Toon posts:

Webshop database linken

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-05 18:59
Hallo ik heb momenteel als artikel software AGRO-IT
Dit software pakket draait op een pervasive sql server.
Deze database kan ik dus uitlezen dmv bijv ODBC.
Ik heb ook een oscommerce based webshop die op mysql draait.
Ik zou graag deze 2 database's met elkaar willen linken.
Door middel van software (als deze bestaat)
Of zelf iets programmeren.
Echter heb ik geen idee waar ik moet beginnen.

Dus heeft iemand voorbeelden of tips hoe hij/zij hun databases hebben gelinkt ?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:05

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hoe had je het je uberhaupt voorgesteld? Zomaar twee databases aan elkaar linken en dat er op magische wijze ineens door de computer bedacht wordt dat met een willekeurig veld in een willekeurig record in de ene tabel toch heel misschien wel toevalig dat andere record in een willekeurige tabel in de andere database hoort?

Dit probleem is verre van triviaal. Zelfs wanneer je het zou hebben over twee oscommerce webshops met elk hun eigen mysql hebt die met elkaar meoten synchroniseren is het al een ingewikkeld probleem.

Wanneer je dit daadwerkelijk wilt zul je eerst uitgebreid de beide database schema'smoeten bestuderen. Vervolgens kun je kijken of je zelf software kunt gaan schrijven die de gegevens uit het ene model omzet in het andere model en daarna moet je uit gaan zoeken welke van de gegevens leidend zijn.

Gezien je de vorderingen van je voorwerk vermoed ik dat dit je pet ver te boven staat en dat je dus het beste maar contact op kunt nemen met AGRO-IT en aan hun kunt vragen of ze een oplossing hebben voor het toevoegen van een webshop aan hun product.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-05 09:39

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

wat wil je linken? alleen de artikelen of meteen je klanten + facturatie? als het puur voor de artikelen gaat kan je beter een shopconnector gebruiken zoals mijnshopconnector.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• encryped
Ik wil eigenlijk een querie uit de database van de agro-it maken.
En deze realtime uploaden naar de webshop .

Bijvoorbeeld

SELECT Artikelnummer,voorraad FROM producten.

Resultaat

U02324,12

En deze word dan geüpdatet in de mysql database van de webshop

[Voor 14% gewijzigd door encryped op 26-05-2011 20:29]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Moet je doen.

Serieuzer antwoord: heb je überhaupt het datamodel van beide pakketten al vergeleken? Gebruik je de webshop enkel als slave, dwz wijzig je enkel in je artikel software pakket? De initiele import kan dan mogelijk meevallen, maar heb je al bedacht hoe je het in sync houd? Je wilt namelijk niet bestaande producten van id laten veranderen, of producten weggooien zodat je allemaal incomplete transacties en gebroken bookmarks in je webshop hebt. Etc. etc.

Als je deze vragen (Rob stelde ze ook al) niet kan beantwoorden, moet je de maker(s) van je pakketten benaderen, en/of een derde partij erbij zoeken, maar als het geen populaire combi is gaat dit je wel geld kosten.

{signature}

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 15:37

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

encryped schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:28:
Ik wil eigenlijk een querie uit de database van de agro-it maken.
En deze realtime uploaden naar de webshop .
d:)b ik zeg doen!

Als je dat al weet, waarom _doe_ je dat niet dan?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• encryped
in principe is AGRO database de hoofddatabase en daar word niets aan veranderd.
Hieruit wil ik de producten (500.000 onderdelen) exporteren naar oscommerce.
Als id gebruik ik de artikelcode van de producten. Er word niets naar de agro database gestuurd.
Want als er iets verkocht word het in de agro database word afschreven.
En dus ook de webshop, als ik het telkens automatisch exporteert

Vb van agro database
Artikelcode omschrijving status groep aantal verkoopprijs

Vb van artikelen in oscommerce
id aantal artikelnummer afbeelding (= voor mij artikelnummer) prijs merk catagorie

Ik weet wel wat ik wil maar hoe kan ik dus mijn querie uit de agro database.
Bijvoorbeeld om het uur (dag mag ook, maakt niet uit) uploaden naar mysql database van mijn webshop

Kijk ik heb dit handmatig voor elkaar door in excel te exporteren.
En dan handmatig in de goede volgorde te zetten.
En dan te uploaden.
Maar dit kan toch makkelijker ?

[Voor 22% gewijzigd door encryped op 26-05-2011 20:52]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 15:37

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Als je weet wat je doet is het maken van een cron waarbij je spul synct toch geen opgave?

offtopic:
Zo'n ding heet query trouwens

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• encryped
MueR schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:51:
Als je weet wat je doet is het maken van een cron waarbij je spul synct toch geen opgave?

offtopic:
Zo'n ding heet query trouwens
Ok bedankt dus ik maak een cron job die telkens die query inlaad.
Echter mijn laatste vraag dan, op de server (windows) waar agro draait kan ik de database in zien dmv ODBC.
Hoe maak je dan een taak die om het uur dan een query uitvoerd op server waar agro op draait, en dit opslaat in een bestand ? Zodat de webserver dan via een cron job inleest.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:21

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

encryped schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:59:
Hoe maak je dan een taak die om het uur dan een query uitvoerd op server waar agro op draait, en dit opslaat in een bestand ?
Doe me een lol en probeer eens wat voordat je begint te vragen; ik zie alleen maar "ik wil dit ik wil dat ik wil zus ik wil zo" maar geen enkele poging daartoe van jezelf. Mocht je er nog niet van op de hoogte zijn: we verwachten hier op GoT eigen inzet en initiatief.

Don't get me wrong; je bent van harte welkom als je ergens concreet tegen aanloopt en met een concreet probleem zit maar nu zie ik niet veel meer dan een "hou mijn handje eens vast"-topic; en die vlieger gaat hier niet op ;)

Daarbij zie ik niet in wat dit met SEA te maken heeft.

Wat relevante linkjes:
Waar hoort mijn topic?
scriptrequest
Kan iemand even...?

Tot slot: Je hoeft
niet telkens na elke
paar woorden op enter
te rammen. Dat leest
nogal vervelend ;)
Ons forum kan prima zelf zorgen voor tekstomloop; daar hoef je helemaal niets voor te doen ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee