Toon posts:

Feature request.. anti-FiPo

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views

Anoniem: 314471

Topicstarter
Beste devvers,

Zojuist mijn 100.000e FiPo gelezen, een jubileum. In plaats van dit heugelijke feit (ahum) te vieren heb ik de volgende suggestie. Ik zie vaak (hoewel dit geen exacte wetenschap is) dat mensen met weinig of geen (of negatieve) karma FiPo's maken die als erg irritant worden ervaren. Voorbeeld?

Anoniem: 251052
Arnevld

Beide vandaag een on-interessante FiPo. In navolging van de laatste moderator wijziging zou ik graag zien dat het voor mensen zonder karma of beneden een x aantal kilo Karma niet mogelijk is een FiPo te maken. Ze kunnen netjes wat mij betreft wachten tot een veteraan iets zinnigs heeft gezegd. Zo kunnen zij die wél karma hebben meteen het goede voorbeeld geven en hebben de beginners een aanknopingspunt.

Wat mij betreft is het minimum gewoon 15K karma dan kan ik het ook meteen niet meer. ;)

Met vriendelijke groeten

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 11:36
15K karma is een behoorlijke hoeveelheid. Ik heb (bijna) 79K karma. En ben behoorlijk verslaaft aan t.net. Iemand die hier af en toe langs komt om nieuws te lezen en een reactie geeft zal niet zo snel aan de 15K zitten.

Het idee vind ik echter wel goed. Maar bind het dan liever aan het modsysteem.

Worden jouw reacties vaak weggemod -> Dan mag je geen FiPo maken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 07:01

bonzz.netninja

Niente baffi

Fipo zijn en blijven vaak een probleem (wel een luxe probleem trouwens). Het mogen reageren als eerste verbinden aan je status, karma of reputatie lijkt me echter niet helemaal de oplossing en trouwens ook niet echt nodig. Fipo worden snel genoeg naar beneden weggemod en hoef je dus niet echt lang te zien.

Daarbij ben ik trouwens geen voorstander om drempels op te werpen om te mogen reageren (als eerste). Tis ook nogal zuur als je een mooie reactie hebt getikt (of wilt tikken) en dat niet mag omdat je niet genoeg karma bent en blijkbaar de eerste bent. Dan gaat die persoon weg en hebben wij die mooie reactie niet op de site staan. En dat is zonde.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 21:52
bonzz.netninja schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:37:
Fipo zijn en blijven vaak een probleem (wel een luxe probleem trouwens). Het mogen reageren als eerste verbinden aan je status, karma of reputatie lijkt me echter niet helemaal de oplossing en trouwens ook niet echt nodig. Fipo worden snel genoeg naar beneden weggemod en hoef je dus niet echt lang te zien.

Daarbij ben ik trouwens geen voorstander om drempels op te werpen om te mogen reageren (als eerste). Tis ook nogal zuur als je een mooie reactie hebt getikt (of wilt tikken) en dat niet mag omdat je niet genoeg karma bent en blijkbaar de eerste bent. Dan gaat die persoon weg en hebben wij die mooie reactie niet op de site staan. En dat is zonde.
Eens, maar ik denk wel dat je een kleine drempel kan opwerpen voor de echt trieste gevallen. Bijvoorbeeld een reactiescore van -5 of lager is wel een indicatie dat iemand niet lekker bezig is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MuddyMagical schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:40:
[...]

Eens, maar ik denk wel dat je een kleine drempel kan opwerpen voor de echt trieste gevallen. Bijvoorbeeld een reactiescore van -5 of lager is wel een indicatie dat iemand niet lekker bezig is.
Ik zie liever dat zo'n user op z'n flikker krijgt van de modjes bij herhaaldelijk fipo-en etc. En dat hij dan bij herhaling gewoon een ban krijgt. Dat werkt beter als automatisch een drempel opwerpen. Dat zou ook betekenen dat ik me helemaal een ongeluk kan fipo-en, omdat ik genoeg karma heb, genoeg reactiescores heb en het heel lang duurt voordat die weer naar beneden zakt dat ik op -5 uitkom (als je uberhaupt zo laag kan komen, gezien een -2 het laagste niveau is).

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 07:01

bonzz.netninja

Niente baffi

Terw_Dan schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:43:
[...]

Ik zie liever dat zo'n user op z'n flikker krijgt van de modjes bij herhaaldelijk fipo-en etc. En dat hij dan bij herhaling gewoon een ban krijgt. Dat werkt beter als automatisch een drempel opwerpen. Dat zou ook betekenen dat ik me helemaal een ongeluk kan fipo-en, omdat ik genoeg karma heb, genoeg reactiescores heb en het heel lang duurt voordat die weer naar beneden zakt dat ik op -5 uitkom (als je uberhaupt zo laag kan komen, gezien een -2 het laagste niveau is).
^^ wat hij zegt

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Terw_Dan schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:43:
[...]

Dat je een ongeluk aan het fipo-en bent is dan ook niet goed. Wat je bijvoobeeld wel zou kunnen doen, is laten valideren of de fipo-er miniaal een +1 haalt met zijn post. Zo niet dan mag hij/zij voor een week (of iets) geen fipo meer plaatsen (is maar een gedachtegang ;)).

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

Anoniem: 314471

Topicstarter
Interessante theorieën hier. Ik denk dat er een mooie middenweg mogelijk is met wat hier aan suggesties genoemd wordt. Ik ben het eens met bonzz.netninja dat je het een nieuwe gebruiker niet onmogelijk moet maken om een mooie post te maken. Wel ben ik het eens met het systeem om de score van gebruikers hun FiPo's te nemen als maatstaaf, maar je 2 of meer FiPo's met een score -2 o.i.d. dan mag je eerst bewijzen dat je ook normale posts kan maken door een karma drempel op te werpen.

15K karma was overigens niet serieus.. Ik dacht zelf meer aan 1KK.

Straffen en bannen is IMO geen oplossing, een IP ban is een hobbel maar niet onoverkomelijk en het maken van een profiel is zo gebeurd. Bovendien zijn het naar mijn idee vaak mensen die nog geen week lid zijn..

Het probleem met het verbergen van een comment ontstaat als er een serieuze reactie op gegeven wordt. Dan wil ik toch even kijken waarop geantwoord wordt.. Die mensen die reageren op onzin met onzin mod ik zelf ook omlaag, daar kan denk ik ook een penalty op staan.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 08:36
Ik ben het volledig eens met Bonzz, die het eens is met Terw_dan. Straffen/bannen is in mijn ogen een simpele en zeer effectieve oplossing voor dit probleem.

Overigens heb ik zelf amper tot nooit last van FiPo's. Tegen de tijd dat ik een nieuwtje lees staat 'ie meestal al standaard ingeklapt :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ventrigo schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:01:
[...]

Dat je een ongeluk aan het fipo-en bent is dan ook niet goed. Wat je bijvoobeeld wel zou kunnen doen, is laten valideren of de fipo-er miniaal een +1 haalt met zijn post. Zo niet dan mag hij/zij voor een week (of iets) geen fipo meer plaatsen (is maar een gedachtegang ;)).
En dan wil ik reageren op een productreview, een videoreview of een ander item wat niet gelijk 100en reacties krijgt, maar vaak genoeg met slechts een enkele reactie blijft staan, en dan kan dat niet, omdat de vorige nog op 0 staat, omdat niemand die reactie gemod heeft, omdat die productreview verre van interessant was.

Nee, dit gaat niet werken.
Straf + ban is de beste mogelijkheid, want op die manier hebben moderators de mogelijkheid een user alsnog te wijzen op hoe het werkt en hem een stukje (broodnodige) opvoeding mee te geven. Daar heb je meer aan dan dingen zomaar niet te laten doen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:09

crisp

Devver

Pixelated

Opvoeden doe je door de betreffende gebruiker persoonlijk aan te spreken op zijn gedrag, dat kan je niet afdwingen met technische middelen. Eens dus met Bonnz, Terw_dan en Mi6 -> wontfix :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee