WhatsApp slaat berichten onversleuteld op

Pagina: 1
Acties:

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
In het artikel wordt vermeld dat de data wordt opgeslagen in nosql formaat. Dat lijkt mij sterk. Wordt er niet SQLite bedoeld? Ik zie nergens een bron in het artikel.

NoSQL wordt gebruikt voor cloud-scale applicaties. SQLite meer voor embedded databases. Volgens mij gebruikt bijv. Firefox SQLite. Een snelle google levert o.a. de volgende link op (ctrl-F sqlite):

http://forum.iculture.nl/...0-berichten-whatsapp.html

Dus alhoewel ik het zelf niet heb gecheckt wil ik bij deze wel een mogelijke fout in het bericht melden.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-12 12:55
phoenix schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:30:
In het artikel wordt vermeld dat de data wordt opgeslagen in nosql formaat. Dat lijkt mij sterk. Wordt er niet SQLite bedoeld? Ik zie nergens een bron in het artikel.

NoSQL wordt gebruikt voor cloud-scale applicaties. SQLite meer voor embedded databases. Volgens mij gebruikt bijv. Firefox SQLite. Een snelle google levert o.a. de volgende link op (ctrl-F sqlite):

http://forum.iculture.nl/...0-berichten-whatsapp.html

Dus alhoewel ik het zelf niet heb gecheckt wil ik bij deze wel een mogelijke fout in het bericht melden.
Je hebt gelijk, ik bedoelde sqlite. De bron is de beveiligingsonderzoeker; we hebben het zelf geverifieerd. Er is dus geen externe bron, omdat het eigen nieuws is.

Ik ben helemaal geen stagiair

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
Aight. Kun je mijn bericht in de comment thread verwijderen, hij is nu verdwaald.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-12 12:55
phoenix schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:36:
Aight. Kun je mijn bericht in de comment thread verwijderen, hij is nu verdwaald.
Heb ik helaas niet de rechten voor :-(

Ik ben helemaal geen stagiair

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik wel, maar phoenix in 'nieuws: WhatsApp slaat berichten onversleuteld op' staat netjes in de plus gemodereerd en mag dat ook blijven. Als je wil kan je d'r natuurlijk even een linkje naar dit topic in editen, maar nodig lijkt het me niet :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.