Toon posts:

Welke adapter?

Pagina: 1
Acties:

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 17:02
Dag allen,

Ik heb een klein vraagje: ik ben in het bezit van een cheapass tv zonder 3,5mm uitgang, maar alleen een coax(?)uitgang voor het geluid. Op dit moment is die nog aangesloten via die coaxuitgang op de versterker van de home cinema set (ik had de kabel uit de dvd speler gehaald en in de tv gestopt, oranje kabel). Echter is de homecinemaset geleend en was ik van plan om een goedkoop 2.1 pc set te halen om die op mijn tv aan te sluiten aangezien de ingebouwde speakers niet veel soeps zijn. Is er een mogelijkheid om de tv via die coaxachtige aansluiting aan te sluiten op een pc speaker set? Ik heb gezocht maar kon dus echt niet vinden wat ik hebben moet..

Dus: ik heb een tv met coaxiale uitgang, maar een speakerset met 3,5mm ingang. Help!

Alvast bedankt!

Ivo

[Voor 5% gewijzigd door Ivo NL op 26-05-2011 16:48]

Android 8-)

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-05 17:01
Ik denk dat je een DAC zoekt.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:12

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

plaats ff je type tv, wat handiger om mee te denken.

BAV nodig, via deze link verdienen jij en ik 50,-Insify referral

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

caanova1984 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:51:
plaats ff je type tv, wat handiger om mee te denken.
Maakt niks uit hoor, S/PDIF is S/PDIF, uit welk apparaat het ook komt.

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:58

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

CodeCaster schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:52:
[...]
Maakt niks uit hoor, S/PDIF is S/PDIF, uit welk apparaat het ook komt.
Maar het is wel makkelijk te weten aangezien niet elke DAC zowel optisch als digitale coax ondersteunt.

Al is het altijd maar de vraag of een DAC van een paar tientjes het waard is om op zo'n 2.1 speakersetje aan te sluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ivo NL
Het is de qmedia 30 inch lcd tv die een paar weken terug in de aanbieding was bij de MM den haag voor 199 euro. Typenr moet ik vanavond even opzoeken, niet meer te vinden op de site van qmedia zelf. Prima tv verder met ingebouwde tuner en opname functie, maar de 3,5mm aansluiting is wel een beetje jammer...

Android 8-)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

scart? audio out? :)

Wise enough to play the fool

• Ivo NL
Nop, er zijn verder alleen maar ingangen, geen uitgangen...

Android 8-)

Anoniem: 328247

Ivo NL schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:06:
Nop, er zijn verder alleen maar ingangen, geen uitgangen...
Dan nog maar eens gevraagd. Zit er ook een SCART aansluiting op?

• Ivo NL
Ja, maar alleen scart ingang, geen uitgang. Geluid moet uit de tv, niet naar de tv...

Edit: of gaat een scart aansluting altijd 2 kanten op? Zo ja, dan heb ik de oplossing gevonden en bedank ik jullie voor het meedenken:p

[Voor 44% gewijzigd door Ivo NL op 26-05-2011 17:11]

Android 8-)

• teacher

teacher

Dysgaf!

scart ingang == scart uitgang:

Even mijn antwoord verduidelijken:
Dus, scart aansluiten, en op de audio out een jackplug solderen. Klaar :)

[Voor 10% gewijzigd door teacher op 26-05-2011 17:13]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Ivo NL schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:09:
Ja, maar alleen scart ingang, geen uitgang. Geluid moet uit de tv, niet naar de tv...
Heb je dat ook echt getest, aangezien er in een scart stekker aparte pinnetjes zijn voor audi in en out. Zit er verder ook geen headphone aansluiting op?

Een SCART aansluitingg heeft voor stereo (2.0) geluid zowel een INgang, als een UITganing. Daar zijn verloopjes voor naar 2 x Tulp (RCA).

• Ivo NL
Topper! Dan is de oplossing gevonden: http://www.bol.com/nl/p/e...00000004989500/index.html bedankt allen!

Android 8-)

Yess..., dat is de goeie. :)

• teacher

teacher

Dysgaf!

graag gedaan :D

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ivo NL schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:09:
Edit: of gaat een scart aansluting altijd 2 kanten op? Zo ja, dan heb ik de oplossing gevonden en bedank ik jullie voor het meedenken:p
Niet elke TV doet in én uit over SCART. In de manual van de TV staat veelal wat er via de SCART allemaal in dan wel uit de TV kan. Als de SCART zowel in- als uitgang is staat dat veelal ook met een logo aangegeven onder de SCART-aansluiting op de TV. De SCART op deze afbeelding is zowel een in- als een uitgang (te zien aan de pijltjes).

Dus controleer eerst achterop de TV of een dergelijk "logo" ook bij jouw SCART staat. En anders even in de manual kijken wat daar over audio-uitvoer over SCART wordt gezegd.

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

FeaR1986 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:19:
[...]

Niet elke TV doet in én uit over SCART. In de manual van de TV staat veelal wat er via de SCART allemaal in dan wel uit de TV kan. Als de SCART zowel in- als uitgang is staat dat veelal ook met een logo aangegeven onder de SCART-aansluiting op de TV. De SCART op deze afbeelding is zowel een in- als een uitgang (te zien aan de pijltjes).

Dus controleer eerst achterop de TV of een dergelijk "logo" ook bij jouw SCART staat. En anders even in de manual kijken wat daar over audio-uitvoer over SCART wordt gezegd.
Logo'tjes zeggen niet zoveel. Genoeg TV's die bijvoorbeeld wel audio-out doen, maar geen video(composite)-out, en dus niet 't betreffende logo voeren.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

waarom zuden het niet 2 RCA stekkers zijn?

@TS: Is het 1 aansluiting of 2?

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Pooh schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:55:
[...]
Logo'tjes zeggen niet zoveel. Genoeg TV's die bijvoorbeeld wel audio-out doen, maar geen video(composite)-out, en dus niet 't betreffende logo voeren.
Het logo zegt wel of de TV überhaupt uitvoer doet. Als dat het geval is zal in de manual staan welke soorten er uitgevoerd kunnen worden. Als er een logo bij de SCART staat met alleen en pijltje naar binnen dan kan je audio-uitvoer al snel vergeten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ivo NL
Het is cht 1 aansluiting. Heb de kabel besteld wnt stond in de handleiding dat ik er een videorecorder op kan aansluiten dus zal wel geluid uit komen dan!

Android 8-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

FeaR schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:54:
[...]

Maar het is wel makkelijk te weten aangezien niet elke DAC zowel optisch als digitale coax ondersteunt.

Al is het altijd maar de vraag of een DAC van een paar tientjes het waard is om op zo'n 2.1 speakersetje aan te sluiten.
Gelukkig zei TS al dat hij een coaxiale aansluiting had. :P
Ivo NL schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:32:
Het is cht 1 aansluiting. Heb de kabel besteld wnt stond in de handleiding dat ik er een videorecorder op kan aansluiten dus zal wel geluid uit komen dan!
Televisiegeluid ja. Ik hoop niet dat je verwacht dat geluid wat via hdmi binnenkomt weer via de scart wordt uitgevoerd? Want dat is dus meestal niet het geval.

I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ivo NL
Oh ja, dat is wel een dingetje... Hmmm dan toch maar iets zoeken mrt coaxiale aansluiting, was wel van plan eigenlijk om blueray speler aan te sluiten... Hmmmz :(

Android 8-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je kunt het proberen met een videorecorder, als je die hebt. Dan moet je opnemen wanneer je een BR afspeelt, en terugkijken om te horen of je geluid hebt. Anders wordt het toch een coax-speakerset halen ben ik bang.

[Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 27-05-2011 21:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022

Is dit geen oplossing voor je aangezien je wel over coax (RCA) ? beschikt.

Lijkt mij de gemakkelijkste en goedkoopste oplossing

Of die coax aansluiting moet al een digitale coax zijn dan gaat het feest niet door. En aangezien je het over een oranje kleur had vermoed ik dat wel.

[Voor 21% gewijzigd door Doppert op 27-05-2011 21:29]

http://raptr.com/Doppert/about

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Doppert schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 21:26:
Is dit geen oplossing voor je aangezien je wel over coax (RCA) ? beschikt.
Die RCA aansluiting op je plaatje wordt ook wel cinch genoemd, niet coax.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee