Toon posts:

[CiP]Scratch Radio

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 260522

Topicstarter
is casemodding alleen bedoeld voor pc-casemods? Ik kan het nergens vinden.
ik ben namelijk compleet vanaf de grond een kleine radio aan het maken (kratradio idee) en hierbij komt dermate veel modwerk kijken (behoorlijk relevant aan pc-casemodden) dat het mij leuk leek om hiervan het proces bij te houden.
ik ben al een eindje op weg, en ik zal later op de middag (als ik thuis kom) even wat foto's en tekeningen bijplaatsen.
bij deze wel alvast een plaatje wat ik voornamelijk gebruikt heb als inspiratiebron

het project zal voornamelijk van metaal gemaakt worden aangezien ik daar al wat ervaring mee heb
zelf ben ik instrumentmaker in opleiding, en heb ik vaak een professionele werkplaats tot mijn beschikking om stukjes materiaal af te knippen/zagen, op maat te frezen, te buigen, schroefdraadjes te tappen, etc etc. thuis heb ik ook nog een kleine draaibank staan, dus dat werk kan ik lekker thuis doen.
pc modden doe ik ook regelmatig, maar heb ik nog niet eerder gepost omdat mijn projecten of nooit iets werden, of omdat de mods te klein waren om te noemen, of omdat ik geen foto's had om te posten.
bij deze mod gaat dat anders worden.

eindelijk thuis edit

het plan is om van de grond af aan een draagbare radio te maken
een vriend van mij heeft onlangs de TA2020 versterker gekocht, en daar kwam dermate goed geluid uit dat ik dacht, "he die wil ik ook"
speakertjes had ik al uit een oud 2.0 setje:

(op koninginnedag langs de kant gevonden)
dus ik hoefde alleen nog maar een TA2020 te kopen.
nadat ik deze op samenkopen.net samen met een mp3 decoder had besteld, ben ik aan de slag gegaan met mijn mod, gebaseerd op bovenstaand plaatje.
als eerst is daar het volgende idee uit voortgekomen:

ik had toen besloten om de radio van plaatstaal te gaan maken en deze in mekaar te gaan solderen
na wat plaatjes op maat geknipt te hebben

en in mekaar gesoldeerd te hebben was dit zo'n beetje het resultaat

op deze foto is te zien dat ik de onderkant er ook al op heb.
deze onderkant is nog lang niet klaar, want uiteindelijk is het de bedoeling dat de complete radio hierop gemaakt gaat worden, en stalen buitenkant eigenlijk alleen als kap zal dienen.
de volgende stap is de roosters voor de speakers.
deze heb ik op werk uit rvs gefreesd, vervolgens gebogen en uiteindelijk mooi gepolijst.
ook ben ik al begonnen met de bevestiging van deze roosters (binnenwerk)
uitfrezen roosters:

roosters polijsten:

binnenwerk zetten:

ook heb ik er alvast een doorvoer voor de antenne op gesoldeerd:

voorzover is dit het resultaat..

zo snel mogelijk weer een update

[Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 260522 op 26-05-2011 00:55]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Mooi project, leuk dat je hem vanaf 0 gaat bouwen. In bespreking.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 21:11

Sprite_tm

Semi-Chinees

En met toestemming. Succes ermee.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-06 18:33
Hoop metaalbewerkers hier opeens... Leuk project, het rooster is ook mooi gelukt. Mag ik vragen wat voor freesbank dat is? Lijkt wel wat op een Mikron CNC freesbank, hadden ze bij mijn vorige baas ook eentje van staan.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
:)
het is een maho 600
nu weer lekker verder knutselen..
vanavond weer update tijd!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
tijd voor een update!
gister is m'n mp3 decoder en ta2020 binnengekomen! ik kon dus eindelijk beginnen met het binnenwerk, waarbij ik er al snel achter kwam dat m'n antenne op een andere plek moet gaan komen..
ik heb natuurlijk de decoder en de versterker even getest, en die werken gelukkig goed :D

ook heb ik een mooie aanknop en een power en oververhittingslampje gevonden in mijn rommelbak.
waarbij de aanknop waarschijnlijk bovenop de radio komt i.v.m. het kunnen verwijderen van de kap
en de ledjes komen onder het frontje van de mp3 decoder

bij de kap was ik niet tevreden over de stevigheid en de scherpe hoeken(het zat allemaal vastgesoldeerd op een randje van 1mm

dus heb ik er stevige ribben in gesoldeerd

hierdoor kon ik ook de hoeken veel ronder afvijlen

verder heb ik aan de kappen nog blokjes met schroefdraad gemaakt om hem vast te kunnen zetten aan de houten voet, en heb ik ook achterin nog wat ventilatiegleuven gemaakt zodat de TA2020 z'n warmte kwijt kan.

als laatst heb ik nog wat werk verricht aan de speakersteunen, alleen zijn deze nog lang niet klaar aangezien ik zeer ontevreden ben over de uitlijning van de speakers in de gaten, hier moet ik nog een oplossing voor bedenken. ook moet aan deze steunen nog de mp3 decoder komen te hangen samen met de lampjes en de aanknop

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
nog even een mini update erbij
ik heb alvast een beugel gemaakt waar de TA2020 in hangt

ook heb ik alvast een stalen plaatje erin gesoldeerd om de mp3 decoder en de lampjes in op te hangen, en heb ik een beugel gemaakt voor de aan/uit knop.

tenslotte heb ik een gat geslepen/gevijld voor de decoder en lampjes,
waarbij dit het resultaat is:

tot slot heb ik besloten om voor mint als kleur te kiezen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:09

ToCuS

It begins in the brain!

Ziet er goed uit, ben zeer benieuwd naar de 2e ronde met foto's en info
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee