Toon posts:

6870 problemen

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 338781

Topicstarter
Ben juist veranderd van een GTX260 naar een HD6870.
Ben een gamer en ondervindt bij de meeste games dat mijn fps is gedaald.
bv: bij world of tanks had ik gemiddeld 65 fps met gtx260, nu maar rond de 40 fps.
Heb nochtans nieuwste driver, en volgens alle reviews zou de 6870 stukken sneller moeten zijn.
Heeft er nog iemand problemen met die videokaart of doe ik iets verkeerd :'(

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 15:48
wat heb je allemaal geprobeerd.
heb je de nvidia drivers goed verwijderd met een tool. (standaar uninstall is meestal niet voldoende) voordat je de ati drivers hebt geinstalled.
wat zijn de rest van de systeemspecs.
als deze heel laag liggen kan het nog een bandbreedte probleem zijn over de pci-e bus
enz.

wat meer info graag

Topicstarter
alle nvidia drivers zijn verwijderd.

Asus P5Q bord
6 gd ram 1066 hz.
intel Q9550 proc
ssd 90 gb intel
2 x 360 gd sata disks
Sapphire HD 6870 - 1gd

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 01:00
Ben je van resolutie veranderd? hogere resoluties vragen meer performance

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Topicstarter
neen speel altijd op 1680x1050 zoals voorheen.

• dezejongeman
aan de overige specs lijkt het niet te liggen de proc moet hem wel bij kunnen houden.
heb je al met verschillende versies van de driver geprobeerd
is het met spellen die meestal door nvidia gepromoot worden want die presteren meestal slechter als er een amd kaart in hangt. maar nog is het wel een belabberde FPS.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:30

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Anoniem: 338781 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:33:
alle nvidia drivers zijn verwijderd.
Via de normale un-install?
Als je het via de normale manier hebt gedaan dan kan je beter Driver Cleaner pro gebruiken of Driver Sweeper:
http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

[Voor 1% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 26-05-2011 22:08. Reden: uninstall ipv install]

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04-2022
Ik zou haast zeggen; installeer Windows opnieuw, had destijds ook problemen met mijn switch van Nvidia naar Ati en dat was het enige dat hielp.

• dezejongeman
ikheetkoen schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:13:
Ik zou haast zeggen; installeer Windows opnieuw, had destijds ook problemen met mijn switch van Nvidia naar Ati en dat was het enige dat hielp.
daarom hebben ze ook van die tools zoals driversweeper zie posts hierboven.
mocht dat niet werken dan zou ik denk ik ook een herinstall doen. een schone install is natuurlijk nooit weg alleen tijd rovend als je het up to date wil hebben e.d.

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04-2022
dezejongeman schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:18:
[...]

daarom hebben ze ook van die tools zoals driversweeper zie posts hierboven.
mocht dat niet werken dan zou ik denk ik ook een herinstall doen. een schone install is natuurlijk nooit weg alleen tijd rovend als je het up to date wil hebben e.d.
Ik had destijds uiteraard ook met drivercleaner geprobeerd maar het had geen effect. Daarom; als niks werkt is er altijd nog het paardenmiddel ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:54
Ik zou zeggen driversweepers te draaien idd.

En clean install is te makkelijk he! we zitten hier op T.NET niet fok.nl ;).

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee