Toon posts:

linuxMint en ICS

Pagina: 1
Acties:

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 15:21
Als ik ICS activeer op mijn NIC in Linuxmint gaat hij een netwerk opzetten dat begint met 10.42.43.1 terwijl ICS onder WindowsXP een netwerk opzet met 192.168.0.1

Als ik Google raadpleeg lijkt het erop dat je 10.42.43 niet kan veranderen naar 192.168.0 correct?

Is er mischien een work around voor?

Als die er niet is kan ik dan mijn client veranderen van 192.168.0.250 naar 10.42.43.250 en werk het dan ook? Client is lastig in te komen dus vandaar mijn vraag.

Bedankt

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06 21:17

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Alles is te veranderen, maar je hoeft het niet te veranderen. De manier hoe ik 'internet connection sharing' zou opzetten zou werken met een ip assignen, een dhcp server opzetten, en wat iptables rules, daar is alles in mogelijk, het llijkt mij dat je met linuxmint ook dingen zo kan aanpassen.

Overigens, wat als je je client DHCP laat doen. Het lijkt mij dat linuxmint wel een dhcp server meeleverd voor ICS?

En als dat niet helpt, dan kun je je client gewoon een 10.42.43.x adres geven met als gateway je server.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 13:25

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

clogie886 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 04:33:
Als ik ICS activeer op mijn NIC in Linuxmint gaat hij een netwerk opzetten dat begint met 10.42.43.1 terwijl ICS onder WindowsXP een netwerk opzet met 192.168.0.1

Als ik Google raadpleeg lijkt het erop dat je 10.42.43 niet kan veranderen naar 192.168.0 correct?

Is er mischien een work around voor?

Als die er niet is kan ik dan mijn client veranderen van 192.168.0.250 naar 10.42.43.250 en werk het dan ook? Client is lastig in te komen dus vandaar mijn vraag.

Bedankt
Het kan zeker, maar ik weet helaas niet hoe, ik ken de ICS functie van Mint niet.
De client aanpassen kan ook.

Zowel het 10.0.0.0 als het 192.168.0.0 netwerk zijn gereserveerd voor eigen gebruik. Voor alle practische doeleinden zijn die twee gelijk, maar je moet er 1 kiezen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 15:21
Gaat weer eens kijken of ik het aan de praat kan krijgen, bedankt voor de info.

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Werkt het dan niet met het andere adres? ICS is trouwens een vaag begrip; in de praktijk is het:

IP forwarding
DHCP server
en soms NAT erbij

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee