verdedig je je dan? Je kan moeilijk zeggen dat dit een internationale trend is, als je grootste concurrent jouw logica niet volgt...

In ieder geval heb ik respect voor Telenet dat ze zo open zijn geweest, toe te geven dat ze zulke afremtechnieken toepassen. Al is het maar in testfase en nog niet definitief. _/-\o_

[Voor 6% gewijzigd door c-mattic op 23-06-2011 12:37]

• skelleniels
Ik heb wel de indruk dat na dit nieuws hun cap wat minder hard is geworden. Momenteel download ik met een snelheid van 1 MB/s. Dit is overigens nog steeds 1/5(!) van de geadverteerde snelheid!

• skelleniels
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=30139

Op dit forum iemand die mooi in kaart brengt wat telenet allemaal uitspookt.

Kort samengevat:

Er wordt blijkbaar niet alleen op torrents gefilterd, maar alle ongekende protocollen als ze P2P detecteren. Behalve uiteraard de bekende speedtests en hun eigen speedtest die ze een zeer hoge prioriteit geven op het netwerk om de klanten het gevoel te geven dat ze een snelle verbinding hebben. :(

[Voor 55% gewijzigd door skelleniels op 27-06-2011 18:47]

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-02 13:47
En ondertussen zijn het niet alleen meer de torrents. Ook Youtube blijkt momenteel geknepen te worden. Ik krijg zelfs geen filmpjes van 360p meer geladen... Supersnel internet heet dat dan! Hier in België is een internetabonnement al duur genoeg en nu kan ik zelfs Youtube niet meer gebruiken. :( Ik denk dat ik overschakel naar een andere provider.

• skelleniels
Hier is intussen alles weer in orde. Ze hebben waarschijnlijk toch gereageerd op de vele negatieve kritiek.

• SoulShot
  • Laatst online: 01-06 10:23
Heb het sinds deze week hier ook aan de hand. Zeer lastig om bij een FN60 abbo niet boven de 50kb/s gemiddeld uit te komen..

• Chary
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01-2015
Bij mij is het hier ook weer begonnen. Spijtig dat ze dit zo doen :s

• skelleniels
Hier is alles nog normaal... Maar na het nieuws van vorige week dat ze binnen 2 weken tpb moeten "blokkeren"( :+ ) zullen ze misschien toch weer die filters opzetten.

• SoulShot
  • Laatst online: 01-06 10:23
http://www.demorgen.be/dm...rond-P2P-vertraging.dhtml

De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) oordeelt dat Telenet in zijn communicatie duidelijker moet melden dat het P2P-verkeer vertraagt, meldt ZDNet.be. P2P-netwerken worden gebruikt om (vaak illegale) computerbestanden te delen en te downloaden.

[Voor 48% gewijzigd door SoulShot op 18-10-2011 18:52]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee