Toon posts:

[Bootcamp] Installatie Win7 vanaf externe drive

Pagina: 1
Acties:

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:20
Omdat ik graag Windows 7 (64 bits) wil hebben naast OS X voor wat specifieke programma's, dacht ik (zoals ik al eerder had gedaan) Windows 7 te installeren via Bootcamp. Mijn huidige configuratie is wel wat anders dan normaal:

80GB SSD met OS X op de plek van de SuperDrive
500GB HD voor data op de plek van de normale HD

M'n 500GB HD wil ik splitsen in 2 partities, 1 voor data, en 1 van 64GB voor W7. Ik heb een externe DVD drive waarvan ik W7 kan installeren. Dit is een caddy die de originele Superdrive bevat.

So far so good, dacht ik. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om ook maar in het installatieprogramma van W7 te komen. M'n procedure tot nu toe:

- Windows partitie aanmaken met de Bootcamp assistent (Gaat prima).
- Windows DVD in de externe speler doen, wordt herkend, geen problemen. Gewoon als normale DVD drive.
- Rebooten naar de W7 DVD. (gaat prima, met 'alt' zie ik gewoon de Windows DVD staan)
- W7 selecteren en booten vanaf de DVD, en hier gaat het fout:

Eerst kreeg ik een knipperend liggend streepje. Dat bleef lang staan, dus dacht ik een harde reset te doen om het opnieuw te proberen. Toen ik voor de 2e keer vanaf de W7 DVD bootte, kreeg ik de melding:
BOOTMGR image is corrupt. The system cannot boot.

Ik heb geprobeerd het process opnieuw te doorlopen, dat had geen resultaat. Het aparte is ook, dat ik nu helemaal geen liggend knipperend streepje meer zie, maar direct de foutmelding. Ik heb geen flauw idee wat ik hiermee aan moet, en ook op internet is er weinig te vinden.

Zou het kunnen dat het niet werkt omdat ik een externe disk gebruik? Lijkt mij van niet, aangezien hij wel prima wordt herkend in het kiesscherm (met Alt).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheJVH
Niemand een antwoord hierop? :-(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 09:18
ik ben hier ook een tijd mee bezig geweest.
Booten vanaf een externe dvd lukt niet met deze config (2 hdd in mpb).
Het zou moeten kunnen met een usb stick. Dit is mij ook niet gelukt.
Er zijn wat methode's via vmware / parallels. Maar dat vond ik allemaal een beetje te lastig.

Ik heb de superdrive terug ingebouwd. Windows 7 geinstalleerd.
HDD terug ingebouwd. En alles werkt als een zonnetje. (heb ook refit geinstalleerd, maar dat zou niet echt nodig moeten zijn).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheJVH
Hmm, daar was ik al bang voor. Op het moment heb ik VMWare draaien, dus ik zou een schijfkopie van die installatie kunnen maken naar een 'echte' partitie. USB Stick is misschien nog een goed idee, maar dan moet ik eerst wel een bootable USB stick maken, dat is ook nog een gedoe.

Superdrive inbouwen ga ik niet doen, dat vind ik nou weer teveel werk :P . Thx iig voor je antwoord :) .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 21:57
DarkChylde schreef op zondag 29 mei 2011 @ 22:50:
ik ben hier ook een tijd mee bezig geweest.
Booten vanaf een externe dvd lukt niet met deze config (2 hdd in mpb).
Het zou moeten kunnen met een usb stick. Dit is mij ook niet gelukt.
Er zijn wat methode's via vmware / parallels. Maar dat vond ik allemaal een beetje te lastig.

Ik heb de superdrive terug ingebouwd. Windows 7 geinstalleerd.
HDD terug ingebouwd. En alles werkt als een zonnetje. (heb ook refit geinstalleerd, maar dat zou niet echt nodig moeten zijn).
Ik liep ook tegen dit probleem aan echter met de bekende No bootable device melding. Na veel ergenis ook de SuperDrive tijdelijk terug ingebouwd, Windows 7 installen en daarna de SSD er weer in. Werkt als een zonnetje. Daarna met Winclone meteen een image aangemaakt zodat ik die altijd weer kan terugzetten zonder mn SuperDrive nogmaals in te bouwen. :)

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:10
Ik heb onlangs tweemaal mijn installatie van Windows 7 Professional op mijn MBP gedaan met een USB-stick.
Werkt perfect. Ik denk alleen dat het apparaat eerst kijkt of er ingebouwde bootable removables zijn voor hij gaat checken of er USB aanwezig is die bootable is.

Mocht het toch niet zo zijn, gebruik dan gewoon het door windows geleverde programmatje dat je kan downloaden en waarmee je een bootable windows 7 install USB stick maakt. Werkt perfect!

Succes ermee :)

P.s. Het is trouwens een aanrader om de SSD in te bouwen op de plek van de HDD, en de HDD op de plek van de DVD-Drive.
Dit omdat de plek van de HDD betere ondersteuning voor SATA 600 en sleepfuncties e.d. had (had ik ergens gelezen... Bron kan ik zo snel even niet vinden. Komt van MacRumors)
Zelf een Vertex 2 op de plek van de HDD geplaatst, was voor mij genoeg. Stability wise maar direct op de plek van de HDD gegooid, kan nooit te zeker zijn.

[Voor 32% gewijzigd door Merethil op 09-06-2011 00:01]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee