Telefoonnummer, doorschakelen naar meerdere nummers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277342

Topicstarter
Voor onze support-afdeling hebben wij de verplichting om ook buiten kantooruren bereikbaar te zijn. Het is mogelijk om het nummer van kantoor door te schakelen naar een persoon, echter wij zijn op zoek naar de volgende oplossing:

1 (nieuw) telefoonnummer (speciaal voor support), indien klanten dit nummer bellen moet dit doorgeschakeld worden naar telefoonnummer uit een lijst met 6 nummers. Indien dit nummer niet bereikbaar is, dient er doorgeschakeld te worden naar het volgende nummer.
Dus als volgt:
klant belt 08..., deze schakelt door naar eerste nr uit lijst a) 033 (deze pakt niet op), doorschakelen naar b) 06..., etc totdat er iemand oppakt.

Max maandtarief 25 euro.

Heeft iemand een idee hoe dit het beste geregeld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:27

KoudeAardbei

Moderator

Budget phone volgens mij,

gebruik ik ook.
Kost bijna niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En kun je dan doorschakelen naar de manier zoals in het topic beschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:27

KoudeAardbei

Moderator

Anoniem: 277342 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:20:
En kun je dan doorschakelen naar de manier zoals in het topic beschreven?
Jup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Is het niet beter om dan een roterende 24-uursdienst te draaien? Want op deze manier is het wel erg makkelijk de verantwoording af te schuiven door gewoon niet op te nemen en dat gaat een keer fout of een iemand neemt onevenredig veel op omdat die zich wel verantwoordelijk voelt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marzman schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:26:
Is het niet beter om dan een roterende 24-uursdienst te draaien? Want op deze manier is het wel erg makkelijk de verantwoording af te schuiven door gewoon niet op te nemen en dat gaat een keer fout of een iemand neemt onevenredig veel op omdat die zich wel verantwoordelijk voelt.
Hierover zijn onderling afspraken gemaakt. Iemand die bovenaan het lijstje staat krijgt hiervoor weer compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In de lijst met meest gestelde vragen wordt er alleen gesproken over 1 nummer. FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik weet niet hoe handig jij of je collega's zijn, maar de open source telefooncentrale Asterisk kun je relatief makkelijk configureren om door te schakelen naar een lijst van telefoonnummers. Wij hebben ook een zakelijke supportlijn waarbij er eerst een boodschap wordt afgespeeld en vervolgens wordt er een collega gebeld. Als deze niet opneemt wordt de volgende collega gebeld. Als niemand opneemt, dan kan de klant zijn nummer intoetsen en een voicemail inspreken. In elk geval wordt er een mail gestuurd met informatie over de beller naar een vast email adres en het email adres van de collega die op dat moment 1e lijns standby dienst heeft. Mocht er een voicemail zijn ingesproken, dan hangt die als mp3 attachment aan de mail.

Asterisk werkt met Voip accounts van alle aanbieders en de software zelf is geheel gratis. Je moet alleen zelf instellen hoe je wilt dat het functioneert. Online zijn kant en klare scripts (applications) te vinden die doen wat jij wil en nog veel meer. Het taaltje is relatief simpel en de mogelijkheden zijn praktisch eindeloos.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DexterDee schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:42:
Ik weet niet hoe handig jij of je collega's zijn, maar de open source telefooncentrale Asterisk kun je relatief makkelijk configureren om door te schakelen naar een lijst van telefoonnummers. Wij hebben ook een zakelijke supportlijn waarbij er eerst een boodschap wordt afgespeeld en vervolgens wordt er een collega gebeld. Als deze niet opneemt wordt de volgende collega gebeld. Als niemand opneemt, dan kan de klant zijn nummer intoetsen en een voicemail inspreken. In elk geval wordt er een mail gestuurd met informatie over de beller naar een vast email adres en het email adres van de collega die op dat moment 1e lijns standby dienst heeft. Mocht er een voicemail zijn ingesproken, dan hangt die als mp3 attachment aan de mail.

Asterisk werkt met Voip accounts van alle aanbieders en de software zelf is geheel gratis. Je moet alleen zelf instellen hoe je wilt dat het functioneert. Online zijn kant en klare scripts (applications) te vinden die doen wat jij wil en nog veel meer. Het taaltje is relatief simpel en de mogelijkheden zijn praktisch eindeloos.
We zijn zelf software ontwikkelaars, dus dit moet wel gaan.
Hoe zit dit qua achitectuur dan in elkaar?

VOIP nr provider -> (doorschakelen hoe?) -> Asterix op VPC -> uitgaand VOIP account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Asterisk moet je zo configureren dat deze automatisch op een SIP account inlogt. Dit SIP account kan van een willekeurige VoIP provider zijn, zolang het maar gekoppeld is aan een publiek telefoonnummer. Als iemand belt naar dat nummer en Asterisk is ingelogd op het betreffende SIP account, dan zal Asterisk het gesprek beantwoorden en een script (application in Asterisk termen) afwerken. In dit script kan van alles gedaan worden, zoals audio afspelen, wachten op ingetoetste nummers of de lijn opnemen. Een van de dingen is ook het doorschakelen van het actieve gesprek naar een andere telefoon. In dat geval gaat Asterisk met een geselecteerd SIP account proberen uit te bellen en het inkomende en uitgaande gesprek met elkaar verbinden. Het taaltje waarin je de logica schrijft heeft wat weg van programmeren. Je kunt er IF statements in zetten en variabelen definiëren. Er is zelfs een mogelijkheid om onderweg database calls te doen of bijvoorbeeld een PHP script aan te roepen (AGI). Op internet is een grote community actief en zijn veel kant en klare applicaties te vinden. Ook op Tweakers zijn er topics te vinden over Asterisk.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-06 15:36
Allemaal 06 nrs?

dan kun je t ook gewoon simpel op de telefoons regelen. Gewoon op toestel 1 bij geen gehoor of buiten bereik: doorschakelen naar toestel 2.

toestel 2 -> toestel 3

en uiteindelijk toestel 8 -> voicemailbox, eventueel gekoppeld aan voicemail-naar-email, op een box die de mobieltjes weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 22:49
Dat zou ik niet doen, ik neem aan dat de 06 nummers ook voor andere doeleinden gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 22:42
Hugo__Boss schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:42:
Dat zou ik niet doen, ik neem aan dat de 06 nummers ook voor andere doeleinden gebruikt worden.
Idd, en als één persoon de doorschakeling verkeerd instelt/vergeet op te heffen . . .

[ Voor 0% gewijzigd door ChaserBoZ_ op 26-05-2011 22:03 . Reden: Typo ]

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1