Toon posts:

dubbele videokaarten Asus p8h676 M LE

Pagina: 1
Acties:

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 19:22
Hoi,

Ik weet niet of ik wel precies in het goede topic zit aangezien het over videokaarten gaat die op een asus moederbord moeten worden geinstalleerd.

De vraag:

Ik heb hier een Asus P8H67-M LE met 1 pci-E slot, 2x PCI en 1x pci 4X

Nu wil ik graag met 4 monitoren gaan werken op deze pc. Aangezien er een ATI videokaart inzit met dvi en vga zou ik al 2 schermen kunnen aansluiten, toen wou ik de onbourd graphics er bij in schakelen zodat ik op 4 schermen zou kunnen komen maar dit wil me niet lukken. Zowel niet in de instellingen in windows als in de bios.

Nu dacht ik, ik zet er gewoon een pci videokaartje bij in. Maar zodra ik een PCI videokaart erin zet krijg ik op zowel de normale pci-e ATI kaart geen beeld en ook niet op de PCI ATI kaart geen beeld. Toen ging ik even kijken in de manual van het moederbord en hier stond in dat er alleen USB, lan, scsi kaarten worde ondersteund.

Betekent dit dat ik dus met geen mogelijkheid 4 schermen op dit systeem krijg? Natuurlijk kan het wel met een eyefinity kaart maar die zijn me te prijzig.

Greetz

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

pagina 45 in de engelse manual staat dat je het aan of uit kan zetten met add-on videokaarten (volgens mij) : http://www.asus.com/Mothe...el_Socket_1155/P8H67M_LE/

[Voor 4% gewijzigd door Ventrigo op 26-05-2011 14:00]

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

• NL_Scratch
klopt,
al die instelilngen ben ik al nagelopen in de bios.
ik krijg het niet voor elkaar om de combinatie Onboard gpu en PCI-E kaart werkend te krijgen.
Ook wil de combinatie van pci en pci-e niet...

het lijkt er wel op of het gewoon helemaal niet wil en dat ik beter een sli/crossfire bordje kan kopen.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Dit is de enige bron die ik heb kunnen vinden waarin gezegt wordt dat het wel moet lukken.http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:rNWUA3M3_ssJ:www.tomshardware.com/forum/315502-33-boards-multiple-monitors+P8H67-M+LE+4+monitors&cd=5&hl=nl&ct=clnk&gl=nl&source=www.google.nl

Wat zijn de verdere spec's?

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

• NL_Scratch
Intel core i5-2300
8GB DDR3
Asus HD5570 PCI-E VGA
Asus P8h67-m LE

ATI HD3450 PCI (eventueel de 2e videokaart)
Nvidia 8400GS (eventueel de 2e videokaart)

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:03

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

NL_Scratch schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:11:
klopt,
al die instelilngen ben ik al nagelopen in de bios.
ik krijg het niet voor elkaar om de combinatie Onboard gpu en PCI-E kaart werkend te krijgen.
Ook wil de combinatie van pci en pci-e niet...

het lijkt er wel op of het gewoon helemaal niet wil en dat ik beter een sli/crossfire bordje kan kopen.
Het kan zijn dat de bios in basic mode staat. Dan zijn de helft van de instellingen niet te bereiken.
Als dat zo is probeer het te veranderen in advanced en kijk of je dan ergens de instelling kan vinden voor je vga.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NL_Scratch
op advanced vind je inderdaad de instellingen. Ik heb alles doorlopen en proberen in te stellen maar het wil niet lukken. volgensmij kan het moederbord gewoon geen videokaart aansturen op het pci slot. Dit omdat ook duidelijk in de handleiding staat dat USB, Netwerk, SCSI, etc wel werkt maar VGA/Graphics staat er niet bij. Wat dan wel weer bij de pci-e en het 4x slot staat.

Kortom we gaan kijken voor een crossfire/sli moederbord

greetz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:03

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Jammer dat het bij een intel moederbord niet kan.
Het is namelijk wel mogelijk met bijvoorbeeld een AMD E-350 in combinatie met een asus moederbord.

De enige optie die ik in dit filmpje terug zag was de selectie van het bootscherm via IGP of pci express.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee