Toon posts:

Printer spontaan uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-05 13:25
Ik heb hier sinds juli 2009 een Canon Pixma MP630 printer en was altijd redelijk tevreden ermee. Het volgende deed zich alleen nu helaas voor. Ik was dvd's aan het printen en moest er nog 1 doen (van de 10) en zag dat de printer ineens offline was :? Uiteraard geprobeerd om hem weer online te krijgen door hem weer via de aan en uit knop te activeren. Helaas geen reactie, maar dan ook helemaal niks!!
Het is toch te vaag voor woorden dat hij er ineens out-of-the-blue ermee kapt 8)7
Hij heeft altijd in de kast gestaan en heb hem nu dus ook uit de kast gehaald en hem opnieuw aangesloten maar jullie raden het al, mocht ook niet baten.

Iemand een idee??? Alvast bedankt!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:33
Dikke kans dat je nog 1 a 2 maanden garantie hebt -> Gewoon terugsturen die handel.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Spiritual89
D4NG3R schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:43:
Dikke kans dat je nog 1 a 2 maanden garantie hebt -> Gewoon terugsturen die handel.
Nee hij is van 8 juli 2009 en ik had maar 1 jaar garantie. Ik hoopte op 2 jaar dan was ik klaar geweest, dan had hij nu al op het postkantoor gestaan.

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-05 15:09

itarix

404 soul not found

Heb je niet wettelijkgezien recht op twee jaar garantie?

Maar waarschijnlijk is je voeding kapot misschien krijg je hem weer werkend met een nieuwe voeding.

• Spiritual89
Er zit geen losse voeding bij, dat zou betekenen dat ik de printer uit elkaar moet halen. En ik weet niet of dat wel zo'n goed idee is als ik dat doe ;-)

En laten doen kost waarschijnlijk meer dan een nieuwe ;)

[Voor 16% gewijzigd door Spiritual89 op 25-05-2011 16:51]

• D4NG3R
itarix schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:49:
Heb je niet wettelijkgezien recht op twee jaar garantie?
Nee, dit staat alleen in Belgie wettelijk vast. In NL houden ze een minimale levensduur aan. Die is bij printers zekers hoger als 2 jaar.

Echter is gelijk hebben en gelijk krijgen een wereld van verschil..

Edit: Ik zou zeggen -> Stap naar de winkel waar je hem gekocht hebt

[Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 25-05-2011 16:52]

• Spiritual89
Ik heb hem bij printershop.nl gekocht en heb hen ook gelijk gevraagd en zij zeiden 1 jaar helaas.

• D4NG3R
Spiritual89 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:51:
Ik heb hem bij printershop.nl gekocht en heb hen ook gelijk gevraagd en zij zeiden 1 jaar helaas.
Dat is heel leuk, maar tegen de wet kunnen ze niet op :+ .

http://www.consuwijzer.nl..._Heeft_de_verkoper_gelijk
(Ja dit geld ook voor electronica als Printers, Laptops ect.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:10

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Spiritual89 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:51:
Daar moet je dan niet mee akkoord gaan, natuurlijk zullen ze zeggen ''1 jaar garantie'' kost hun namelijke geld.

Si vis pacem, para bellum

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:12

itsalwaysme

Graast voor DB

Wat bedoel je eigenlijk met offline? Gaat hij niet aan, of staat hij in Windows als online aangegeven?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• D4NG3R
Je mag verwachten dat een Printer bij normaal gebruik, en gebruik van cardridges van Canon zelf zeker 2 a 2.5 jaar meegaat, al dan niet langer. Dat je wettelijk minimaal 1 jaar garantie hebt is leuk, maar de wet stelt ook dat je na de opgegeven garantieperiode bepaalde verwachtingen mag hebben van elektronica.

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 19:55
D4NG3R schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:50:
[...]

Nee, dit staat alleen in Belgie wettelijk vast. In NL houden ze een minimale levensduur aan. Die is bij printers zekers hoger als 2 jaar.

Echter is gelijk hebben en gelijk krijgen een wereld van verschil..

Edit: Ik zou zeggen -> Stap naar de winkel waar je hem gekocht hebt
De verwachte levensduur van printers hangt erg van de prijs af. Sommige printers zijn na de eerste cartridge/toner al afgeschreven omdat het kopen van een nieuwe cartridge/toner (voor de kleuren kcmy) even duur is als een nieuwe printer.

• Spiritual89
itsalwaysme schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:55:
Wat bedoel je eigenlijk met offline? Gaat hij niet aan, of staat hij in Windows als online aangegeven?
Mijn computer geeft aan dat hij offline is en dat staat dan gelijk aan uit denk ik, als ik in mijn configuratie scherm kijk dan is hij wel groen aangevinkt maar de icoon is soort van lichtgrijs vergeleken bij de andere.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
itsalwaysme schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:55:
Als in: de voeding is dood en het ding geeft geen sjoege meer?

🖥️ | 🚗

• Spiritual89
MadMarky schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:57:
[...]

Yep, niets nada inderdaad. Maar nogmaals, geen losse voeding bij deze printer ...

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:12

itsalwaysme

Graast voor DB

Spiritual89 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:57:
[...]

Mijn computer geeft aan dat hij offline is en dat staat dan gelijk aan uit denk ik, als ik in mijn configuratie scherm kijk dan is hij wel groen aangevinkt maar de icoon is soort van lichtgrijs vergeleken bij de andere.
Branden er wel lampjes op de printer?
EDIT: als ik je vorige reactie zo zie, lijkt me niet. laat dan maar ;)
MadMarky schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:57:
[...]

Nee als in: de driver denkt dat hij uit staat, maar is niet zo. Dat zie je bij netwerk printers vaak. Misschien dat het bij USB-printers ook wel eens voor komt? Het is altijd de vraag natuurlijk.

[Voor 4% gewijzigd door itsalwaysme op 25-05-2011 17:00]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Spiritual89
Er branden geen lampjes, helemaal niets. Heb andere kabels geprobeerd maar weer niks.

• Spiritual89
Ik heb ook altijd originele cartridges gebruikt en niks geks ermee gedaan, maar van die 2 jaar, klopt dat echt?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:55
Spiritual89 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:09:
Ik heb ook altijd originele cartridges gebruikt en niks geks ermee gedaan, maar van die 2 jaar, klopt dat echt?
Ja dat klopt, voor Nederland én voor België ook... dat is Europees vastgesteld

http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa

Belangrijk om daarbij ook door te lezen:

http://www.consuwijzer.nl...op_een_deugdelijk_product

In Nederland bestaat er dus geen wet waarin exact een minimale garantieperiode staat beschreven, je hebt als klant recht op een deugdelijk product, waarvan de minimale 'garantie' uiteraard afhangt van wat voor een product het is. Bij een televisie of wasmachine die na 3 jaar kapot gaan buiten jouw schuld en normaal gebruik, dan heb je in Nederland in de meeste gevallen gewoon nog garantie omdat de minimale levensduur langer dan die 3 jaar behoort te zijn. Vervangen hoeft dan niet meer perse, maar repareren sowieso. Een printer valt daar niet onder, zeker geen printers in die prijsklasse. Maar je hebt uiteraard gewoon recht op die minimaal 2 jaar, dat is Europees vastgesteld en daar hoort ieder EU lid zich aan te houden.

Het is overigens wel zo dat de winkel waar jij het product gekocht hebt niet zelf voor de kosten hoeft op te draaien als dit buiten de fabrieksgarantie valt, wat voor dergelijke printers idd meestal maar een jaar is. Maar de winkel/verkoper blijft wel tot die 2 jaar verantwoordelijk voor een goede afwikkeling... Mocht het er dus van komen dat het apparaat terug moet naar de fabrikant omdat het buiten fabrieksgarantie valt maar binnen de wettelijke garantieperiode, dan moet de winkel alsnog zorg dragen voor een juiste afhandeling van het defecte product... de eventuele extra verzendkosten mogen/kunnen dan wel helaas voor jouw rekening zijn.

Maar dat de shop daar niet zo happig op is kan ik mij wel voorstellen, zeker voor een webshop is het vaak een stuk lastiger afhandelen, neem alleen al het heen en weer sturen van het product e.d. Maar in principe behoren ze jou te helpen, de webshop zou op z'n minst zelf contact op kunnen nemen met de leverancier/fabrikant en de RMA kunnen aanvragen zodat jij in principe alleen het pakket maar hoeft te versturen.

[Voor 64% gewijzigd door MicGlou op 25-05-2011 21:07]

• Spiritual89
Dus als ik het goed begrijp is Canon wettelijk verplicht mij die 2 jaar te geven.

• MicGlou
Spiritual89 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:41:
Dus als ik het goed begrijp is Canon wettelijk verplicht mij die 2 jaar te geven.
Yep, ze zijn wettelijk verplicht jouw 2 jaar 'ondersteuning' te geven... en de verkoper is daarbij in principe dus ook verplicht jouw te helpen, want die blijft binnen die wettelijke termijn tot op zekere hoogte verantwoordelijk.

Dat betekent uiteraard niet dat jij zomaar een nieuwe printer krijgt, want als de printer in die 1,5 jaar tijd toch al flink wat printjes heeft gedraaid dan heb jij toch al je 'waarde' eruit gehaald. Canon is dan redelijk vrij in de compensatie die ze dan mogen bieden, ze kunnen het ter reparatie innemen maar kijk er ook niet gek van op als ze je compenseren in de vorm van waardebonnen oid of zelfs aangeven dat de teller van het apparaat al zo hoog staat dat het ding technisch gezien is afgeschreven en je dus niets krijgt. Reken jezelf dus absoluut niet rijk...

Maarrr. wil ik nog even toevoegen: het lijkt er sterk op dat dit gewoon om een defecte voeding gaat, oftewel met de printer zelf is er geen probleem. Met die voeding zijn ze vast nog wel bereid je te helpen aangezien dat vaak om stock-parts gaat die in vele verschillende machines worden gebruikt... en zo'n voeding is wel het laatste wat kapot zou mogen/kunnen gaan. Grote kans dat je wordt verwezen naar een lokaal reparatie-centrum die dergelijke eenvoudige reparaties voor Canon doen.

[Voor 19% gewijzigd door MicGlou op 26-05-2011 13:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spiritual89
MicGlou schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:23:
[...]

Yep, ze zijn wettelijk verplicht jouw 2 jaar 'ondersteuning' te geven... en de verkoper is daarbij in principe dus ook verplicht jouw te helpen, want die blijft binnen die wettelijke termijn tot op zekere hoogte verantwoordelijk.

Dat betekent uiteraard niet dat jij zomaar een nieuwe printer krijgt, want als de printer in die 1,5 jaar tijd toch al flink wat printjes heeft gedraaid dan heb jij toch al je 'waarde' eruit gehaald. Canon is dan redelijk vrij in de compensatie die ze dan mogen bieden, ze kunnen het ter reparatie innemen maar kijk er ook niet gek van op als ze je compenseren in de vorm van waardebonnen oid of zelfs aangeven dat de teller van het apparaat al zo hoog staat dat het ding technisch gezien is afgeschreven en je dus niets krijgt. Reken jezelf dus absoluut niet rijk...

Maarrr. wil ik nog even toevoegen: het lijkt er sterk op dat dit gewoon om een defecte voeding gaat, oftewel met de printer zelf is er geen probleem. Met die voeding zijn ze vast nog wel bereid je te helpen aangezien dat vaak om stock-parts gaat die in vele verschillende machines worden gebruikt... en zo'n voeding is wel het laatste wat kapot zou mogen/kunnen gaan. Grote kans dat je wordt verwezen naar een lokaal reparatie-centrum die dergelijke eenvoudige reparaties voor Canon doen.
Het ziet er naar uit dat alles goed gaat komen aangezien ik ze, mede door jullie _/-\o_ , eraan heb herinnerd dat volgens de ConsuWijzer ik recht heb op die twee jaar. Als het goed is komt zelfs UPS de printer zo ophalen.
Alvast bedankt voor jullie adviezen en ik hou jullie op de hoogte hoe dit verder afloopt.

• Spiritual89
Laatste nieuws:

Canon heeft de printer kosteloos gerepareerd en vandaag heb ik hem binnen gekregen. Het heeft even geduurd maar hij is er weer en hij werkt :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
toppie :)

🖥️ | 🚗

• MicGlou
Heel erg plezierig voor je...!

• Spiritual89
En wilde jullie nogmaals bedanken voor jullie hulp!!! Ik zag mezelf alweer een nieuwe printer kopen, maar dat hoeft gelukkig niet dankzij jullie. TOP!!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee