Het is tijd dat mijn pc nieuwe hardware krijgt, maar ik heb daar geen verstand van.
Ik zal mijn specs hier neerzetten, vertellen wat ooit eerder was veranderd aan de pc, en wat ik met de pc wil doen.
Veranderingen
Ik heb ooit een paar extra...RAM geheugen kaartjes erin gedaan, waardoor ik uit kwam op 4 Gig RAM geheugen. Dit heeft mijn pc een stuk sneller gemaakt. Er passen volgens mij niet meer van dat soort kaartjes in.
Ook had ik ooit de Nvidia 3d-kaart vervangen door een nieuwe Nvidia 3d-kaart. Dat was ook lang geleden.
Beide veranderingen heb ik gedaan met 'dummy' instructies, die ik kreeg van een paar vrienden van mij.
Wat moet er gebeuren met mijn pc?
1# Mijn pc maakt, als hij flink 'aan het werk is', het bekende 'pruttel' of 'ratel' geluid. Hier heb ik genoeg van. Hij moet echt nauwelijks lawaai maken.
Ik snap wel dat pc's geluid maken als ze bezig zijn, maar zoals het nu is, is er veel ruimte voor verbetering.
2# Ik en mijn broertje gebruiken deze pc om games te spelen. Er komen ook veel nieuwe games aan die een snelle pc vereisen. Het is dan ook belangrijk dat we de hardware uitzoeken, wat bedoeld is om games te spelen.
Meestal kan mijn pc de spellen grafisch wel aan, maar dan is de framerate extreem laag, waardoor het spel onspeelbaar wordt.
Naar mijn mening lijkt mij het niet nodig om meteen een nieuwe 3d-kaart te kopen...maar zoals ik al zei, heb ik er weinig verstand van.
3# Ik wil mijn pc niet overclocken en allemaal supercoolers gebruiken. Dat snap ik niet, daar wil ik niets mee te maken hebben.
Voordat ik de specs neerzet; ik hoop dat jullie mij hardware kunnen aanraden, en er bij vertellen wat allemaal verandert moet worden.
Hopelijk kost het niet allemaal zoveel, dat ik beter een nieuwe pc moet gaan kopen.
Wat jullie aanraden zal ik dan proberen te bestellen o.i.d. en het laten installeren door een ICT-bedrijfje bij mij in de buurt.
Alvast bedankt.
Specs, uit DxDiag
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 5/26/2011, 14:18:21
Machine name: MSUSER-PC
Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.110408-1631)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: PACKARD BELL BV
System Model: ISTART 6150 AIO
BIOS: )Phoenix - Award WorkstationBIOS v6.00PG
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+ (2 CPUs), ~2.2GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4094MB RAM
Page File: 1991MB used, 6195MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode
---------------
Display Devices
---------------
Card name: NVIDIA GeForce 9600 GT
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce 9600 GT
DAC type: Integrated RAMDAC
Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0622&SUBSYS_34A11458&REV_A1
Display Memory: 2286 MB
Dedicated Memory: 495 MB
Shared Memory: 1791 MB
Current Mode: 1680 x 1050 (32 bit) (60Hz)
Monitor Name: Algemeen PnP-beeldscherm
Monitor Model: SyncMaster
Monitor Id: SAM03E2
Native Mode: 1680 x 1050(p) (59.883Hz)
Output Type: HD15
(Ik heb niet gezien hoe ik een kladblok bestand kon toevoegen aan dit topic, hopelijk is dit genoeg informatie. Als er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.)
Ik zal mijn specs hier neerzetten, vertellen wat ooit eerder was veranderd aan de pc, en wat ik met de pc wil doen.
Veranderingen
Ik heb ooit een paar extra...RAM geheugen kaartjes erin gedaan, waardoor ik uit kwam op 4 Gig RAM geheugen. Dit heeft mijn pc een stuk sneller gemaakt. Er passen volgens mij niet meer van dat soort kaartjes in.
Ook had ik ooit de Nvidia 3d-kaart vervangen door een nieuwe Nvidia 3d-kaart. Dat was ook lang geleden.
Beide veranderingen heb ik gedaan met 'dummy' instructies, die ik kreeg van een paar vrienden van mij.
Wat moet er gebeuren met mijn pc?
1# Mijn pc maakt, als hij flink 'aan het werk is', het bekende 'pruttel' of 'ratel' geluid. Hier heb ik genoeg van. Hij moet echt nauwelijks lawaai maken.
Ik snap wel dat pc's geluid maken als ze bezig zijn, maar zoals het nu is, is er veel ruimte voor verbetering.
2# Ik en mijn broertje gebruiken deze pc om games te spelen. Er komen ook veel nieuwe games aan die een snelle pc vereisen. Het is dan ook belangrijk dat we de hardware uitzoeken, wat bedoeld is om games te spelen.
Meestal kan mijn pc de spellen grafisch wel aan, maar dan is de framerate extreem laag, waardoor het spel onspeelbaar wordt.
Naar mijn mening lijkt mij het niet nodig om meteen een nieuwe 3d-kaart te kopen...maar zoals ik al zei, heb ik er weinig verstand van.
3# Ik wil mijn pc niet overclocken en allemaal supercoolers gebruiken. Dat snap ik niet, daar wil ik niets mee te maken hebben.
Voordat ik de specs neerzet; ik hoop dat jullie mij hardware kunnen aanraden, en er bij vertellen wat allemaal verandert moet worden.
Hopelijk kost het niet allemaal zoveel, dat ik beter een nieuwe pc moet gaan kopen.
Wat jullie aanraden zal ik dan proberen te bestellen o.i.d. en het laten installeren door een ICT-bedrijfje bij mij in de buurt.
Alvast bedankt.
Specs, uit DxDiag
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 5/26/2011, 14:18:21
Machine name: MSUSER-PC
Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.110408-1631)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: PACKARD BELL BV
System Model: ISTART 6150 AIO
BIOS: )Phoenix - Award WorkstationBIOS v6.00PG
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+ (2 CPUs), ~2.2GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4094MB RAM
Page File: 1991MB used, 6195MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode
---------------
Display Devices
---------------
Card name: NVIDIA GeForce 9600 GT
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce 9600 GT
DAC type: Integrated RAMDAC
Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0622&SUBSYS_34A11458&REV_A1
Display Memory: 2286 MB
Dedicated Memory: 495 MB
Shared Memory: 1791 MB
Current Mode: 1680 x 1050 (32 bit) (60Hz)
Monitor Name: Algemeen PnP-beeldscherm
Monitor Model: SyncMaster
Monitor Id: SAM03E2
Native Mode: 1680 x 1050(p) (59.883Hz)
Output Type: HD15
(Ik heb niet gezien hoe ik een kladblok bestand kon toevoegen aan dit topic, hopelijk is dit genoeg informatie. Als er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.)