Anoniem: 407994

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sind september van 2010 beschik ik over een eigen zelfbouwsysteem die ik bij Alternate aangeschaft heb. Deze is vervolgens door mij zelf in elkaar gezet en tot de dag van gisteren geen problemen mee gehad.

Op dit moment heb ik problemen met mijn beeldscherm/videokaart. Ik probeer het goed en duidelijk uit te leggen.

Na een LAN-party in Eindhoven heb ik mijn computer thuis weer opgezet en heb nog even een spel gespeeld. Deze heb ik vervolgens op pauze gezet zodat ik even beneden wat te drinken kon halen. Na terugkomst zag ik dat mijn computer opnieuw was opgestart. Wat bleek is dat ik een blauw scherm had gehad. (in het scherm stond dat hij iets met een geheugendump bezig was, geen flauw idee wat dat mag betekenen).

Sindsdien wil mijn pc niet meer opstarten naar Windows, toen ik eenmaal de drivers (laatste drivers van nvidia.com (18 april 2011)) deinstalleerde en de computer opnieuw opstartte, deed hij het weer. Dit met een resolutie van 800x600.

Vervolgens weer de laatste drivers gedownload, (windows 7, 64-bit), geinstalleerd en opnieuw opgestart. En na het opstartlogo van Windows weer een blauw scherm in beeld. Heb ook al de oudere drivers geprobeerd van nVidia zoals die van januari, maar mocht niets baten.

Ik ben bang dat mijn videokaart is overleden, maar wil eerst even weten wat jullie denken dat het is. Het intern werkgeheugen dat op het moederbord zit geplakt is wel goed. (één voor één uitgetest).

Dank voor je tijd en eventuele uitleg.

Jeff

Edit @ woensdag 25 mei 2011 @ 20:23

Ben nu een internationale driver aan het downloaden van de website van nVidia.com, wellich heeft het resultaat. Driver informatie is hier te vinden.

Edit @ woensdag 25 mei 2011 @ 20:59

Bovenstaande driver heeft geen resultaat geleverd. Ik weet nu echt niets meer.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 407994 op 25-05-2011 21:00]

Topicstarter
Iets meer informatie nu over mijn blauwe scherm.
Technical Information:
*** STOP: 0x00000116 (0xFFFFFA8004C7F010, 0xFFFFF88004936E64,

(........)

Collecting data for crash dump . . .
Initializing disk for crash dump . . .
Beginning dump of physical memory.
Dumping physical memory to disk: 49 <<-- (dit getal gaat van 1-100 in enkele seconden en zorgt daarna voor een restart)

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
schroef je kast eens open en kijk of alles nog goed op zijn plek zit, haal je videokaart even uit het pci-e slot en plaats hem opnieuw.. zal niet de eerste keer zijn dat iets er niet lekker in zit na transport van je kast..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-05 14:41

That's it, I'm done.

Topicstarter
nedernakker schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 07:16:
schroef je kast eens open en kijk of alles nog goed op zijn plek zit, haal je videokaart even uit het pci-e slot en plaats hem opnieuw.. zal niet de eerste keer zijn dat iets er niet lekker in zit na transport van je kast..
Dit is inderdaad al gedaan. Dit doe ik overigens altijd na een transport, gewoon voor de zekerheid. Maar alles zit gewoon hoe het moet zitten.
Heb alle oude drivers al geprobeerd te installeren, telkens een BSOD scherm als vervolg na het herstarten van de PC.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 12:29
Indien blauwe scherm direct bij opstarten van windows gebeurd , kan het ook zijn je windows geinstalleerd hebt met je kontroller op ide(dus geen ahci), indien je bios, de kontroller op ahci is gesprongen, dan krijg je een blauwe scherm met opstarten van windows.

Driver verwijderen, eerst uninstall doen, dan met een driver cleaner de resten verwijderen, dan een andere driver installeren, probeer diverse versie's.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Meer info over BSOD hier:
http://www.carrona.org/bsodindx.html#0x00000116

Wat voor voeding heb je en wat zijn de voltages? Check ook even met de kast open of je kaart niet te warm wordt. Is het niet 1 van die twee dingen dan lijkt het idd op een defecte kaart.

@hierboven: dat is dan wel een andere BSOD: 0x7b.

[Voor 9% gewijzigd door wagenveld op 26-05-2011 21:10]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee