is casemodding alleen bedoeld voor pc-casemods? Ik kan het nergens vinden.
ik ben namelijk compleet vanaf de grond een kleine radio aan het maken (kratradio idee) en hierbij komt dermate veel modwerk kijken (behoorlijk relevant aan pc-casemodden) dat het mij leuk leek om hiervan het proces bij te houden.
ik ben al een eindje op weg, en ik zal later op de middag (als ik thuis kom) even wat foto's en tekeningen bijplaatsen.
bij deze wel alvast een plaatje wat ik voornamelijk gebruikt heb als inspiratiebron
het project zal voornamelijk van metaal gemaakt worden aangezien ik daar al wat ervaring mee heb
zelf ben ik instrumentmaker in opleiding, en heb ik vaak een professionele werkplaats tot mijn beschikking om stukjes materiaal af te knippen/zagen, op maat te frezen, te buigen, schroefdraadjes te tappen, etc etc. thuis heb ik ook nog een kleine draaibank staan, dus dat werk kan ik lekker thuis doen.
pc modden doe ik ook regelmatig, maar heb ik nog niet eerder gepost omdat mijn projecten of nooit iets werden, of omdat de mods te klein waren om te noemen, of omdat ik geen foto's had om te posten.
bij deze mod gaat dat anders worden.
eindelijk thuis edit
het plan is om van de grond af aan een draagbare radio te maken
een vriend van mij heeft onlangs de TA2020 versterker gekocht, en daar kwam dermate goed geluid uit dat ik dacht, "he die wil ik ook"
speakertjes had ik al uit een oud 2.0 setje:
(op koninginnedag langs de kant gevonden)
dus ik hoefde alleen nog maar een TA2020 te kopen.
nadat ik deze op samenkopen.net samen met een mp3 decoder had besteld, ben ik aan de slag gegaan met mijn mod, gebaseerd op bovenstaand plaatje.
als eerst is daar het volgende idee uit voortgekomen:
ik had toen besloten om de radio van plaatstaal te gaan maken en deze in mekaar te gaan solderen
na wat plaatjes op maat geknipt te hebben
en in mekaar gesoldeerd te hebben was dit zo'n beetje het resultaat
op deze foto is te zien dat ik de onderkant er ook al op heb.
deze onderkant is nog lang niet klaar, want uiteindelijk is het de bedoeling dat de complete radio hierop gemaakt gaat worden, en stalen buitenkant eigenlijk alleen als kap zal dienen.
de volgende stap is de roosters voor de speakers.
deze heb ik op werk uit rvs gefreesd, vervolgens gebogen en uiteindelijk mooi gepolijst.
ook ben ik al begonnen met de bevestiging van deze roosters (binnenwerk)
uitfrezen roosters:
roosters polijsten:
binnenwerk zetten:
ook heb ik er alvast een doorvoer voor de antenne op gesoldeerd:
voorzover is dit het resultaat..
zo snel mogelijk weer een update
ik ben namelijk compleet vanaf de grond een kleine radio aan het maken (kratradio idee) en hierbij komt dermate veel modwerk kijken (behoorlijk relevant aan pc-casemodden) dat het mij leuk leek om hiervan het proces bij te houden.
ik ben al een eindje op weg, en ik zal later op de middag (als ik thuis kom) even wat foto's en tekeningen bijplaatsen.
bij deze wel alvast een plaatje wat ik voornamelijk gebruikt heb als inspiratiebron
het project zal voornamelijk van metaal gemaakt worden aangezien ik daar al wat ervaring mee heb
zelf ben ik instrumentmaker in opleiding, en heb ik vaak een professionele werkplaats tot mijn beschikking om stukjes materiaal af te knippen/zagen, op maat te frezen, te buigen, schroefdraadjes te tappen, etc etc. thuis heb ik ook nog een kleine draaibank staan, dus dat werk kan ik lekker thuis doen.
pc modden doe ik ook regelmatig, maar heb ik nog niet eerder gepost omdat mijn projecten of nooit iets werden, of omdat de mods te klein waren om te noemen, of omdat ik geen foto's had om te posten.
bij deze mod gaat dat anders worden.
eindelijk thuis edit
het plan is om van de grond af aan een draagbare radio te maken
een vriend van mij heeft onlangs de TA2020 versterker gekocht, en daar kwam dermate goed geluid uit dat ik dacht, "he die wil ik ook"
speakertjes had ik al uit een oud 2.0 setje:
(op koninginnedag langs de kant gevonden)
dus ik hoefde alleen nog maar een TA2020 te kopen.
nadat ik deze op samenkopen.net samen met een mp3 decoder had besteld, ben ik aan de slag gegaan met mijn mod, gebaseerd op bovenstaand plaatje.
als eerst is daar het volgende idee uit voortgekomen:
ik had toen besloten om de radio van plaatstaal te gaan maken en deze in mekaar te gaan solderen
na wat plaatjes op maat geknipt te hebben
en in mekaar gesoldeerd te hebben was dit zo'n beetje het resultaat
op deze foto is te zien dat ik de onderkant er ook al op heb.
deze onderkant is nog lang niet klaar, want uiteindelijk is het de bedoeling dat de complete radio hierop gemaakt gaat worden, en stalen buitenkant eigenlijk alleen als kap zal dienen.
de volgende stap is de roosters voor de speakers.
deze heb ik op werk uit rvs gefreesd, vervolgens gebogen en uiteindelijk mooi gepolijst.
ook ben ik al begonnen met de bevestiging van deze roosters (binnenwerk)
uitfrezen roosters:
roosters polijsten:
binnenwerk zetten:
ook heb ik er alvast een doorvoer voor de antenne op gesoldeerd:
voorzover is dit het resultaat..
zo snel mogelijk weer een update
[Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 260522 op 26-05-2011 00:55]