Toon posts:

Advies zakelijke telefoonverzekering

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 10:52
Binnen ons bedrijfje worden momenteel smartphones uitgerold als vervanging voor de oude Nokia 6230 of Nokia 6500.

Nu merken we regelmatig dat toestellen beschadigd raken en daarom niet meer onder garantie kunnen worden gerepareerd. Ook zien we dat een collega tijdens een verhuizing zijn telefoon stoot in zijn broekzak en het schermpje defect is. Natuurlijk zijn er bij ons ook die al 6 jaar met een telefoon doen.

Ik zocht naar een verzekering voor de gsmtoestellen maar kan voor zakelijk niet echt iets vinden.

Bijvoorbeeld: http://www.gsmwijzer.nl/g...242/actua-gsm-verzekering dit gaat op naam van een bedrijf maar per verzekerde (ons bedrijf is dus de verzekerde) kan men maar 2 telefoons over 2 jaar claimen. We hebben ongeveer 50 telefoons in gebruik. De nieuwe willen we alleen gaan verzekeringen, de oude toestellen is niet meer mogelijk.

Kunnen jullie iets adviseren of hebben jullie ervaring met zakelijke gsmverzekeringen?

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-02 19:36
Ik ben zelfstandige en heb al mijn apparatuur in een bundel verzekerd, aangezien mijn telefoon noodzakelijk is voor het uitoefenen van mijn beroep is deze ook meeverzekerd in deze polis.
Dekking is volledig voor alle gevallen van schade met externe oorzaak aan het toestel, dus stuk door vallen is daar een van.

Mogelijk is er voor jullie bedrijf een vergelijkbare constructie met je huidige verzekeraar mogelijk?

• Binnetie
Dat klinkt goed, 90% van mijn collegas is afhankelijk van hun mobiele telefoon, daar bellen poptentieel nieuwe klanten op. Alleen werken wij landelijk, dus of het dan nog onder de inboedel valt.. Ik denk dat ik deze informatie eens neerleg bij de controller.

[Voor 16% gewijzigd door Binnetie op 25-05-2011 15:33]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Waarom zou je als bedrijf met minstens 50 man een verzekering afsluiten voor 50 telefoons? Het zelf vervangen van de verwachte hoeveelheid gesneuvelde telefoons elk jaar zal goedkoper zijn dan een verzekering voor al die telefoons, tenzij jullie medewerkers om één of andere reden veel vaker dan gemiddeld die telefoons slopen.

Ook als er in een jaar enkele telefoons meer sneuvelen dan verwacht lijkt dat me financieel niet echt een probleem voor een organisatie van dat formaat :)

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 15:12

Greyfox

MSX rulez

Precies wat ik dacht, je moet oppassen dat je je niet over-verzekerd.

En vwb die collega die tijdens een verhuizing zijn telefoon stuk maakt, dat is gewoon kwestie van zijn aansprakelijkheidsverzekering aanspreken.

MSX 2 rulez more

• Binnetie
Niet alle toestellen worden verzekerd. De smartphones die nu bij sneuvelen van de Nokia uitgereikt worden willen we verzekeren. Dat zijn er straks eerst een stuk of 10.
Iemand via zijn aansprakelijkheidsverzekering laten werken dat geeft altijd gedoe, want daar zit een medewerker niet op te wachten... of het wordt domweg gewoon niet gedaan. Het is wel iets wat ik ook had bedacht maar dat is niet echt uitvoerbaar. Voordeel van een verzekering is dat ik minder werk ermee heb. Toestellen worden overal in Nederland opgehaald en ik hoef niet voor de schademeldingen te zorgen, dat ligt dan bij de gebruiker.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Greyfox schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:38:
Precies wat ik dacht, je moet oppassen dat je je niet over-verzekerd.

En vwb die collega die tijdens een verhuizing zijn telefoon stuk maakt, dat is gewoon kwestie van zijn aansprakelijkheidsverzekering aanspreken.
Voor 50 telefoons zou je 275 euro per maand aan verzekeringspremie kwijt zijn met de voorgestelde. Dan is het voordeliger om gewoon zelf een paar reservetelefoons op voorraad te leggen. Je hoeft imo ook niet moeilijk te doen met het claimen van schade bij je personeel, dat is ook gewoon een beetje het risico van spullen aan je personeel uitlenen.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:57
Wat kost zo'n smartphone nieuw? Dan kun je zo een sommetje maken.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:42
Binnetie schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:47:
... Voordeel van een verzekering is dat ik minder werk ermee heb. Toestellen worden overal in Nederland opgehaald en ik hoef niet voor de schademeldingen te zorgen, dat ligt dan bij de gebruiker.
Bij een verzekering is het altijd of ze doen moeilijk met allerlei uitzonderingen en regeltjes of je betaald heel veel premie.

[Voor 32% gewijzigd door Tazzios op 25-05-2011 15:52]

• Binnetie
xtra schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:51:
Wat kost zo'n smartphone nieuw? Dan kun je zo een sommetje maken.
Losse toestellen tegen de 400 euro, Iphones zitten weer een stuk hoger. 700 euro ongeveer?

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 15:12

Greyfox

MSX rulez

Binnetie schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:47:
Iemand via zijn aansprakelijkheidsverzekering laten werken dat geeft altijd gedoe, want daar zit een medewerker niet op te wachten... of het wordt domweg gewoon niet gedaan. Het is wel iets wat ik ook had bedacht maar dat is niet echt uitvoerbaar.
Je laat je medewerkers er makkelijk mee weg komen zeg.
Als zij thuis de bedrijfs laptop laten vallen, doe je dan ook zo makkelijk?
Of als ze een lease-auto met een streetrace in de puin rijden?

Ik begrijp dat je eigenlijk zo weinig gezeur wilt, dus ben je wat extra geld kwijt aan verzekeringen maar het scheelt je tijd.
Vanuit een zakelijk oogpunt zou ik het waarschijnlijk ook zo doen.
Tijd = ook geld.

MSX 2 rulez more

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:01
Telefoon verzekeringen zijn in mijn ogen zakelijk niet interessant. Omdat er veel gefraudeerd wordt/werd met telefoon verzekeringen, zijn de premies de afgelopen jaren de pan uit gerezen. Ook zijn veel redenen om een telefoon te verzekeren vaak uitgesloten van uitkering. In feite betaal je in 2 jaar tijd je telefoon nog een keer.

Met 50 telefoons lijkt het me handiger om het risico zelf te dragen. Pas als de telefoons gemiddeld vaker dan 1x per jaar kapot gaan, is dit minder rendabel (waarschijnlijk). En aangezien een aantal mensen 6 jaar doet met een telefoon en de meeste 2 jaar moeten kunnen halen, lijkt het me niet onwaarschijnlijk.

Een bijkomend nadeel van verzekeren is dat mensen vaak roekelozer worden onder het motto van: "hij is toch verzekerd". Als je duidelijk communiseerd naar de gebruikers dat dat niet het geval is, en ze hebben een beetje hart voor de zaak (of je helpt ze met een eigenrisico, eventueel pas op de 2e in 2 jaar) zou met het zelf dragen van het risico veel voordeliger uit moeten komen dan met een verzekering.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee