Toon posts:

Windows Firewall geen internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-05 20:00
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik mijn computer opnieuw geformatteerd en hier Windows 7 64 bit op gezet. Zodra ik echter de Windows Firewall aan zet en de computer opnieuw opstart, krijg ik geen verbinding met het internet. Zwarte pictogram in tray rechtsonder, zegt ook dat ik geen internetverbinding heb.
Zodra ik de Windows Firewall uit schakel en de computer opnieuw opstart, maakt hij gewoon verbinding met internet...

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mike

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

michealmcdermot schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:38:
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik mijn computer opnieuw geformatteerd en hier Windows 7 64 bit op gezet. Zodra ik echter de Windows Firewall aan zet en de computer opnieuw opstart, krijg ik geen verbinding met het internet. Zwarte pictogram in tray rechtsonder, zegt ook dat ik geen internetverbinding heb.
Zodra ik de Windows Firewall uit schakel en de computer opnieuw opstart, maakt hij gewoon verbinding met internet...

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mike
Poorten 80 en 8080 worden geblokkeerd?

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• michealmcdermot
:$ Waar kan ik dat zien?

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michealmcdermot
Hartelijk dank!
Zal het eens proberen.

[Voor 27% gewijzigd door michealmcdermot op 27-05-2011 09:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michealmcdermot
Helaas, nog steeds geen internetverbinding.

Heb volgens jouw tutorial de poorten open gezet, maar helaas, weer geen internetverbinding zodra ik de firewall aan zet en de computer opnieuw op start...

Zag toevallig ook al dat bij toegestane programma's ook al twee vinkjes stonden bij poorten 80 en 8080.

Iemand anders nog een idee?

Alvast bedankt weer!

Mike

• michealmcdermot
Iemand nog een idee?

Voel me eerlijk gezegd niet zo op mijn gemak zonder Firewall....

Thanks ,

Mike

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zou je dan niet eens gericht beginnen met troubleshooten?
Je weet wel, net als bij Pizza. onderaan beginnen.... die booodem.

Werkt een ping op IP?
Werkt je naamresolutie (DNS)?
Kun je uberhaupt iets op IP nivo voordat je verder naar applicaties gaat kijken (lees: een browser)?

[Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 21-06-2011 14:21]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michealmcdermot
Sorry, heb deze post gemist, regelmatig gecheckt voor nieuwe posts, maar op een of andere manier deze over het hoofd gezien.

Zal me een gaan verdiepen in dat pingen e.d.

Wat ik nu wel gevonden heb, is dat zodra mijn computer op is gestart en internet het niet doet, ik de lan verbinding verbreek. Meteen daarna schakel ik hem weer in en internet werkt.... Keer op keer...

Heel vreemd als je het mij vraagt....

Anoniem: 5742

Misschien eens de netwerk kaart un-installen en dan je pc rebooten!
(laat de drivers wel staan anders heb je een probleem!)

Wachten totdat Windows de kaart weer heeft geinstalleerd en kijken of dat het probleem oplost!

• michealmcdermot
Bedankt voor de tip bobdebeer.

Gedaan zoals je zegt, maar helaas nog geen verbinding... Enkel als ik de lan verbinding verbreek en weer opnieuw inschakel. Heb ook nog mijn draadloze netwerkkaart uitgeschakeld, maar die is helaas ook niet de boosdoener...

Word er onderhand gek van...

Anoniem: 5742

Al eens de repair functie van windows 7 geprobeerd ?
Op het netwerk icoontje naast je tijd klikken en dan repareren!
Kijken wat de tool je verteld en dan de stappen volgen!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Dan wordt 't tijd om iets met de tips die je gekregen hebt, zoals die van alt-92 bijvoorbeeld, te gaan doen. En kijk ook eens naar je firewall-instellingen. Of zet desnoods de standaardinstellingen ervan terug.

oei, oud topic

[Voor 3% gewijzigd door 8088 op 16-07-2011 03:06]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 21:54
Als je boot wat is dan je ip adres?

Miss krijg je een 169.* (niks dus) en na een uit-inschakelen gaat hij pas DHCP doen.

• Escovan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 08:06
Probeer de eigenschappen van de firewall te benaderen via Configuratiescherm (kleine pictogrammen, klassieke weergave) -> Windows Firewall -> (links) Instellingen voor meldingen wijzigen en kijk daar of bijvoorbeeld "Alle inkomende verbindingen blokkeren" of "Alle uitgaande verbindingen blokkeren" aangevinkt is. Deze setting betekent lockdown, vink em uit, of stel op default in.

Aanvullend zou je de geavanceerde eigenschappen kunnen doorbladeren, maar dit is nogal een werkje waar je vooral niet aan moet beginnen zonder de juiste kennis.

[Voor 14% gewijzigd door Escovan op 16-07-2011 03:31]

• michealmcdermot
alt-92 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:21:
Zou je dan niet eens gericht beginnen met troubleshooten?
Je weet wel, net als bij Pizza. onderaan beginnen.... die booodem.

Werkt een ping op IP?
Werkt je naamresolutie (DNS)?
Kun je uberhaupt iets op IP nivo voordat je verder naar applicaties gaat kijken (lees: een browser)?
Dank je voor je reactie. Ik heb wat info opgezocht over pingen en DNS en hopelijk heb ik het zo goed gedaan:

Dit zegt me eerlijk gezegd nog niet echt veel. Iemand een suggestie wat te doen?

Alvast bedankt weer!

• michealmcdermot
Anoniem: 5742 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 02:48:
Al eens de repair functie van windows 7 geprobeerd ?
Op het netwerk icoontje naast je tijd klikken en dan repareren!
Kijken wat de tool je verteld en dan de stappen volgen!
Dank je voor de tip.

Helaas krijg ik de melding: Het probleem kan niet met probleemoplossing worden opgelost.

• michealmcdermot
Daros schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 03:06:
Als je boot wat is dan je ip adres?

Miss krijg je een 169.* (niks dus) en na een uit-inschakelen gaat hij pas DHCP doen.
Dank je voor het meedenken. Ip adres 192.168.0.100

Hoe kan ik controleren of hij dus pas inderdaad DHCP gaat doen als ik de LAN-verbinding verbreek en weer inschakel? Wat dan doet hij het dus inderdaad wel weer.

Thanks in advance!

• michealmcdermot
Escovan schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 03:29:
Probeer de eigenschappen van de firewall te benaderen via Configuratiescherm (kleine pictogrammen, klassieke weergave) -> Windows Firewall -> (links) Instellingen voor meldingen wijzigen en kijk daar of bijvoorbeeld "Alle inkomende verbindingen blokkeren" of "Alle uitgaande verbindingen blokkeren" aangevinkt is. Deze setting betekent lockdown, vink em uit, of stel op default in.
[afbeelding]

Aanvullend zou je de geavanceerde eigenschappen kunnen doorbladeren, maar dit is nogal een werkje waar je vooral niet aan moet beginnen zonder de juiste kennis.
Dank je voor je reactie Escovan.

De hokjes voor blokkeren van alle inkomende verbindingen staan (helaas) niet aangevinkt...

Heb de Firewall terug naar de standaard instellingen gezet en krijg de volgende waardes dan:

Staat hier misschien iets geks bij, iemand?

Bedankt maar weer!

[Voor 5% gewijzigd door michealmcdermot op 27-07-2011 19:16]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Heb je een IP adres dat met 192.168 of met 10.0 begint? (Een prive range dus)

Dan heb je namelijk niks aan je firewall.

a) om dat je achter een NAT engine zit
b) om dat je gateway al een firewall heeft

• michealmcdermot
johnkeates schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:17:
Heb je een IP adres dat met 192.168 of met 10.0 begint? (Een prive range dus)

Dan heb je namelijk niks aan je firewall.

a) om dat je achter een NAT engine zit
b) om dat je gateway al een firewall heeft
Dank voor je reactie.

Dus ik kan de Windows Firewall gewoon uitzetten??
Ik zit achter een router...

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 12:16
Natuurlijk heb je een firewall nodig!
Een router deelt een interne ip nummer uit, dit is heel normaal.

• michealmcdermot
Maar kan ik de windows firewall dus uitzetten en dan ben ik nog steeds beschermd door de firewall van mijn router?

Thanks!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee