Toon posts:

Home Cinema met DLNA

Pagina: 1
Acties:

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 16:38
Goedemiddag,

Een collega van mij wil thuis z'n hele elektronica spul vervangen, van TV t/m stereo en cd player.
Hij wil nu met zo weinig mogelijk kastjes etc de volgende functies uit kunnen oefenen alleen zou hij niet weten hoe en wat. Aangezien ik daar ook wel erg nieuwsgierig naar ben wil ik advies inwinnen bij jullie.

Home Cinema set (of iets dergelijks) met Blu Ray
Foto's, Muziek en Video streamen vanaf NAS (de NAS is al aanwezig)
Digitale TV kijken via Ziggo
Opnemen van tv (en eventueel kopiëren naar NAS, maar niet noodzakelijk)

Uiteraard zijn er dan persoonlijk voorkeuren als grote van TV e.d., maar die informatie lijkt mij niet nodig voor het vraagstuk.
Welke dus is, hoe kun je bovenstaande functie realiseren met zo weinig mogelijk kastjes? Welke apperatuur herbergt bovenstaande functies?

Alvast bedankt voor de hulp

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Een HTPC kan alles wat je wilt. Lees de FAQ over de HTPC eens door: HTPC FAQ

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03 10:24
HTPC of een blueray speler met HD. Deze hebben bijna tegenwoordig allemaal al DLNA en kan je dus netjes streamen. Samsung heeft er 1. LG dacht ik.

Je krijgt altijd tv, setupbox(mits er kaart in de tv gaat) en bluerayspeler.

• Strikeman225
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-04 08:24
De pricewatch van onze heren van tweakers (de site waar je op bent ja :P) vind ik altijd een goede uitvalsbasis. Ik heb hier bijvoorbeeld voor je alle tv's met DLNA vanaf 40 inch (er werd gemeld dat er een grote tv moet komen):
http://tweakers.net/price...Aj_ClXUWsIa_T530VdVRY55w8

Stappen bij de pricewatch:
  1. Selecteer je product
  2. Selecteer je wensen
  3. Lees producten met volledige review (sorry mensen die alleen maar scores invullen, maar de daadwerkelijke ervaring terugkoppelen zijn mij zo veel meer waard).
Daarna kan je nog verder kijken op andere sites e.d.

Wat collega-poster ook al zei, advieseer het HTPC FAQ

"For me there's only one music: good music" || WoW: Kazzak: Isímode (100 Pala); Al'Akir: Lolalock (90 Lock), Strikeman (Mage), Sherpepunt(Warrior), Dadruid(Druid)

• OmeAnne
Had ik al even bij gekeken het is mooi dat de tv DLNA heeft, maar als je dan muziek wilt streamen moet de TV perse aan staan.

HTPC vind ik zeker interessant, thanx! Heb ik ook al even doorgestuurd naar collega, maar voor hem is het geen optie zegt ie. Omdat het geluid volgens hem vaak niet je van het is en ja als je er dan toch een losse receiver bij moet....

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Aan DLNA heb je eigenlijk niet zoveel, gezien de eisen die je wilt. Puur omdat het geen standaard is wat betreft het ondersteunen van formaten. Met een HTPC heb je die restrictie dus helemaal niet. Kwestie van de juiste codec installeren, en klaar ben je.

Daarnaast zal je altijd een receiver of versterker moeten hebben als je niet altijd alles over de TV wil hebben. Kan je niet voorstellen dat je een DTS film met 6 kanalen op een TV ga luisteren met de kwaliteit van oordopjes.

Dus als je goeie kwaliteit geluid wil, moet je daar wel in investeren in een versterker of receiver.

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OmeAnne
Ah oke, voor het betere geluid dus altijd een receiver nodig, dan weet ik dat.
Nou ja die zou je, als je hem niet in het zicht wilt hebben altijd nog in een kast kunnen zetten en er dan een infrarood ontvanger op aan kunnen sluiten voor de afstandbediening.

Maar nu zat ik mij gisteravond te bedenken, het is een beetje een dure oplossing wellicht, maar gewoon omdat het leuk is, zou je niet gewoon een android tablet als HTPC er tussen kunnen zetten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03 10:24
Wat OmeAnne zegt kan zeker. Heb thuis ook een android Tablet en die is ook aangesloten op mijn Reciever voor geluid en via HDMI aan de tv voor beeld. Moet zeggen dat me dit goed bevalt. Via bleutooth toetsenbord en muis erop en lig lekker op de bank te internetten en/of muziek te luisteren.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee