Toon posts:

start niet op!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het inbouwen van een rack voor verwisselbare harde schijven, zat er eerst niet in, wil mijn pc niet meer opstarten!!!

Als ik de pc aan zet, gaat ie nog wel memory checken, (5 keer) en daarna doet ie niets meer. Je kan na de memorycheck ook niet meer de biossetup in, dat kan alleen maar voor/tijdens de memory check.

Ik denk dat alle kabels goed zijn aangesloten. Wat is het probleem, waarom doet ie het niet? :?

Alvast bedankt.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Op zondag 18 maart 2001 15:50 schreef Berran het volgende:
Na het inbouwen van een rack voor verwisselbare harde schijven, zat er eerst niet in, wil mijn pc niet meer opstarten!!!

Als ik de pc aan zet, gaat ie nog wel memory checken, (5 keer) en daarna doet ie niets meer. Je kan na de memorycheck ook niet meer de biossetup in, dat kan alleen maar voor/tijdens de memory check.

Ik denk dat alle kabels goed zijn aangesloten. Wat is het probleem, waarom doet ie het niet? :?

Alvast bedankt.
Welke onderdelen heb je allemaal al getest?? Anders standaard procedure:

Alles los behalve, mobo, proc, en geheugen + Grafische Kaart en alle connectors goed aanduwen.

Doet hij het :): Alles een voor een erbij doen
Doet hij het niet :(: Alles testen in een andere PC

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen. Maar ja, ik heb het niet zelf ingebouwd dus ik ben er niet bij geweest en heb dus niet kunnen zien wat er mis is gegaan. Maar in principe is er niets veranderd, de harddisk zit nog aan dezelfde ide kabel, alleen op een andere plaats.

This sux :(:(:(:(:(:(:(:(

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb alles behalve, mb, proc, 8 mb ram, hard disk, floppydrive en video card (PCI) eruit. Nou checkt ie nog steeds een paar keer het ram, maar na lang wachten geeft hij de melding:

Hard disk(s) failure (80)
en
Floppy drive failure (40)

Wat is hier nou aan de hand? Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit aan de bovenstaande onderdelen (behalve harddisk en floppy) ligt.

• Steven
  • Laatst online: 12-08 09:30
Op zondag 18 maart 2001 16:35 schreef Berran het volgende:
Ok, ik heb alles behalve, mb, proc, 8 mb ram, hard disk, floppydrive en video card (PCI) eruit. Nou checkt ie nog steeds een paar keer het ram, maar na lang wachten geeft hij de melding:

Hard disk(s) failure (80)
en
Floppy drive failure (40)

Wat is hier nou aan de hand? Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit aan de bovenstaande onderdelen (behalve harddisk en floppy) ligt.
Haal ook je Hardeschijf + Floppydrive eruit en probeer het dan is...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, na veel gewissel ben ik tot de conclusie gekomen dat de hard disk en de floppy beide niet worden herkent. Waar kan dit aan liggen?

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

IDE kabels allemaal goed erin?

Verwijderd

alles in je bios goed ingesteld, zit er een floppy in je floppydrive :P ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, kabels volgens mij wel goed. Meerdere opties geprobeerd.

Volgens mij staat alles in de bios ook goed.

Verwijderd

lijkt toch echt (door die mededeling hdd failure) dat de ide kabels er niet in zitten of zo.......hij kan er dus niet van/mee booten.... :?

• MGSNK
  • Laatst online: 21-08 20:53
IK HEB HET ANTWOORD:

KOOP EEN NIEUWE HARDESCHIJF EN FLOPPYDRIVE

(En geef die oude zooi aan mij :P )

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

dat het geheugen een keer of 5 geteld
wordt is volgens mij de "Quick Power on
self test" deze zul je moeten disablen in
de bios. Probeer ook eens of je je harde
schijf weer aan de gang kunt krijgen door,
maar een harde schijf via cable select aan
te sluiten. Voor de floppy drive zou ik
eens proberen om hem in de bios uit te
schakelen, dan opnieuw opstarten, weer
inschakelen en kijken of het dan weer werkt.

Verwijderd

Zelfde probleem gehad. Verkeerd de IDE kabels aangesloten en je HD of CDROM op slave zetten. Hielp.
Pagina: 1