Toon posts:

USB aansluiting defect van externe hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

• sj0erd.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:37
Dag,

Mijn kat heeft helaas mijn usb aansluiting kapot gemaakt van onderstaande externe hardeschijf.
De hardeschijf is voor zover ik weet zelf niet defect, en kan ook gewoon nog aan. Nu vind ik het een beetje zonde om direct een nieuwe aan te schaffen, aangezien alleen de aansluiting (voor zover ik weet) defect is.

Is het mogelijk om de hardeschijf eruit te halen en vervolgens een hardeschijf behulzing te kopen?
Andere optie: proberen aansluiting opnieuw te solderen.

PS: Achterklepje heb ik al eraf gesloopt :P
http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?id=10518

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Normaal gesproken is dat geen probleem, er zit gewoon een sata/ide schijf in, als je die in je pc/een andere behuizing schuift doet 'ie het meestal zonder problemen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn maar heel weinig HDDs waarbij de USBsteker op dezelfde print zit als de logica voor de HDD (maar ze zijn er wel). Waarschijnlijk is het gewoon een IDE disk die erin zit, die je zonder problemen aan een vrij SATApoortje kan knopen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja dat kan, zelf ook gedaan (alleen dan met een ouder type). Alleen zijn die Lacie design casings wel een beetje een bitch om open te maken zonder te beschadigen. Maar goed, het gaat om de HDD lijkt me, niet om de casing :)

Op youtube kun je evt vinden hoe je zo'n casing open moet maken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sj0erd.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:37
Bedankt voor jullie reacties.
Nog even snel een foto gemaakt, wellicht dat dit handig is voor advies.

http://i51.tinypic.com/esnaeb.jpg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ziet er uit als een heel standaard SATAaansluiting

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Terw_Dan schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:20:
Dat ziet er uit als een heel standaard SATAaansluiting
I concur, da's gewoon een standaard SATA aansluiting. Ik zou gewoon ergens voor twee tientjes een andere casing halen - of de HDD gewoon in mijn PC hangen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-06 15:15
is de usb connector kapot of de controller?

in het eerste geval kun je ook gewoon een nieuwe erin solderen.

verder is het gewoon een sata schijfje. je kan hem zo aan een vrije sata poort hangen of een externe sata behuizing ervoor regelen
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee