Toon posts:

Macbook pro kopen

Pagina: 1
Acties:

• r_v_94
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:40
Hallo tweakers,

Ik zit met heel wat vragen voordat ik voor de macbook ga. en welke het gaat worden.

Deze programma's gaan er draaien op de macbook:
- Photoshop cs5 (cs6 als die uit zou komen)
- After effects cs5 (cs6 als die uit zou komen)
- Andere programma's van adobe cs5 pakket.
- 3Ds max op windows 7 (bootcamp)
- Office pakket voor mac
- Call of duty 4
- ifire
- msn

Eisen pc voor de school

-Intel i3 processor
-4Gb ram
-Videokaart met eigen geheugen
-Wireless ondersteuning voor N standaard
-Minimaal 250Gb HD
-Windows 7 64 bit besturingssysteem
(Dit zijn de eisen van 2010 er staat in juni 2011 komen de nieuwe eisen)

Hun mening over een mac
Wij raden studenten aan een PC-laptop te kopen omdat bepaalde educatieve software alleen met Windows werkt. Als je liever een Mac van Apple aanschaft, dan is dat geen probleem. Het Mac OS moet minimaal versie 10.6 zijn. Op een Apple-computer is met de standaard bijgeleverde software ook Windows naast het Apple besturingssysteem te installeren.

Mac die ik zelf graag zou willen is de 13-inch: 2,3 GHz.
1. Is deze macbook pro 13-inch: 2,3 GHz krachtig genoeg voor mijn eisen?
Of kan ik beter voor de 15-inch: 2,0 GHz (Met hoge resolutie)
2. Ik wil er graag een SSD in kan ik dat beter zelf doen of laten doen( Heb ik nog speciale tool nodig?)?
3. Heeft de Macbook pro een sata 600 aansluiting voor de ocz vertex 3 120 Gb op volle kracht te laten draaien? (anders ga ik voor vertex 2 160 Gb)
4. Ik zit er over te denken dan mijn pc te verkopen en dan extern scherm en meer accessoires te kopen is dit handig of is het met mijn eisen geen vervangen voor de pc?
#ProductPrijsSubtotaal
1Elgato EyeTV Hybrid€ 114,95€ 114,95
1Apple Cinema Display LED 27"€ 924,-€ 924,-
1Logitech Speaker System Z623€ 119,90€ 119,90
1Apple Wireless Keyboard (Najaar 2009)€ 56,53€ 56,53
1Apple Magic Mouse€ 64,-€ 64,-
1mStand€ 46,41€ 46,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.325,79

5. Of kan ik een apple beter uit mijn hoofd zetten en een Sony Vaio VPC-SB1X9E/B kopen?
6. Werkt de cinema display snel met de resolutie van 2560 x 1440 en dan photoshopen en internetten? Cod4 hoef ik niet op het cinema display te spellen ( Deze vraag gaat om de 13 inch i5 2,3 Ghz)
7. De Elgato EyeTV Hybrid is dit ene goede tv kaart voor analoge tv heb alleen Engelse/Amerikaanse revieuws gevonden en ik weet niet of analoge daar het zelfde gaat?
8. Is een magic mouse handig voor photoshop en andere programma's die ik wil doen op de mac of eerder trackpad? ( Ik heb gehoord dat ze langzaam zijn op een 27 inch cinema display)
9. Als je hem in juni koopt en lion zou in juli uitkomen moet je die dan apart kopen?
10. Werkt chrome goed voor mac os x? Heb nu een android toestel werkt fijn met chrome samen? Dit is niet het grootste probleem
Ik heb nog nooit een een mac gehad dus heb zoals te zien vele vragen. Ik hoop dat jullie me willen helpen met deze keuze.
Als er nog wat vragen in me op komen zet ik ze er bij.

• chef86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 21:54
1. Ja, al zal CoD4 niet super draaien.
2. Kan uitstekend zelf, enige wat je nodig hebt is een Philips #00 en een Torx T6 schroevendraaier.
3. Vertex 3 zal hij op SATA III kunnen laten draaien, in het dagelijks gebruik zal je echter weinig verschil merken met een SATA II (ben zelf wel voor een SATA III gegaan)
4. Ik gebruik zelf een ACD 27'', erg tevreden over. Een mStand heb ik een staan, maar gebruik ik eigenlijk nooit. De rest is een kwestie van smaak.
5. Dat kan, maar als je dat advies wil moet je niet in een Apple forum posten.
6. Werkt het snel? Wat bedoel je daar precies mee? Draait inderdaad 2560x1440, maar alleen als je hem als enig monitor gebruikt of als Desktop extension. Niet als je op je MBP het zelfde wil zien als op je scherm. Op die resolutie gamen zonder dedicated grafische kaart kun je wel vergeten.
7. Geen idee.
8. Waarom zou een trackpad langzaam zijn? Ook een tijd gebruikt, totaal niet langzaam. Ik vind een muis echter prettiger werken.
9. Ja.
10. Ja.

• r_v_94
1. Ok
2. Die heb ik vast wel thuis liggen
3. Dan denk ik toch voor de vertex 2 GB ga meer opslag kwaliteit voor zelfde prestatie ongeveer.
4. Oke, dan denk ik nog even na over de mstand
5. vraag ik dat even aan andere
6. Ik wilde dan het 27 inch scherm en als 2de scherm dan de 13 inch voor msn en internet pagina's
8. Sorry de vraag niet goed uitgelegd ik had dat gehoord over de magic mouse is die ook fijn voor photoshop?
trackpad lijkt me dan niet handig omdat die al op macbook zit

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 18:17
cod 4 draait prima op de MBP 13" hoor. ik zal morgen even een filmpje laten zien hoe die draait, want die ga ik morgen schieten. morgen pak ik die van mij uit dus als je even geduld hebt, dan kan je een unboxing video zien van de 13,3" MBP 2011. is het instapmodel gekocht bij de mediamarkt.

om even verder in te gaan op je vragen. het trackpad is vooral geschikt als je veel urden maakt per dag. de magic mouse is opzich wel te doen, maar hij is heel gevoelig voor scrollen en dat is een nadeel in photoshop enzo.

op een ACD 27" is het opzich wel te doen, maar dan moet je wel even en speciaal tooltje downloaden die de echte kracht van deze muis loslaat. dan kan je de snelheid nog verder opschroeven zodat je maar een halve mm hoeft te verplaatsten bij wijze van preken.

eyeTV wordt ook gewoon bij de APR's in nederland verkocht en werkt hier dus prima. in Amerika is de frequentie en de kleurcodering van het signaal anders (pal vs NTSC verhaal).

en de macbook is voor jouw eisen veel handiger dan de vaio. daar kan je immers geen mac OSX voor kopen.
als er binnen een maand na aanschaf een nieuwe software versie komt, kan je die volgens mij kosteloos ophalen bij en APR, maar dat weet ik niet helemaa zeker.

@elsandor. als je je Mstand wilt verkopen dan wil ik hem wel hebben. moet ik het alleen wel vantevoren ff weten i.v.m. financien XD.

• r_v_94
Bedankt dat je dat wil posten. Ga je van cod 4 MP of SP doen ik speel zelf alleen MP

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 16:24
Je zou ipv Eye TV Hybrid ook voor Terratec H5 kunnen gaan. pricewatch: Terratec H5

Ik gebruik de H5 zelf ook op een iMac, werkt prima. Hij is wat goedkoper dan de Eye TV Hybrid en kan eigenlijk alles ontvangen zelfs hd dvb-c. Enige nadeel is dat je er een uitgeklede versie van Eye TV bij krijgt.

• r_v_94
@vdkleijn ik hoef ook niet veel opties moet gewoon tv kunnen kijken live pauzeren is soms wel handig en dat de software niet vast loopt als bij al mijn windows tv kaarten. En gewoon analoge tv kan kijken De tv kaart is gewoon voor thuis Als ik voor een Cinema display zou gaan zou hij daar gewoon in blijven zitten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee