Toon posts:

[HDMI/LCD] Samsung geeft geen geluid meer over HDMI

Pagina: 1
Acties:

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 01:00
Dus ik heb het volgende aan de hand.

Ik heb een Samsung LCD, serie 4.
Ik heb mijn computer er op aangesloten via HMDI ( via een HD6870 ) hierdoor zou ik beeld & geluid moeten krijgen.

Maar van de middag nog wat op de PS3 gezeten & de pc beide hadden beeld en geluid. Ging naar de cinema kwam terug en plots heb ik alleen nog maar beeld door mijn HDMI kabel op de PC.
Dus ik trek even de HDMI kabel in en uit ( dat werkte de keren ervoor, kanaal zat dan gewoon verkeert en zo werd het opgelost ) maar dit werkte dus niet, wat heb ik dus gedaan :

-> Drivers van de GPU geprobeerd van 11,3 & 11,4 & 11,5 , allemaal geen geluid.
-> Kabels verwisseld en de verschillende HDMI kanalen geprobeerd, ook geen geluid.
-> Systeem herstel gedaan met de PC en dat hielp ook niet.

Dus wat deed ik toen, zet eventjes de PS3 op om te kijken als ik daar geluid heb, natuurlijk daar ook weer niets.

Loop naar de buren steek daar mijn PS3 in en raad eens daar werkt ie, zelfde geld ook voor de tv van mijn ouders. Neem de buur zijn PS3 mee en steek die bij mij in, geen geluid niet met mijn of met zijn HDMI kabels.

En google maakt me ook niet echt wijzer, ze zeggen kabels wisselen, en een tussenstukje steken voor de kanalen maar daar kom ik niet aan uit.

Weet iemand een oplossing? Moet ik bv nieuwe firmware op mijn tv zetten ofzo, ressetten? Of is het gewoon kapot?

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Anoniem: 315629

Dacht dat je flatscreen kon resetten als je geruime tijd de exit toets blijft indrukken op de afstandsbediening (6 of 10 seconden). Werkt dit niet stroom er afhalen voor een geruime tijd. Extra HDMI kabel halen, elk toestel op zijn eigen hdmi poort gebruiken en niet meer onderling verwisselen, kan HDCP probleem zijn. HDMI is dan soms wel hotplug als pin 19 in gebruik is. Veel wisselen doet ook geen goed: slijten van contacten, ...

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 01:00
Het resetten heeft geholpen, jammer dat ik mijn instelling nu weer moet gaan doen

Merci Jan :D

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Anoniem: 315629

blij dat hij weer lawaai maakt, was het nu 6 of 10 seconden? ;)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee