Toon posts:

Thomson TG712 = Slechte ontvangst

Pagina: 1
Acties:

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:58
Hallo,

Ik zit met een probleem. Sinds wij een nieuwe draadloze modem hebben ontvangen van Online is mijn WiFi signeel behoorlijk gedaalt. Eerst kon ik lekker buiten in de tuin wat internetten, helaas kan dat nu niet meer.

Ik heb ergens gelezen dat je met een soort kastje het signaal kan versterken. Ik wil graag dat ik buiten gewoon goed ontvangst heb.

Op dit moment heb ik alleen een Modem. Mijn Router die flipt hem als ik deze aanzet. Heel internet werkt dan niet meer. (Linksys)

Weet iemand een stukje hardware waarmee ik het signaal kan versterken van mijn Thomson TG712.
Het verplaatsen van de moden is geen optie.

Alvast bedankt!
Bjorn

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 01:31
Die Thomson modem is blijkbaar een multi-pc modem dus ook meteen een router, dan heb je de Linksys eigenlijk niet meer nodig. Of was die Linksys meteen een wireless accesspoint? In dat geval zou ik de router functionaliteit niet gebruiken en de Linksys gewoon als wireless accesspoint inzetten.

Anders zou ik eerst in de instellingen duiken (als je dat niet al gedaan hebt) en even kijken of het kanaal dat je gebruikt niet ook door andere buren in de buurt wordt gebruikt. Dat kan het signaal stevig drukken. Het werkte hiervoor wel dus het hoeft niet direct aan je draadloos modem te liggen.

• UnitedJunk
jona schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:58:
Die Thomson modem is blijkbaar een multi-pc modem dus ook meteen een router, dan heb je de Linksys eigenlijk niet meer nodig. Of was die Linksys meteen een wireless accesspoint? In dat geval zou ik de router functionaliteit niet gebruiken en de Linksys gewoon als wireless accesspoint inzetten.

Anders zou ik eerst in de instellingen duiken (als je dat niet al gedaan hebt) en even kijken of het kanaal dat je gebruikt niet ook door andere buren in de buurt wordt gebruikt. Dat kan het signaal stevig drukken. Het werkte hiervoor wel dus het hoeft niet direct aan je draadloos modem te liggen.
Voor deze modem hadden wij een een Livebox. Deze had geen Wifi, vandaar een linksys router.
Ik heb de Thomson TG712 al op een ander kanaal gezet, maar dat maakt het ontvangst niet beter.
Ik woon in een groot dood gat dat ik toch geen netwerken kan ontvangen van buren.

Wat kan ik dus nu het beste doen?

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• jona
Als ik het goed begrijp gebruikte je de Linksys vroeger voor je wireless internet en werkte dat goed. Ik zou dan proberen dit weer werkend te krijgen voordat je nieuwe apparatuur koopt.

Was je oude Livebox toevallig alleen een modem zonder router functionaliteit en heb je nu dus een modem met een ingebouwde router? In dat geval moet je de Linksys namelijk anders aansluiten. In plaats van op de WAN poort van de Linksys moet je de modem dan op een van de normale ethernetpoorten aansluiten. Met twee routers achter elkaar kun je inderdaad rare dinge zien.

• UnitedJunk
Ja vroeger gebruikte ik het alleen voor Wireless. Verder eigenlijk niet.

Ik had bij de livebox ook de kabel in de ethernetpoort gedaan ipv de WAN poort. Dus ik ging er van uit dat die nu ook zo moest. Blijkbaar stoort er iets.

Zodra ik de linksys aan doe heeft de vaste pc geen internet meer, en de helft van de laptops ook niet meer.

• jona
Kun je anders even opsommen welke poorten de Thomson en de Linksys allemaal hebben en welke zijn verbonden en met wat? En welke instellingen (BSSID, kanaal, etc) gebruik je voor je wireless (voor zowel de Thomson als de Linksys)? Het klinkt namelijk nogal vreemd dat de ene helft wel werkt en de andere helft niet. En dat je Linksys het juist nu begeeft is ook niet aannemelijk.

• UnitedJunk
Thomson TG712:
Deze heeft 4 ethernetpoorten.
Daarvan gaat 1 naar de vaste pc, en 1 naar de linksys.

Linksys:
Heeft 4 ethernetpoorten + 1 internetpoort.
Er komt een kabel vanaf de Thomson die in ethernetpoort 1 gaat.

Thomson TG712:

Dit was mijn opstelling toen ik de livebox nog had. Prima werkte dit.

[Voor 98% gewijzigd door UnitedJunk op 26-05-2011 12:01]

• jona
Je hebt alles correct aangesloten en ook de instellingen van de Thomson lijken in orde. Dan lijkt het probleem in de Linksys te liggen. Ik weet niet hoe je IP adressen zijn ingesteld, maar het zou kunnen dat zowel op de Thomson als de Linksys de DHCP server staat geactiveerd. Dit kan ook conflicten veroorzaken. Alleen die van de Thomson moet geactiveerd zijn.

Uitzonderlijk maar ook mogelijk is dat de Thomson en de Linksys allebei op hetzelfde IP adres staan ingesteld. Default staan ze wel op verschillende adressen maar misschien dat dit ooit is aangepast op de Linksys.

• UnitedJunk
jona schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:13:
Je hebt alles correct aangesloten en ook de instellingen van de Thomson lijken in orde. Dan lijkt het probleem in de Linksys te liggen. Ik weet niet hoe je IP adressen zijn ingesteld, maar het zou kunnen dat zowel op de Thomson als de Linksys de DHCP server staat geactiveerd. Dit kan ook conflicten veroorzaken. Alleen die van de Thomson moet geactiveerd zijn.

Uitzonderlijk maar ook mogelijk is dat de Thomson en de Linksys allebei op hetzelfde IP adres staan ingesteld. Default staan ze wel op verschillende adressen maar misschien dat dit ooit is aangepast op de Linksys.
Ik heb heb al een keer gereset. Moet ik vandaag even instellingen posten of hoe moet ik dat doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UnitedJunk
Net even weer gereset. Nog steeds rare verschijnselen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-06 23:05
Doe je ook wel alles opnieuw opstarten na elke verandering? Dus beide routers en pc's/laptops?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UnitedJunk
Ik denk dat mijn Linksys router kapot is. Krijg dat ding niet meer aan de praat.

Dus; is er een manier om het signaal van mijn Thomson te versterken?
Of kan ik beter een ander apparaat kopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UnitedJunk
Inmiddels werkt de Linksys weer. Heb er nu DD-WRT erop draaien.
Loopt verder prima, alleen heb ik nog steeds 1 probleem.

In de schuur waar ik heel graag internet wil hebben ontvang ik net geen internet.
Ik heb in de router als de mw wat hoger gezet, maar dat maakt niet heel veel uit.

Wat kan ik nu doen?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee