• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe notebook.
En omdat Medion een mooie lenteaanbieding heeft (50 euro korting), ben ik zeer geinteresseerd in deze medion notebook: http://www.medion.com/nl/...=performance_notebooks_11

Alleen ben ik wel nieuwschierig naar hoeverre Medion op dit moment zit in de kwaliteit van hun producten.
Qua desktops heb ik er wel wat ervaringen mee, namelijk dingen die vrij stoffig worden, en producten die niet echt te vergelijken zijn met A merken.
Maar wat betreft laptops weet ik niet hoe het daar zit.

Kwa prijs/specs ben ik er wel uit.
Voor 649,- vind je ook in de T.net pw niet een notebook met oa
- i5 2410m (vs i5 430m)
- 8GB DDR3 1333Mhz geheugen (vs 4GB DDR3 1066Mhz)
- 750GB HDD (vs 500GB HDD)
- GT540M 1GB (vs HD5470)
- Mat scherm (vs glanzend)
- 2x USB 3.0! + 2x USB 2.0 (vs 3x USB 2.0)

(xxx) = mijn huidige config.

Wat dat betreft zijn het voor mij topspecs.
Maar de mogelijke nadelen die voor mij nog onbekend zijn, kan het gewoon niet vinden:
- Body is glanzend zwart?
- Hoe is de accuduur, en na verloop van tijd?
- Garantie e.d.?
- Als ik een SSD wil, mag je die van Medion erin plaatsen?
- Warmteafvoer (heb er een paar gehad met slechte heatsinks e.d. :/).

Dus ik heb al een aantal dingen uitgezocht, en toch mis ik het eea die mij definitief over de streep kan trekken.
Misschien dat iemand een aantal van deze vragen kan beantwoorden en eventueel ervaring(en) kan/wil delen?

Ik heb inmiddels een bericht gedaan naar de klantenservice van Medion, maar tot op heden nog geen reply op gehad helaas.

[Voor 8% gewijzigd door Quad op 25-05-2011 18:44]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Anoniem: 16328

Qua specs moet je hem vergelijken met de ASUS K53SV met 2410M processor en GT540M grafische kaart. Minder geheugen en geen USB3.0. pricewatch: Asus K53SV-SX146V (599 euro)

Of vergelijken met de ASUS N53SV die heeft wel USB3.0. pricewatch: Asus N53SV-SX424V (650 euro)

Of een Dell XPS 15 die zal met een GT540M ook rond de 650 euro uitkomen en heeft ook USB3.0. Wel nog steeds minder geheugen en slechts 1 jaar garantie.

Een review van de Medion notebook is te vinden op notebookcheck: http://www.notebookcheck....631-Notebook.51936.0.html Het is in het Duits met Google Translate kun je de pagina vertalen ;).

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 26-05-2011 17:43]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Wat betreft die andere notebooks, dat heb ik inderdaad al bekeken.
Maar ze hebben nog steeds niet 4GB extra en een 750GB HDD.

Heb inmiddels een reactie terug van Medion:
De Akoya notebooks hebben een glanzend zwart oppervlak
De accuduur is afhankelijk van het model en de belasting van het notebook maar zal liggen tussen de 1 uur (volledige belasting) en 5 uur (geen belasting, WLAN uit en scherm in de donkerste stand.
Het is mogelijk een SSD te plaatsen, hierbij zal de garantie niet verloren gaan. Enkel is het in geval van defect wel noodzakelijk dat het notebook in de originele staat met originele HDD en software wordt aangeboden.
De warmte afvoer gaat via de onderzijde van het notebook.
De garantie geld vanaf de datum van ontvangst.
Een reparatie aan het notebook duurt gemiddeld 15 werkdagen.
SSD plaatsen mag, alleen moet je originele HDD wel weer houden omdat hij anders niet gerepareerd wordt, niet een groot probleem ook.
En aangezien ik toch die 8GB RAM nodig heb voor het stabiel en vlot draaien van 3 á 4 vms (wat bij mijn huidige niet mogelijk is, omdat 4GB de max is), heb ik hem tegen de avond toch besteld.

Ik mag binnen 7 dagen de laptop terug sturen, dus dat is geen probleem, kan ik hem mooi eerst even bekijken :).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-10-2022

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Heeft deze medio laptop een 5400 of 7200 toeren hdd?

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Leuke specs, ben benieuwd naar je bevindingen!

• Navigator88
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-04 19:24
Hey Quad op het moment overweeg ik deze laptop ook te kopen.
Hoe zijn je ervaringen met de notebook tot nu toe?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee