Sinds een tijdje heb ik een nieuwe TV, de Sony Bravia KDL-32EX711. Ik ben er heel tevreden mee en heb hem ook gekocht vanwege zijn DLNA functionaliteit. Ik heb thuis sinds korteen bedraad netwerk liggen van mijn Mac Pro boven naar mijn router(ZTE H220N van KPN) in de woonkamer. Eerst waren zowel de Mac Pro als de TV draadloos verbonden. De TV zit nu ook bedraad aangesloten, zodat ik gewoon Full HD zou moeten kunnen streamen van de Mac Pro naar de TV. Als DLNA server op de Mac Pro gebruik ik Vuze, eigenlijk een torrent programma, maar heeft DLNA ingebouwd en dit was de enige DLNA server die ik aan de praat kreeg(PSM krijg ik met geen mogelijkheid aan de gang, XMBC ook niet). Draadloos werkte dit prima, alleen niet op HD vandaar dat ik een bedraad netwerk aan heb gelegd. Echter kan de TV Vuze niet meer vinden en andersom(hetzelfde geld voor andere DLNA servers). De TV zegt dat alles goed is aangesloten(zowel auto als handmatig IP adres), ik kan ook gewoon YouTube en Net5 Gemist etc kijken via de TV, dus internet werkt. Echter ziet de TV Vuze maar niet. Ik heb de TV al naar de fabrieksinstellingen terug gezet, maar dit mocht niet baten. Daarnaast ook de UTP kabel van de TV naar de router vervangen, maar dat hielp ook niet. Ik de router staat UnPn en DLNA aan. Als ik de WiFi-stick in de TV doe, ziet de TV Vuze ook weer en kan ik streamen. Plug ik de kabel in gebeurt er weer niks. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7