Anoniem: 406468

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek al een tijdje naar een Windows 7 Tablet PC, met een hoge resolutie, goeie processor en grafische capaciteit voor Photoshop, en liefst dus met een Digitizer Pen.

Weten jullie iets?

Het is namelijk erg moeilijk om de Windowsnaald in de Androidberg te vinden, laat staan met specifieke wensen.

Gooi je kennis hier maar heen, en feel free om in het algemeen over Windows 7 Tablets te praten. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 118226
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dat het een windows tablet moet zijn is gezien photoshop duidelijk, maar volgens mij vraag je voor de rest het onmogelijke. windows tablet zijn er, voor zover ik weet, alleen met atoms en beperkt geheugen (1 gig voor applicaties. geheugen voor opslag is wel groter). Resoluties van tablets komen niet hoger dan 1280 x 800 en een scherm wat werkt met een digitizer pen lijkt me lastig te vinden.

Maar waarom wil je precies een tablet? Voor photoshop met echt grote plaatjes met veel layers is het geheugen te klein, de resolutie te laag en de processor te traag. Blijft de portabiliteit over, maar ik vraag me af hoe lang je kan werken met een tablet in 1 hand en de pen in de andere.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schwarzie2478
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-11-2022
Acer Iconia Tab W500 ben ik van plan om te kopen binnenkort,
ik laat wel iets weten wat de ervaringen daarmee zijn.
-> 499€

Verder is er nog de Samsung Slate die binnenkort uitkomt,
maar lijkt de prijs te gaan worden, >1200€

Om even te dromen kun je eens kijken naar de Acer Iconia Dual TouchScreen Laptop.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
@Ramon. Die asus heeft inderdaad power genoeg, en ook de (opgegeven) batterijduur valt me niet eens tegen. De prijs is er natuurlijk wel weer naar.
Toch vraag ik me nog steeds af of je dan niet beter af bent met een laptop. Mijn tablet is een prima aanvulling op mijn desktop en voor lezen, mailen, recepten opzoeken in de keuken of het nieuws kijken tijdens het koken echt helemaal top, maar als ik een laptop zou hebben zou de overlap met een tablet groter zijn. Maar goed, dat is hoe ik een tablet gebruik en dat kan voor iedereen weer anders zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Anoniem: 118226 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:28:
@Ramon. Die asus heeft inderdaad power genoeg, en ook de (opgegeven) batterijduur valt me niet eens tegen. De prijs is er natuurlijk wel weer naar.
Toch vraag ik me nog steeds af of je dan niet beter af bent met een laptop. Mijn tablet is een prima aanvulling op mijn desktop en voor lezen, mailen, recepten opzoeken in de keuken of het nieuws kijken tijdens het koken echt helemaal top, maar als ik een laptop zou hebben zou de overlap met een tablet groter zijn. Maar goed, dat is hoe ik een tablet gebruik en dat kan voor iedereen weer anders zijn.
De TS vraagt expliciet naar support voor een digitizer pen dus de tablet zal denk ik niet gebruikt worden om recepten op te zoeken in de keuken maar meer om mee te schetsen en te tekenen. Dit kan met een gewone laptop niet, tenzij je een convertible koopt met digitizer laag.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Je hebt helemaal gelijk, Ramon. Dit is de tablet waar de TS om vroeg. Mij lijkt het niets, maar dat is in dit geval inderdaad totaal niet relevant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Cool, het kan nog gekker:

http://www.tabletkiosk.com/products/sahara/i500_overview.asp

een tablet met een i7, max 8gig intern geheugen, 320gb disk (optioneel in 7200rpm, of 40gb ssd), 12" (resolutie valt met 1280 bij 800 dan weer wat tegen) en een wacom digitizer touch scherm .

het geheel weegt wel een aanzienlijke anderhalve kilo, en de prijs is nog niet bekend.

ik vind het toch wel mooi om te zien dat verschillende fabrikanten verschillende opvattingen hebben om de bruikbaarheid van tablets te vergroten. Aan de ene kant wordt er gestreden om de titel dunste tablet en nu barst ook de strijd krachtigste tablet los.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee