Toon posts:

*new* MEDION SYSTEEM Of een SYSTEEM VAN deviantsystems.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views

Onderwerpen

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-08-2021

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Topicstarter
Vrienden !!!! ik wil deze maand een nieuw pc kopen. kosten 1000 a 1100 euro,s! Ik ben geen leek maar ook geen total whizzkid! ik wil een pc die ik over 1 jaar of 2 weer kan uitbreiden zonder veel gezeik te krijgen.

Met een medion heb ik het gevoel gezeik te krijgen en bij een deviantsystem computer niet.

Bij deviant gebruiken ze ook veel A materialen moederbords en bij medion heb ik weer het gevoel dat die ook minder is met dat soort dingen. Er zijn nog wel meer webwinkels maar deze leken me goed qua keuze en prijs. wil een i7 intel en goede grafische kaart.

Ik twijfel tussen een pc van medion: 1049,-

http://www.medion.com/nl/...4055?category=gamer_pc_24

of de winkel deviantsystems waar ik hele goede kritieken en feedback over hoor. 1 voorbeeld model waar ik naar kijk is b.v deze:

http://deviantsystems.nl/computers/Game/Cortex-1.2.html

Het enige wat ik anders heb gekozen is de Videokaart: ATI HD6950 (2048 MB GDDR5 | DX 11)

Cortex 1.2
Hardware
Processor: Intel Core i7 950 (4x 3066 MHz met HT) Quad Core
Moederbord: Asus SABERTOOTH X58 (legerstandaard)
Geheugen: 6GB DDR3 1333Mhz (Tri Channel)
Hardeschijf 1: 1000GB 7200 RPM SATA
Hardeschijf 2: Geen 2e Hardeschijf
Hardeschijf 3: Geen 3e Hardeschijf
Hardeschijf 4: Geen 4e Hardeschijf
Videokaart: ATI HD6950 (2048 MB GDDR5 | DX 11)
Netwerk: Gigabit LAN (100/1000 mbit) aansluiting
Optische drive: DVD-RW Dual Layer Brander
Voeding: OCZ ModXStream Pro 600W 80+ (Modulair, Stille 135mm fan )
Behuizing: Antec Dark Fleet DF-30 (Window, Zwart)
Behuizing: Geen cardreader
Processor Koeler: Standaard Intel Processor koeler

€ 1133,10

Wat vinden jullie ?

My Hardrocking iRacing Profile

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Uitbreiden kan, maar je processor kan je over 2 jaar wel vergeten. Moederbord (chipset) dat hierin zit is inmiddels alweer vrij gedateerd en de socket is ook niet meer courant binnenkort.

https://discord.com/invite/tweakers

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:07
Zelf een PC samenstellen in onderdelen en dit in elkaar laten zetten door de webshop is eigenlijk bijna altijd een stuk goedkoper voor dezelfde prestaties, misschien dat je hier dus even kan kijken om inspiratie op te doen en om vragen te stellen: [BBG aanschaf] Gamesysteem

• knightvision

knightvision

Topicstarter
uitbreiden met het devian system is toch wel lang mogelijk ? qua processor had ik de 1ste, met mogelijkheden tot een extreme chip van + meerprijs 600 en qua grafische kaart opties had ik nog vele mogelijkheden tot dual kaarten in crossfire of duurdere single kaarten opties......?

Anoniem: 16328

knightvision schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:55:
Vrienden !!!! ik wil deze maand een nieuw pc kopen. kosten 1000 a 1100 euro,s! Ik ben geen leek maar ook geen total whizzkid! ik wil een pc die ik over 1 jaar of 2 weer kan uitbreiden zonder veel gezeik te krijgen.

Met een medion heb ik het gevoel gezeik te krijgen en bij een deviantsystem computer niet.

Bij deviant gebruiken ze ook veel A materialen moederbords en bij medion heb ik weer het gevoel dat die ook minder is met dat soort dingen. Er zijn nog wel meer webwinkels maar deze leken me goed qua keuze en prijs. wil een i7 intel en goede grafische kaart.

Ik twijfel tussen een pc van medion: 1049,-

http://www.medion.com/nl/...4055?category=gamer_pc_24

of de winkel deviantsystems waar ik hele goede kritieken en feedback over hoor. 1 voorbeeld model waar ik naar kijk is b.v deze:

http://deviantsystems.nl/computers/Game/Cortex-1.2.html

Het enige wat ik anders heb gekozen is de Videokaart: ATI HD6950 (2048 MB GDDR5 | DX 11)

Cortex 1.2
Hardware
Processor: Intel Core i7 950 (4x 3066 MHz met HT) Quad Core
Moederbord: Asus SABERTOOTH X58 (legerstandaard)
Geheugen: 6GB DDR3 1333Mhz (Tri Channel)
Hardeschijf 1: 1000GB 7200 RPM SATA
Hardeschijf 2: Geen 2e Hardeschijf
Hardeschijf 3: Geen 3e Hardeschijf
Hardeschijf 4: Geen 4e Hardeschijf
Videokaart: ATI HD6950 (2048 MB GDDR5 | DX 11)
Netwerk: Gigabit LAN (100/1000 mbit) aansluiting
Optische drive: DVD-RW Dual Layer Brander
Voeding: OCZ ModXStream Pro 600W 80+ (Modulair, Stille 135mm fan )
Behuizing: Antec Dark Fleet DF-30 (Window, Zwart)
Behuizing: Geen cardreader
Processor Koeler: Standaard Intel Processor koeler

€ 1133,10

Wat vinden jullie ?
Ik zou je in elk geval adviseren om te gaan voor het nieuwe Sandy Bridge platform. Dat betekent dus een Intel i7 2600K processor op een moederbord met een Intel Z68 chipset. Het is een utopie om te denken dat je na 2 jaar weer verder kunt bouwen op dit platform, want het veranderd allemaal zo snel. Dingen als een voeding, kast, harde schijven en DVD drives en dergelijke kun je wel weer meenemen naar een volgende build.

In deze link http://nl.hardware.info/r...-3dmark-vantage-cpu-score tref je zeer veel benchmarks aan tussen onder meer de i7 2600K, i5 2500K en alle vorige en huidige generatie Intel en AMD processoren. Hieruit kun je opmaken dat de 2600K eigenlijk altijd sneller is dan de i7 950.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 26-05-2011 21:12]

• knightvision

knightvision

Topicstarter
dus een intel i7 950 met een asus sabert. 58 deck is langzamer en heeft minder toekomst dan een i7 2600k met moederb z86 ?

ik koos voor een 2600k chip, alleen las ik vaak of maybe had ik het verkeerd begrepen dat het nu snel is maar voor een toekomst gebeuren zal verouderen omdat je minder upgrade mogelijkheden had.....en 2: hebben jullie als voorstel een link van een p,c die ik dan zou kunnen kopen ?

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 21:58
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,50€ 17,50
1Cooler Master CM 690 II€ 64,50€ 64,50
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,95€ 21,95
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 240,90€ 240,90
1be quiet! Pure Power L7 530W€ 54,89€ 54,89
1OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB€ 165,85€ 165,85
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 32,64€ 32,64
1Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5€ 299,-€ 299,-
1Asrock P67 Pro3 (B3)€ 100,90€ 100,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.040,13

misschien is dit een idee?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
knightvision schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:12:
dus een intel i7 950 met een asus sabert. 58 deck is langzamer en heeft minder toekomst dan een i7 2600k met moederb z86 ?

ik koos voor een 2600k chip, alleen las ik vaak of maybe had ik het verkeerd begrepen dat het nu snel is maar voor een toekomst gebeuren zal verouderen omdat je minder upgrade mogelijkheden had.....en 2: hebben jullie als voorstel een link van een p,c die ik dan zou kunnen kopen ?
Niemand heeft iets gezegd over langzamer, maar qua toekomst heb je met aan een socket 1155 moederbord dan een bijna outdated socket 1366 moederbord. Die laatste zijn zo'n beetje end-of-life en nieuwe processors komen er niet meer voor. Uitbreiden kan dan alleen via de 2e hands markt of als je veel geluk hebt nieuw als een winkel nog een processor op de plank heeft liggen.

https://discord.com/invite/tweakers

Anoniem: 16328

knightvision schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:12:

Het Sandy Bridge platform is begin dit jaar pas geïntroduceerd. De X58 chipset echter loopt er denk ik over ongeveer een half jaar uit. Voor de X58 komen in elk geval geen nieuwe processoren meer, deze lijn loopt eruit. X58 moederborden zijn vaak ook nogal aan de prijs, P67/Z68 borden zijn al voor een stuk minder geld te koop en het platform is zoals ik al zei nog redelijk nieuw. Of er nog nieuwe processoren voor komen de komende jaren dat weet ik niet.

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-05 07:32

Ed_L

Crew Council
Lees het bericht van mijn collega in je vorige topic nog eens goed: Anoniem: 303530 in "MEDION Of een SYSTEEM VAN deviantsystems.nl"

Belangrijk: lees ook de links die hij heeft aangedragen goed! Mocht je daarna nog steeds niet weten waarom deit topic dicht gaat en waar je je vraag dan wel kan stellen, stuur me dan even een DM en dan help ik je op weg.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee