Ik heb een Arcam A38 versterker en een Arcam CD37 CD/SACD speler. De A38 heeft een trig-out en de CD37 een trig-in aansluiting. Deze heb ik met elkaar verbonden (via een jack-kabeltje, of hoe je dat ook noemt), zodat de CD-speler aan gaat wanneer ik de versterker aanzet. Dit heeft een paar dagen gewerkt, maar naar die paar dagen geeft de versterker nu op elk 'kanaal' een zachte pieptoon door de speakers en de cd-speler gaat niet meer aan of uit wanneer ik de versterker aan- of uitzet. Als ik de kabel ertussenuit haal is de pieptoon weg.
Overigens treedt het piepgeluid alleen op wanneer de jack-kabel in de cd-speler zit, het maakt niet uit of de cd-speler uitstaat (helemaal uit, zonder stroom). Als ik de jack-kabel niet in de cd-speler doe, maar in wel in de versterker is er geen piepgeluid. Het lijkt mij dus dat het probleem in de cd-speler zit.
Uiteraard heb ik de versterker en de cd-speler al beiden helemaal uitgezet en het kabeltje er opnieuw ingedaan (en omgedraaid).
Wie weet waar dit aan zou kunnen liggen?
Overigens treedt het piepgeluid alleen op wanneer de jack-kabel in de cd-speler zit, het maakt niet uit of de cd-speler uitstaat (helemaal uit, zonder stroom). Als ik de jack-kabel niet in de cd-speler doe, maar in wel in de versterker is er geen piepgeluid. Het lijkt mij dus dat het probleem in de cd-speler zit.
Uiteraard heb ik de versterker en de cd-speler al beiden helemaal uitgezet en het kabeltje er opnieuw ingedaan (en omgedraaid).
Wie weet waar dit aan zou kunnen liggen?