Toon posts:

omhulsel com2000 peugeot 206

Pagina: 1
Acties:

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:17
Hallo tweakerts,

ik heb een paar waarschijnlijk zeer simpele vragen...

Even een 'korte inleiding': Sinds enige tijd zit het omhulsel/behuizing rondom de com2000 van mijn peugeot 206 'los'... deze kan ik heen en weer wiebelen, dus niet zo los dat deze eraf valt. Nu heb ik de boel uiteraard eerst zelf even gedemonteerd, bekeken op gebreken etc en weer gemonteerd... er leek mij niets verkeerd te zitten en/of te ontbreken en het heeft ook niets aan de loszittende situatie veranderd. Ik heb zoiets nog nooit van binnen gezien, dus mijn beoordeling of er wel of niet wat ontbreekt, of verkeerd gemonteerd is kan je uiteraard niet echt vertrouwen.

Nu had ik een tijdje geleden problemen met mijn com2000 welke door de garage zijn opgelost, voor mijn gevoel zit die behuizing sinds die tijd los en dacht dat ze mij daar wel meer konden vertellen... maar de garage beweert dat dit al zo was én dat het zo hoort en doet er dus niets aan... maar mijn gevoel spreekt dat dus tegen. Dit omdat ik NOGAL kritisch ben met mijn wagentje en normaal ieder piepje, kraakje en los zittend dingetje zelf repareer of laat fixen... ik kan mij dus niet voorstellen dat zoiets al die tijd recht onder mijn neus izat en dat ik dat nooit gemerkt heb en mijzelf hetzelfde af heb gevraagd wat ik nu doe... (maar ik sluit nog niet helemaal uit dat ik een 'beetje abuis' ben geweest)

Nu heb ik mij al rot gegoogled, maar ik kan voor mijzelf eigenlijk nergens bevestiging daarover vinden of nu wel of niet zo hoort... het blijft allemaal maar erg vaag, dit waarschijnlijk ook omdat ik o.a. de juiste benaming niet weet.

Mijn vragen zijn daarom:

1.Wat is de juiste benaming voor de behuizing/omhulsel/kappen rondom de com2000? Zodat ik eventueel wat makkelijker verder kan zoeken...

2. Behoort deze behuizing ook echt een beetje los te zitten?

3. Als het antwoord op nummer 2 'nee' is, wat zou er dan verkeerd kunnen zijn, los kunnen zitten en/of ontbreken? Waar zou ik op kunnen letten?

Wie kan mij verreiken met wijsheden wat betreft dergelijke techniek? En ook als ik het mis heb en/of ik stel mij nu heel erg aan... laat mij dat dan AUB ook weten. 8)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Erm, zeg dan gewoon dat je met die com2000 de hendels aan het stuur bedoelt :X

Als ik het zou moeten zeggen lijkt het me niet dat de kappen om je stuurkolom los zouden moeten zitten. En die moet je ook gewoon vast kunnen zetten.
Wat ik als ik jou was zou doen is even langs een andere dealer, of langs een universeel autobedrijf gaan. Die kunnen het dikke kans zo zeggen en ws. ook verhelpen. Want voor zover ik weet zijn het gewoon wat plastic lipjes waarmee ze vastzitten. Overigens breken die dingen meen ik vrij makkelijk af, dus dikke kans dat dat idd gebeurd is bij jou. Dan kan de garage ze idd niet meer vastzetten :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-05 11:30
Ik denk dat de com2000 van meerdere Nederlandse weggebruikers defect is.

• MicGlou
flo_ schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:15:
Ik denk dat de com2000 van meerdere Nederlandse weggebruikers defect is.
So?.... mijn com2000 is niet defect... het probleem wat ik er mee had was simpelweg een loszittende connector.
Erm, zeg dan gewoon dat je met die com2000 de hendels aan het stuur bedoelt
Helemaal gelijk, ik zat nog steeds met de termen van die monteur in mijn hoofd (die overigens ook niet de exacte benaming van de behuizing wist te noemen, die kwam niet verder dan 'kappen').

Uiteraard kan ik langs een andere garage rijden of misschien zelfs langs de Peugeot dealer, maar normaal gesproken doe ik dergelijke dingen altijd zelf zolang het niet motor technisch of elektronica betreft. Alhoewel ik mij zonder nadenken wel aan elektrische ramen, radio's e.d. waag... zolang het maar niet de veiligheid beinvloed doe ik het zelf. Het is ook allemaal niet al te ingewikkeld, maar als je niet weet waar je zoeken moet of wat er eventueel ontbreekt... dan wordt het wat lastiger.

Dit is toch ook Tweakers... oftewel lekker spelen en prutsen met je spullen, dat hoeft toch niet perse een computer te zijn?

[Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 26-05-2011 18:54]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Meld je vraag ook even in het grote Peugeot topic en in Show je auto, daar zitten een hoop experts die niet zo snel in vervoer kijken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MicGlou
The Eagle schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:22:
Meld je vraag ook even in het grote Peugeot topic en in Show je auto, daar zitten een hoop experts die niet zo snel in vervoer kijken :)
Heyyyy... bedankt voor de tip! Dat ga ik zeker doen....
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee