Toon posts:

Stile PC voor homestudio (DAW)

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views

• Richard Richard
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-04 17:12
Ik ben op zoek naar een nieuwe pc, met als hoofddoel het draaien van een Digital Audio Workstation (een thuisstudio dus), met als geluidskaart de MOTU Ultralite mk3 Hybrid USB/Firewire. Verder zal de pc gebruikt worden om te surfen, tekstverwerking, en het spelen van een incidenteel spelletje (civilization). Het belangrijkste is dat de pc vooral stil moet zijn en voorzien is van een multicore processor. Tevens wil ik een breedbeeld monitor zodat ik binnen Sonar wat ik als DAW gebruik meerdere vensters tegelijkertijd kan zien.
Het totaal moet onder de 1000 euro blijven. Na wat offertes hier en daar ben ik op het volgende uitgekomen. Graag zou ik weten of dit allemaal een beetje bij elkaar past een geen overkill (of underkill) is. Alle advies is welkom, dus alvast bedankt daarvoor.

#ProductPrijsSubtotaal
2Western Digital Caviar Green WD5000AADS, 500GB€ 31,-€ 62,-
1Asus VE247H€ 172,87€ 172,87
1Sony Optiarc AD-7240S Zwart€ 29,14€ 29,14
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 79,50€ 79,50
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 80,77€ 80,77
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Intel Core i7 950 Boxed€ 199,90€ 199,90
1Cooler Master Silent Pro Gold 600W€ 105,-€ 105,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8€ 81,-€ 81,-
1Asrock X58 Extreme3€ 145,45€ 145,45
1Asus ENGT520 SILENT/DI/1GD3(LP)€ 48,-€ 48,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.037,63

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-06 21:31
zelf geen ervaring met de Cm690 II maar wel met zijn broertje de 1e versie
deze kun je niet geluidstil noemen.

Anoniem: 16328

De stilte van de computer begint mijns inziens bij de keuze van de behuizing, de aanwezige ventilatoren en de voeding. Je hebt voor de grafische kaart voor een passieve koeling gekozen dacht ik? Dat levert dan in elk geval al geen geluid op :).

Een paar van die kasten die zich daarop toespitsen zijn Fractal Design kasten, Antec P183, SilverStone Fortress FT02B en Coolermaster Sileo. Het kan nu best zijn dat ik er een of meerdere niet heb genoemd maar daarvoor zul je zelf ook wat onderzoek moeten doen.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:31
Ik zou er over denken om videokaartloos te draaien. Een 2500K of 2600K kan je nog wel civ of starcraft mee draaien, al zal je de eyecandy uit moeten laten.

Als je het geld er voor over hebt zou ik het volgende doen:

Antec P183, fans eruit halen.
Z68 plank met dvi uitgang (van asus weet ik bijna zeker dat ze ook case fan control hebben)
2600K, K versies hebben een krachtigere gpu
mugen 2 cpu koeler
4x Scythe gentle typhoon 800 rpm, hoewel 2 waarschijnlijk ook wel genoeg koeling geeft, er is ook nog een 500 rpm versie trouwens 2x800rpm geregeld en 2x500rpm gewoon zou misschien ideaal zijn.
Seasonic X of corsair AX voeding (fan draait niet eens onder de 150W, tenzij hij te heet is, wss onhoorbaar)
Grote ssd, harde schijven zullen waarschijnlijk de grootste herriemakers zijn hier.

Besparen:
H67 en H61 planken kan je niet overclocken maar je levert niet in op stock performance
normale harde schijven, reviews doorspitten op hoe stil ze zijn
2500K, geen hyperthreading, maar hoe veel je aan hyperthreading hebt is zeer softwareafhankelijk.

[Voor 15% gewijzigd door haarbal op 26-05-2011 17:04]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 15:38

jelbo

Hij doet het niet!

Eens met haarbal, over die Antec P183 hoor ik heel veel goeds in ieder geval, qua geluidsdemping en kabelmanagement.

Ik had en Corsair voeding die erg stil was, en heb nu een Seasonic die ook niet te horen is.

Op SilentPCReview vind je trouwens veel tests van stille behuizingen en PSU's, erg handige site vind ik dat.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 17:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Als het een DAW gaat worden, dan zou je (als je met veel tracks of plug-ins gaat werken) ook zeker moeten overwegen om andere HDD's te nemen dan de Caviar Greens of een SSD voor je OS + Software.
Deze zijn bij mijn DAW nu het zwakke punt namelijk.
Wanneer budget trouwens een probleem is, zijn de mogelijkheden tot plaatsing vaak ook erg belangrijk (als je bijvoorbeeld het systeem achter je bureau kan plaatsen kan dat een hoop schelen qua geluid zonder dat je een ontzettend durecase + fans aan hoeft te schaffen).

[Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 26-05-2011 18:08]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:48
Schrap alsjeblieft die CM690 II !

Ik heb de kast zelf ook en ben er zeer tevreden mee. Ruim, goed afgewerkt,je kan er veel fan's in plaatsen MAAR hij is zo luidruchtig als de pest.

Het geluidsoverlast wordt veroorzaakt door de mesh in de case. Zowel voor als boven en aan de zijkant is de case geperforeerd wat veel geluid door laat. Daarnaast maken de meshes ook geluid door het aanzuigen van lucht. Het is een leuke overclockers case, maar stil istie absoluut niet!

Goed altenatief is de eerder genoemde Antec.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik zie dat je het juiste topic al hebt gevonden :) Ik gooi dit topic daarom op slot.
Neem voor meer informatie een kijkje in de CSL FAQ.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee