Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57942

Topicstarter
Ik werk momenteel als Infrastructuur Administrator, Nu heb ik vernomen (nog niet bevestigd) dat mijn manager mij als super visor op de service desk wil plaatsen.

Nu ligt mijn ambitie in de (IT) Management, ik heb geen Management opleiding genoten en wil dus mijn carriere pad middels ervaring bewandelen.

Mijn huidige rol is puur technisch (Virtualizaties/ Datacenters opbouwen/ servers configureren/ Development projecten uitvoeren/opperational side werk dus.) Echter ben ik het technische geneuzel een beetje zat.

Nu zie ik het absoluut niet zitten om servicedesk werk uit te voeren. Dit zal ik dus ook perniment weigeren (NOFI)
Echter zie ik wel potentie in het "leiden"van een groep colleaga`s (+- 5/6 personen verdeeld over meerdere landen) en zie dit als bruikbaar voor mijn carriere doel dat ik voor ogen hebt "Management"

Vanuit dit opzicht wat is jullie mening omrent deze ontwikkeling? Zouden jullie deze stap maken als de mogelijkheid zich voordeed? wat zou ik moeten eisen om deze stap te maken? En wat als ik blijk geen optie te hebben "buigen of breken situatie"

Excuses voor enige spelfouten bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-06 22:54
Ik weet het eerlijk gezegd niet. De titel supervisor klinkt meer in de richting van coördinator of meewerkend voorman, functies waarin je de medewerkers vooral aanstuurt op operationeel niveau (vandaag gaan we incident x oplossen, of Pietje, jij doet even niks, kun je nu even... ) iets wat wel leidinggevende capaciteiten van je vraagt en waarin je ze kan ontwikkelen, maar nog mijlenver van de rol van een manager afstaat (morgen willen we als afdeling .. neerzetten, als we het op manier ... doen presteren we als afdeling beter.).

Mijn advies, vraag in een gesprek naar de ins en outs, en als je het besluit te doen, zorg ervoor dat er een clausule is waarmee je terug kan naar je eigen functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57942

Topicstarter
Ik had mijzelf al voorgenomen om minimaal te eisen om zowel servicedesk en systeembeheerders/infrastructuur beheerders te supervizen. Dit levert een grotere groep colleaga`s op en geeft meer afwisseling.

Daarnaast afspreken wat de volgende stap zou zijn na supervizor en in wat voor een tijdsframe een carriere boost zou kunnen plaats vinden (Mits men blij zijn met de performances uiteraard)

Daarnaast zal er geen roll-back meer uitgevoerd kunnen worden waarschijnlijk naar mijn huidige functie, die zal worden vervult door een nieuw persoon.

Er zullen ongetwijfeld haken en ogen aan dit voorstel gaan kleven, ik probeer mij daarom zo goed mogelijk voor te bereiden en in te dekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Hangt van de functie inhoudelijk af.

Het kan zijn dat jij alle medewerkers van de helpdesk moet aansturen, calls verdelen, helpen bij escalaties. En ook hun direct leiding gevende ben. zo'n rol is voor jou wel goed om door te groeien naar management.

Is het een rol waarbij je zelf het 1 aanspreekpunt bent en zelf alles moet oplossen en wat taken verdeelt over de collega's dan is het geen vooruitgang.