Toon posts:

Sony TV ziet Vuze(DLNA) bedraad niet, draadloos wel

Pagina: 1
Acties:

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:03

jd1987

cliquefotografie.nl

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik een nieuwe TV, de Sony Bravia KDL-32EX711. Ik ben er heel tevreden mee en heb hem ook gekocht vanwege zijn DLNA functionaliteit. Ik heb thuis sinds korteen bedraad netwerk liggen van mijn Mac Pro boven naar mijn router(ZTE H220N van KPN) in de woonkamer. Eerst waren zowel de Mac Pro als de TV draadloos verbonden. De TV zit nu ook bedraad aangesloten, zodat ik gewoon Full HD zou moeten kunnen streamen van de Mac Pro naar de TV. Als DLNA server op de Mac Pro gebruik ik Vuze, eigenlijk een torrent programma, maar heeft DLNA ingebouwd en dit was de enige DLNA server die ik aan de praat kreeg(PSM krijg ik met geen mogelijkheid aan de gang, XMBC ook niet). Draadloos werkte dit prima, alleen niet op HD vandaar dat ik een bedraad netwerk aan heb gelegd. Echter kan de TV Vuze niet meer vinden en andersom(hetzelfde geld voor andere DLNA servers). De TV zegt dat alles goed is aangesloten(zowel auto als handmatig IP adres), ik kan ook gewoon YouTube en Net5 Gemist etc kijken via de TV, dus internet werkt. Echter ziet de TV Vuze maar niet. Ik heb de TV al naar de fabrieksinstellingen terug gezet, maar dit mocht niet baten. Daarnaast ook de UTP kabel van de TV naar de router vervangen, maar dat hielp ook niet. Ik de router staat UnPn en DLNA aan. Als ik de WiFi-stick in de TV doe, ziet de TV Vuze ook weer en kan ik streamen. Plug ik de kabel in gebeurt er weer niks. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tiwaz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 01:27
Het ligt niet aan de kabel of je TV of het type DLNA-server dat je gebruikt. De software in de ZTE Experia Box bevat een bug welke ervoor zorgt dat DLNA via de LAN poorten niet werkt, dit wordt geblokkeerd. Via WiFi lukt het inderdaad wel maar afspelen lukt enkel tot aan de 1000MB grens.

Ik heb van KPN begrepen dat deze problemen in een volgende firmware release worden opgelost. Wanneer dit zal zijn kon men mij niet vertellen. Wellicht in het najaar van 2010. Erg vervelend. Ik gebruik op dit moment een USB-stick in mijn TV om bestanden af te kunnen spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:03

jd1987

cliquefotografie.nl

Topicstarter
Thnx voor het antwoord, scheelt een hoop uitpluiswerk! Heb het DLNA verhaal opgegeven, hang nu gewoon mijn oude MBP aan mijn TV en prik een UTP kabel in en stream films van de Mac Pro boven via Plex, werkt super :)

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• bvivie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02 14:57
Heb dezelfde ervaring na overstap van Kpn ADSL naar Kpn Glasvezel werd de siemens Experiabox vervangen door de VTE H220N Experiabox.
Als ik Tv en Pc rechtsteeks op deze box aansluit ziet de TV mijn DLNA streams van de Pc niet meer , ik gebruik daarvoor Twonky Media.
Op de Siemens Experiabox werkte het wel goed.
Ik heb op zowel de pc als de Tv geen draadloze verbinding.

Toch maar eens bij KPN gevraagd wanneer ze deze bug in de VTE H220N Experiabox gingen oplossen.

Nadat ik de vraag eerst 2 keer moest uitlegen, dat is blijkbaar standaard bij helpdesks, en bij Kpn in het bijzonder, kwam vrij vlot overigens (binnen 2 dagen) het uiteindelijk antwoord:

Geachte heer Vivie,

In reactie op uw e-mail van 7 september kan ik u schrijven dat ik begrijp dat het vervelend is, echter is er bij ons geen concrete termijn bekend waarin een oplossing wordt geboden voor uw verzoek. Tevens wil ik u er op wijzen dat er geen ondersteuning geboden wordt op het door u gevraagde. Excuus voor het ongemak.

Ik vertrouw er op u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Een medewerker
Klantenservice KPN Glasvezel en VDSL

Enige oplossing die ik nu nog zie is een 2e router rechtstreeks achter de Experiabox zetten, een flut oplossing maar gezien de prioriteiten die KPN stelt voorlopig de enige oplossing

[Voor 0% gewijzigd door zeef op 13-09-2011 16:39]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee