• Anoniem: 382378
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Beste Tweakers,

Afgelopen zaterdag had ik mijn telefoon vergeten in een kennis zijn auto.
Hij deed het nog helemaal top en was nog geen 3 maanden oud.
Hij kwam hem toen maandag avond terugbrengen en toen ik hem kreeg bleek hij stuk te zijn.
Alles functioneerd nog wel maar alleen de Q, A en ALT toetsen aan de linkerkant werken niet.
Verder is er nog een probleem, het lijkt wel alsof het scherm vol zit met dode pixels.
Het zijn allemaal rare kleuren maar je kan er op sommige plekken nog gewoon zien wat er eigenlijk hoort te staan ( de schermafbeelding van de telefoon).

Ik vind het hier een beetje op lijken, ik kan er op dit tijdstip geen goede foto van het scherm zelf maken dus eventueel morgen een update in daglicht.
http://cache.lifehacker.c...es/2007/01/jscreenfix.png

Verder vroeg ik me af, wat zorgt ervoor dat zoiets optreed?
Kan dit puur toeval zijn dat het stuk is gegaan, of is er duidelijk meer gebeurd met mijn blackberry?

Ook vraag ik me af of dit onder de garantie valt.
Ik heb nog garantie op het toetstel maar nalatigheid wordt niet vergoed natuurlijk.
Gezien het dus in de auto gebeurd is waarschijnlijk, vind ik tog wel dat de kennis hier naar zijn verzekering mag bellen. Ik vergeet mijn telefoon in zijn auto, ik vraag of hij 'm even wil terug brengen, en ik krijg 'm kapot terug.

Wat vinden jullie?
Thx in advance.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Met kennis al gebeld? Grote kans dat dit gewoon onder zijn verzekering valt, dan is het zo prima legaal op te lossen, kost jullie beide dan niks.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vraag hem wat ermee is gebeurd? Zeg dat hij gewoon functioneerde toen je hem vergat, dus als hij (per ongeluk) wat heeft gedaan, waardoor je BB stuk is, dan kan hij z'n WA verzekering daarvoor inschakelen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:34
De vraag is.. wat heeft zich afgespeeld in de auto.
Heeft de kennis er niks mee gedaan, dan is de BB vanzelf stuk gegaan -> garantie. De verzekering van je kennis heeft er dan ook niks mee te maken.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:47
Hoelang en waar heeft 'ie in de auto gelegen, toevallig in de volle zon?

• Niet online
Nop, hij heeft volgens hem bij de passagiers kant gevonden bij het voeteneind.
Ik kan me niet herinneren dat ik hem daar heb neergelegd.
Dus in andere woorden, kan ik eerst gaan kijken of het onder de garantie valt, zo niet, dan zou ik het met hem via zijn WA verzekering kunnen oplossen?

Bedankt voor de snelle reacties.

• Jimster
Waarvoor zou je hem aansprakelijk moeten stellen?

[Voor 8% gewijzigd door Jimster op 26-05-2011 00:36]

• Niet online
Jimster schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 00:35:
Waarvoor zou je hem aansprakelijk moeten stellen?
In principe niet, maar stel je vergeet je telefoon bij iemand in de auto, en je krijgt hem een 24 uur later terug en hij is dan opeens stuk. Zou je het tog op prijs stellen als die persoon het ook weer netjes terugbrengt?
Hij zou niet opeens kapot gaan denk ik?

• Jimster
Anoniem: 382378 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 01:57:
[...]
In principe niet, maar stel je vergeet je telefoon bij iemand in de auto, en je krijgt hem een 24 uur later terug en hij is dan opeens stuk. Zou je het tog op prijs stellen als die persoon het ook weer netjes terugbrengt?
Hij zou niet opeens kapot gaan denk ik?
Er zijn genoeg dingen (zeker electronica) die zomaar stuk kunnen gaan.
Maar als ik het verhaal zo aanhoor, is het idd wel aannemelijk dat er is gebeurd is (gevallen of door temperatuur). Maar een plotseling optredend defect is zeker niet uitgesloten.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:47
Anoniem: 382378 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 01:57:
[...]

In principe niet, maar stel je vergeet je telefoon bij iemand in de auto, en je krijgt hem een 24 uur later terug en hij is dan opeens stuk. Zou je het tog op prijs stellen als die persoon het ook weer netjes terugbrengt? Hij zou niet opeens kapot gaan denk ik?
En waarom niet? Als hij 'm bij het voeteneinde heeft gevonden is 'ie daar misschien heen gegleden toen 'ie remde, en heeft 'ie daar misschien nog wel een poosje rondgestuiterd. Lijkt wel of jij er vanuit gaat dat hij 'm doelbewust gesloopt heeft, terwijl jij degene bent die er onzorgvuldig mee omgegaan is. Beetje raar om hem daarop aan te spreken.

• Niet online
Nielson schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:30:
[...]
En waarom niet? Als hij 'm bij het voeteneinde heeft gevonden is 'ie daar misschien heen gegleden toen 'ie remde, en heeft 'ie daar misschien nog wel een poosje rondgestuiterd. Lijkt wel of jij er vanuit gaat dat hij 'm doelbewust gesloopt heeft, terwijl jij degene bent die er onzorgvuldig mee omgegaan is. Beetje raar om hem daarop aan te spreken.
Ja dat is het 'm juist..
Niets is te bewijzen, of hij daadwerkelijk er iets mee gedaan heeft, of dat het zomaar gebeurde.
Maar aan de andere kant, vergeet wel eens vaker iets in zijn auto omdat we dr meestal dagelijks inzaten.
Kan me niet voorstellen dat opeens het scherm dode pixels heeft...

Heb btw even een fototje gemaakt van de situatie.
Helaas met webcam, dus betere quality is helaas niet mogelijk.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan me niet voorstellen dat er opzet in het spel is, maar als het scherm net met een flinke kracht op een hard stuk terecht komt (misschien wel een paar keer) gaat je scherm daarvan wel kapot ja.
Zou me niet direct op het bewijzen richten, probeer er samen gewoon uit te komen, jullie kunnen vast wel zo goed met elkaar opschieten dat verzekering inschakelen geen probleem zal zijn?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-04 19:24
De defecten die je beschrijft en die uit de foto blijken, duiden op losse contacten in de telefoon. Dit in combinatie met;
hij heeft volgens hem bij de passagiers kant gevonden bij het voeteneind.
Ik kan me niet herinneren dat ik hem daar heb neergelegd.
zorgt ervoor dat er zich al een plaatje aftekent van wat er mogelijk gebeurd is, dat ding heeft waarschijnlijk door de auto gestuiterd. Op garantie spelen kan je proberen, immers de bewijstlast dat het defect is ontstaan door oneigenlijk gebruik ligt in de eerst 6 maanden nog bij verkoper.

Mocht je garantie zelf niet van toepassing vinden (doordat je bijvoorbeeld overtuigd bent dat het ding door die auto heen gestuiterd is) of mocht de garantieclaim afgewezen worden, dan zul je tot een passend compromis moeten komen.

Doordat jouw kennis zich niet bewust was dat hij deze telefoon aan boord had, omdat JIJ hem hebt vergeten, lijkt het me in ieder geval niet billijk dat hij/zij volledig hiervoor opdraait, al dan niet via zijn/haar verzekering. De situatie was anders geweest als jij bewust EN met medeweten van hem/haar jouw telefoon had achtergelaten. Dan geef je hem in principe in bewaring en daaruit vloeit dan vervolgens een aantal verantwoordelijkheden.

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee