Toon posts:

Brand na aansluiten kabel moederbord

Pagina: 1
Acties:

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik wilde op mijn Asus mobo een SPDIF bracket aansluiten en had hiervoor een kabel bijgeleverd gekregen met 4 kleuren:

Rood - Zwart - Zwart - Zwart

Omdat deze kabel mooie paste heb ik deze direct op mijn mobo aangesloten. In plaats van surround via optical kreeg ik enkel schroeivlekken en een brandlucht. De kabel is volledig verschroeid dus waarschijnlijk niet goed aangesloten. Op mijn mobo bevatten slechts 3 van de 4 'aansluitingen' een pinnetje, terwijl de kabel 4 kleine kabeltjes heeft.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout gedaan heb (behalve verkeerd aansluiten) en hoe het zou hebben gemoeten? Het enige dat ik kan bedenken is dat ik de kabel omgedraaid heb, waardoor Rood in Zwart is gekomen en andersom.

Specs lijken me verder niet nodig. Mijn mobo boekje zegt niets over welk kabeltje op welk pinnetje moet.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Het lijkt mij wel handig dat wij in ieder geval het type van je moederbord even krijgen :)
Zo valt er voor ons weinig te concluderen anders dan dat jij de boel waarschijnlijk verkeerd hebt aangesloten.
Waar op het moederbord heb jij hem bijvoorbeeld aangesloten, toch niet op de USB of firewire header?

My favorite programming language is solder.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat heb je fout gedaan ?

Je een bracket met spdif (optisch of coax) ....
een mooie kabel
een boekje waarvan jij denkt dat er niet staat wat welke pin is van een merk x moederbord.

*pakt maar weer glazen bol*

Douw je altijd zomaar iets ergens in ? dat heb je fout gedaan !
Antwoord gebaseerd op verkregen info, Het moet natuurlijk op de goede manier en niet op de foute

[Voor 27% gewijzigd door Fish op 26-05-2011 21:19]

Iperf

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 23:04

Twarp

just grin...

Inderdaad niet goed aangesloten ...

Welk bord heb je en heb je ook foto's?

Meh ...

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

werkt je mobo nog ?
Zonder info kunnen we niks.

Android developer & dürüm-liefhebber

• XeNeRgY
  • Niet online
Mobo werkt nog ja. Alleen kabel is verschroeid. Sorry voor de weinige info, dacht dat het er niet toe deed omdat het waarschijnlijk een probleem is in de kleur van de draden. Mobo is Asus P5KPL-VM, boekje zegt het volgende (X-jes zijn pinnetjes):

X X X X
+5V SPDIFOUT GND

Waarschijnlijk heb ik +5V en GND omgedraaid op de bracket. Was misschien niet slim om het zonder info aan te sluiten, maar is nu eenmaal gebeurd.

Volgens mij had de Rode draad in 5V gemoeten en de rest in zwart. Weet alleen niet of het veel uit maakt dat het tweede 'pinnetje' geen pinnetje bevat.

Edit:

Ik zie dat de opmaak na posten niet goed blijft. Eerste X = 5V, tweede X = leeg, derde X = SPDIFOUT en vierde X = GND

[Voor 22% gewijzigd door XeNeRgY op 26-05-2011 22:01]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nu de spec van je bracket ?

Meestal moet de draad met de afwijkende kleur op pin 1 van de connector

[Voor 58% gewijzigd door Fish op 26-05-2011 21:40]

Iperf

• XeNeRgY
  • Niet online
fish schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:38:
Nu de spec van je bracket ?

Meestal moet de draad met de afwijkende kleur op pin 1 van de connector
Staat geen type nummer op, maar het is deze

Zou in dit geval dus op pin 4 moeten, als het plaatje klopt. Op het mobo had ik het wel goed aangesloten, SPDIF (Rood op 5v), maar op het bracket dus niet. Het moboboekje zegt alleen maar dat het een optionele bracket is, maar dus niet welke pin de 5v is op de bracket, indien je de bracket gekocht hebt. Waarschijnlijk pin 4 dus, waar ik pin 1 geprobeerd heb.

[Voor 38% gewijzigd door XeNeRgY op 26-05-2011 21:55]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja ik kan weinig met die foto's

Of beter plaatje of één connector omdraaien. (en ik zou even het resterende draadje wegknippen bij gebrek aan info)

edit

Onderstaand heeft een missend pinnetje deze zal waarschijnlijk overeen moeten komen met de niet aangesloten pin op je moderbord. De omschrijving klopt aardig
Warning: Wrong signal connection may burn this plate or your motherboard. Please make sure the item you are purchasing will work for you before you buy!
Vertel me alsjeblieft niet dat je op jouw plaatje toevallig ook een missend pinnetje had en het verband niet zag

[Voor 67% gewijzigd door Fish op 26-05-2011 22:07]

Iperf

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee