• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 19:49
Ok komtie:
Op dit moment heb ik een Sony Versterker DB1080.
Deze doet op dit moment niet meer aan mijn wensen.
- geen HDMI
- geen Av/sync
- geen nieuwere codecs (7.1 LPCM, dts-hd, true-hd)
- zeer lang bezig met het configureren

Verder zijn de sterke punten van deze versterker
+ equilizer op elke speaker los
+ veel aansluitingen.

Helaas komt het te veel voor dat vooral dvd's uit mijn (fat) ps3 een flinke vertraging hebben op mijn Samsung UE46B6000 (met 7000 hack)

Nu heb ik ook een nieuwe pc met een GTX460, die audio via hdmi eruit gooit.

Aangezien het vakantie geld er is, en er een verjaardag vandaag is, dacht ik: tijd voor iets nieuws.

Nu heb ik 2 versterkers op het oog, aangezien het budget +/- €350 is.

De sony Dn810 en de Samsung HWC-700.

Nu heb ik al flink wat reviews en de handleiding gelezen van de samsung HWC-700 en daar viel het volgende op:
Pro's
+ Ipod dock met video
+ Alle codecs
+ Anynet +

Con's
- Geen DTS-HD en true hd de-codering vanwege een bitstreaming? (maar komt dat door de ps3?)
- Geen OSD
- Moeilijk te configureren
- Geen ARC

Helaas kan ik niet zoveel vinden over de sony (behalvde de handleiding, ook doorgelezen) maar weet wel een aantal dingen

Pro's
+ voor mij bekend
+ Alle codecs
+ Bravia Sync.
+ Arc

Con's
- DMport, moet een aparte bluetooth dongle voor worden gekocht a €80
- Geen DTS-HD en true hd de-codering vanwege een bitstreaming? (maar komt dat door de ps3?)

Nu mijn vraag, welke moet ik nemen. Dacht vandaag ff snel een beslissing te nemen, ook ivm de media markt actie.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Ik zou geen van beide nemen. Sony is qua receivers niet echt meer lekker bezig. Als je überhaupt een receiver van dat merk zou moeten nemen zou ik iets uit de ES-serie nemen. Samsung heb ik geen ervaring mee, maar qua merk ligt het me sowieso niet. Zeker als je voor 350 euro ook een Denon AVR-1911 in Duitsland kan halen. Of een Onkyo TX-NR509 hier in Nederland. Of de Yamaha 667 die je nu op iBood kan krijgen voor 299 euro en bij Corrct voor 289 euro. Dan heb je toch merken welke een stuk beter zijn in receivers maken.

Overigens ga je met een PS3 Fat nooit DTS HD en Dolby TrueHD bitstream kunnen versturen, maximaal als LPCM. Dit komt doordat de PS3 Fat een oudere HDMI Chip heeft welke geen HD Audio als bitstream kan versturen. De PS3 Fat kan HD Audio alleen zelf decoderen en als LPCM uitsturen. Met de PS3 Fat zal je dus nooit iets als DTS HD op je receiver gaan zien.

Overigens zoek je een receiver, de versterker is onderdeel van de receiver. Kleine titelfix gedaan.

[Voor 5% gewijzigd door FeaR op 26-05-2011 17:52]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 19:49
Wow, das snelle en accurate informatie die ik nu net nodig had.
Maar hoe zit dat dan met HDMI Cec van merken die niet van Samsung of sony zijn?

Ik ga zeker even de merken en modellen bekijken die je gestuurd hebt.
(of even investeren in een nieuwe bluray spelert/slim ps3)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee