• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:58
Beste medetweakers,

Ik heb een vreemd probleem met betrekking tot mailen. Ik kan naar bepaalde specifieke e-mailadressen geen uitgaande mail versturen. Ik gebruik Outlook 2010 in combinatie met GMail (IMAP / SMTP).

Voor de mensen die GMail niet gebruiken: op het moment dat je via de SMTP servers van GMail een mail verstuurd komt deze automatisch in de 'verzonden mail' map van GMail terecht. Bij heel veel mensen gaat dit prima en ontvangen ze de mail ook. Er zijn echter een paar e-mailadressen (toevallig allemaal Hotmail) waarnaar ik geen mail kan versturen. Naar een hoop Hotmail adressen gaat het WEL gewoon goed, dus de SMTP instellingen zijn in orde en bij een hoop Hotmail adressen gaat het dus ook goed. Ik krijg ook geen foutmeldingen of een andere melding dat er iets fout gegaan is. Ze komen simpelweg niet in de 'verzonden mail'box van Gmail te staan (en de ontvanger ontvangt ze ook echt niet).

Wat heb ik allemaal al geprobeerd? Nou, ten eerste gebruik ik Avast als security software. Ik heb deze een keer uitgeschakeld en een keer helemaal gedeinstalleerd, maar dat mag niet baten. Dan komen we meteen tot het volgende 'vreemde': e-mails die gewoon goed verstuurd worden zie ik terug in de Mailscanner van Avast. Mails die NIET goed gaan zie ik niet terug in de mailscanner. Het LIJKT er dus op dat de uitgaande mails als het fout gaat niet eens zo ver als de Avast mailscanner komen.

Wat ook vreemd is in Outlook, is dat als ik een mail verstuur die fout gaat, ik meteen daarna achter mijn inbox folder een markering van één nieuwe ongelezen mail te zien krijg. Echter, in de map zelf is geen enkele nieuwe mail te vinden. Alsof er dus iets in de inbox geplaatst wordt en het daarna meteen weer weg is.

Ik heb ook in Outlook 2010 logging aangezet, maar ook in die logs is niks te vinden. Ik heb het junkmailfilter zo laag mogelijk gezet (wat al bij default zo ingesteld stond) en ik betwijfel überhaupt of Outlook 2010 selectief uitgaande mail kan filteren/blokkeren en al helemaal zonder een melding te geven.

Zijn er nog meer dingen in Windows die uitgaande mail selectief zouden kunnen blokkeren? Ik heb in ieder geval geen idee meer wat het probleem zou kunnen veroorzaken. Op mijn werk heb ik overigens Outlook 2007 en daar gaat het wel goed. De vraag is dus wat er bij mij anders is dan op werk. Is het Outlook die vreemd doet?

Alvast bedankt voor inzichten die jullie eventueel hebben.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
De Junk E-mail filter van Outlook heeft geen invloed op uitgaande email dus dat is het niet.

Dat er een nieuwe niet zichtbare email geplaatst wordt in je Inbox is natuurlijk wel interessant.
Verdwijnt deze indicatie ook gelijk wanneer je je Inbox selecteert?
Controlleer of je geen filters hebt toegepast op je weergave zodat je alle emails ziet.

Als je Outlook in Safe Mode start, werkt het dan wel goed?
Start-> tiep; outlook.exe /safe
(let op de spatie in het bovenstaande commando)

Mocht het nu wel werken, dan is het toch waarschijnlijk een add-in welke in de weg zit.
Zie; http://www.msoutlook.info/question/88

Mocht het nu nog steeds niet werken, verwijder de contact eens en ook eens van je cache en stuur het bericht opnieuw door het adres in te tiepen ipv te selecteren; werkt het nu wel?

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee