Toon posts:

Tripple head 2 Go

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 215412

Topicstarter
Hallo ik wil mij het toestel Tripple Head 2 Go aanschaffen , ik beschik over 3 schermen:
twee van 24 inch en een van 10 inch.
Mijn vraag is , kan ik dat zo instellen ( dus twee op 24 inch en eentje naar 10 inch) of moeten dat perse 3 dezelfde schermen zijn dus alle drie 24 inch.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
In de handleiding staat dit:
To get the most out of your Matrox product, we recommend you use three identical
monitors (that is, monitors that support the same settings such as display resolution and
refresh rate).
Op de site staat dit:
Supports a maximum resolution of 5760x1080 (3x 1920x1080)1, 2 across three monitors;
displays attached to TripleHead2Go must run at the same resolution
Dus er wordt aangeraden 3 schermen te gebruiken met zelfde refreshrate/resolutie.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt altijd kiezen voor niet-native resolutie, maar dat ziet er meestal vrij crappy uit.

Topicstarter
Ik hoor het al dat wordt moeilijk , dan heb ik een tweede optie.
Er bestaat ook een toestel Dual head 2 Go dus 2 schermen.
Mijn Videokaart Nvidia 8800 GTX beschikt over 2 DVI-uitgangen.
Mijn idee: kan ik dan het toestel op 1 uitgang van de videokaart steken dus dual head 2 go en sluit daar de twee 24 inchen op aan en dan de tweede uitgang van de videokaart die 10 inch scherm , ik weet is mss moeilijk maar ik wil zeker zijn.
Mss zijn er ook andere opties , ik hoor het graag.
Alvast bedankt voor de reacties

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-05 21:18
Is een 2e PCI videokaartje niet een goedkopere maar toch prima oplossing?

Topicstarter
Pieterke schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:54:
Is een 2e PCI videokaartje niet een goedkopere maar toch prima oplossing?
Oei zo technisch ben ik niet :? dat toestel kost ongeveer 150 euro tja en een videokaart ik weet het niet. Ik heb plaats voor een tweede videokaart maar kan ik zomaar die twee 24ers op een videokaart aansluiten en die 10 inch op de tweede.
Kijk het moet wel soepeltjes blijven lopen , ik denk dat de videokaart het makkelijker heeft met die dual head dan dat ik 2 schermen op de videokaart aansluit , dus de kaart zal harder moeten werken?
Ik ga het verduidelijken , het is bedoeld voor flight simulator , dus een scherm komt de volledige cockpit op (24 inch) , het tweede scherm het volledig vliegtuig buitenzijde (24 inch) en mijn navigatie die komt op die 10 inch , dus kortom ik moet kunnen slepen met die beelden , gaat dat zomaar over 2 videokaarten.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 215412 op 25-05-2011 21:08]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 215412 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:06:
[...]

Oei zo technisch ben ik niet :? dat toestel kost ongeveer 150 euro tja en een videokaart ik weet het niet. Ik heb plaats voor een tweede videokaart maar kan ik zomaar die twee 24ers op een videokaart aansluiten en die 10 inch op de tweede.
Er zijn heel wat bruikbare videokaarten te vinden die minder dan 150 euro kosten.
Kijk het moet wel soepeltjes blijven lopen , ik denk dat de videokaart het makkelijker heeft met die dual head dan dat ik 2 schermen op de videokaart aansluit , dus de kaart zal harder moeten werken?
Dat maakt geen donder uit, er moeten nog steeds evenveel pixeltjes gerenderd worden.
Ik ga het verduidelijken , het is bedoeld voor flight simulator , dus een scherm komt de volledige cockpit op (24 inch) , het tweede scherm het volledig vliegtuig buitenzijde (24 inch) en mijn navigatie die komt op die 10 inch , dus kortom ik moet kunnen slepen met die beelden , gaat dat zomaar over 2 videokaarten.
Ja hoor, kan prima.
Ik draai hier een triple monitor setup over 2 videokaarten en dat gaat prima. Een Radeon 6870 waar een 20" en een 30" aanhangen, en een Radeon 4350 waar een 10" aanhangt. En daar kan ik gewoon schermpjes overheen slepen.

Topicstarter
Ik ga dat eens allemaal goed bekijken op YouTube bvb heeft men veel voorbeelden mss kan ik die mensen eens navragen over hun ervaring.
Dank jullie wel voor de reacties ;)

• DieNIelzie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-05 09:35
Bedenk wel dat je pc/os alle schermen apart ziet en dus apart aanstuurt. De meeste games gaan standaard naar je hoofdmonitor en doen niets met de overige monitoren. Flight Sim ondersteund dat dan weer wel voor zover ik op verschillende fora ben tegengekomen.

Een triple head 2 go schijnt je os te doen geloven dat er 1 groot beeldscherm aan hangt. Als je dan een scherm maximaliseerd dan is het ook gelijk maximaal over al je schermen.

Ik draai zelf op 2 nvidia's met 3 schermen en gebruik SoftTH om verschillende games uitvergroot op 3 schermen te spelen. Zitten dan ook wel weer wat haken/ogen/beperkingen aan, maar is een leuke start.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee